Hop til indhold

Gør jeres dette?


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg har heller aldrig hørt eller lugtet en prut fra Gracie.

Til gengæld bøvser hun, når hun har spist, og indimellem også på andre tidspunkter.

Hun har ikke ligefrem Colgate-ånde, men jeg har mødt hunde med dårligere ånde end hende, og hun er slet ikke at sammenligne med vores gamle afdøde Nickie, eller min mors Baloo - ad!!

Hun har fået Wulfsblut eller Taste of the Wild, altid med hvidløg og i perioder også med fiskeolie. Lejlighedsvist får hun madrester, ben og lign., og hendes prutte og bøvsevaner er uændrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget sjældent, at Ricki prutter. Hvis han har fået lov at feste med fx. en svineskank - han takker:slem: - kan der komme et par prutter et par timer efter. Men eller slet ikke. Og han har jo også fået mad 3 gange om ugen igennem lang tid.

 

Efter Sandi er kommet til, er vanerne ændret. Hun spiser hver dag, og Ricki rydder op:???: Så hans egne måltider er sat godt og grundigt ned i vægt. Og stadig ingen prutter - hverken fra den store eller den lille.

 

Ånden: intet forkert her. Altså hvis Sandi har snasket i et eller andet fx. tang, jamen så lugter hun af det. Ellers ikke noget...

 

Sorry:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget sjældent, at Ricki prutter. Hvis han har fået lov at feste med fx. en svineskank - han takker:slem: - kan der komme et par prutter et par timer efter. Men eller slet ikke. Og han har jo også fået mad 3 gange om ugen igennem lang tid.

 

Efter Sandi er kommet til, er vanerne ændret. Hun spiser hver dag, og Ricki rydder op:???: Så hans egne måltider er sat godt og grundigt ned i vægt. Og stadig ingen prutter - hverken fra den store eller den lille.

 

Ånden: intet forkert her. Altså hvis Sandi har snasket i et eller andet fx. tang, jamen så lugter hun af det. Ellers ikke noget...

 

Sorry:oops:

 

Det var da så lidt:-D

 

Ih jeg forstår det bare ikke:???: Og det er jo hverken hyggeligt for mig eller hende selv:cry:

 

Hehe itet at være ked af.. Luna er bare mystisk;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil fiser og bøvser - gerne højlydt og da mindst hver dag.. nogen gange lugter det helt forfærdeligt :genert:

 

Jeg synes at kunne spore at det mest forekommer - altså den ekstremt grimme lugt - når han har været i havet og har drukket saltvand..

 

Det afstedkommer så faktisk også tit 'vandmave' - altså ekstremt tynd afføring - på vejen hjem fra stranden.

 

Lige for tiden er han faktisk så slem at han gerne vil lånes ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette, kan være det bare én slags kød der gør det, eller jeg forstod faktisk ikke helt - hun er ikke stoppet med at fise efter du droppede hvidløg?

 

Du kunne jo prøve ikke at give gris i et par uger, hvis det ikke er det, så tag en anden variant ud af madplanen etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad hedder det flåt halsbånd du har købt?

 

Bamse er jo en magnet, hvad de små bæster angår :roll:

 

Scalibor - Anders fandt lige hjemmesiden: Scalibor Collar controls ticks, mosquitoes & sandflies-Hyperdrug

 

Det var i hvert fald der vi købte fra. Det virker 95 eller 99% - altså hunden kan stadig få et par flåter, men størstedelen skulle gerne blive meget langt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil fiser og bøvser - gerne højlydt og da mindst hver dag.. nogen gange lugter det helt forfærdeligt :genert:

 

Jeg synes at kunne spore at det mest forekommer - altså den ekstremt grimme lugt - når han har været i havet og har drukket saltvand..

 

Det afstedkommer så faktisk også tit 'vandmave' - altså ekstremt tynd afføring - på vejen hjem fra stranden.

 

Lige for tiden er han faktisk så slem at han gerne vil lånes ud :-D

 

Øhm nej tak, jeg har nok i en:mrgreen:

 

Jeanette, kan være det bare én slags kød der gør det, eller jeg forstod faktisk ikke helt - hun er ikke stoppet med at fise efter du droppede hvidløg?

 

Du kunne jo prøve ikke at give gris i et par uger, hvis det ikke er det, så tag en anden variant ud af madplanen etc.

 

Nu får hun flere forskellige kødarter hver gang hun får mad. Det kunne være jeg skulle prøve, at give hende kun en kødart hver gang og så se, hvad reaktionen vil være..

 

I starten troede jeg det var hest, og fjernede hest i en periode, men nej.. Så fandt jeg ud af at de virkelig slemme prutter og opstødene kom af hvidløg..

 

Men hun fiser stadig.. Hun får ikke svin hver gang, tror hun har fået det en enkelt gang eller 2..

 

Men jeg vil prøve at give en enkelt kødart af gangen og se om det hjælper.. I dag fiser hun lystigt.. Håber virkelig ikke Missing dåner:oops:

 

Hun fik mad onsdag morgen, hvor hun fik 300 g hest (fra rhm) og 300 g lam uden ben (fra Original barf)..

 

Og så får hun mad, når vi kommer hjem fra Missing..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik mad onsdag morgen, hvor hun fik 300 g hest (fra rhm) og 300 g lam uden ben (fra Original barf)..

 

Hun kan da stadig godt få flere slags kød, selvom du tager et af dyrene ud af kostplanen i en periode.

 

Men har du overvejet om det er rhm, måske de der vakuumpakkede, hvis du bruger dem? Altså ikke selve kødet, men vakuum behandlingen? Eller en anden behandling. Eller kun kød fra rhm, eller fra Original Barf?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan da stadig godt få flere slags kød, selvom du tager et af dyrene ud af kostplanen i en periode.

 

Men har du overvejet om det er rhm, måske de der vakuumpakkede, hvis du bruger dem? Altså ikke selve kødet, men vakuum behandlingen? Eller en anden behandling. Eller kun kød fra rhm, eller fra Original Barf?

 

Ja jo, jeg ville bare gøre det sådan, at hun på selve dagen kun fik en slags kød, så jeg kunne se, hvad hun reagerer på:-D

 

Det er ikke det vakuumpakket. Det vi bruger er det løsthakkede:-D Kødet fra Original barf har vi ikke så meget af (det var et opkøb fra en, der stoppede råfodring), så det er også et forsøg at fjerne. Men det er ikke hver gang hun får derfra.. Tror faktisk jeg vil starte der.. :-D

 

I dag skal hun have fjerkræsmix fra RHM og kyllingelår:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vores fiser sikkert flere gange dagligt, men det er ikke noget vi bemærker på nogen måde - så det kan ikke lugte :-)

 

Af og til får de en stor bunke ben og kød og så er der gang i maverne med både bøvs og fisen til følge, men der er jo en forklaring på det :mrgreen:

 

Mht ånde, så er begges ånde ret neutral - der er i hvert fald ingen grim lugt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores fiser sikkert flere gange dagligt, men det er ikke noget vi bemærker på nogen måde - så det kan ikke lugte :-)

 

Af og til får de en stor bunke ben og kød og så er der gang i maverne med både bøvs og fisen til følge, men der er jo en forklaring på det :mrgreen:

 

Mht ånde, så er begges ånde ret neutral - der er i hvert fald ingen grim lugt :-)

 

Ja var det pga ben ville det være logisk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Den ene af min hunde prutter aldrig(ihvertfald ikke noget vi opdager), men en anden gør det af og til specielt når han får ben.

Så måske er der bare forskel på hunde for mine får ihvertfald det samme at spise.

Min store hund var til gengæld ikke til at være i nærheden af, da han engang fik noget tørkost fra dyrlægen...føj hvor han lugtede:engel:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...