Hop til indhold

Mynde Adfaerd & Traening


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Synes der kunne vaere behov for en traad hvor man kan dele sine erfaringer indenfor traening og adfaerd af mynde racerne, da de er lidt anderledes m.h.t traening og adfaerd:engel:

 

Vi har en nem og .... kraevende mynde i huset. Faktisk er vores afganske mynde pige, noget saa besvaerlig indimellem at hitte ud af og traene.

 

 

Vi har haft et irriterende problem med hende under maaltider, hvor hun altid lavede pibelyde naar vi spiser. jeg har provet lidt af hvert: Ud i haven- hjaelper ikke. Ind i hendes bur- hjaelper ikke. at sige "stille" eller et fast "nej": Intet.

 

Efter et helt aar med dette cirkus, blev jeg igaar nysgerrig efter at se hvad hun gjorde hvis hun sad i kokkenet imens vi spiser (Vi har ellers aldrig hundene til stede ved maaltider. Bare en familie regel vi har, chloe naegtede at indstille sig paa).

 

Havde forberedt mig paa at hun ville tigge og hyle endnu mere, da hun er meget mad orienteret. Men, Chloe lagde sig i sin seng og var for forste gang helt...stille. ingen tiggeri eller noget. vi var maalose:shock:

Hun har nu omtraenet mig til at hun gerne maa vaere tilstede i kokkenet, ved at vaere yderst udholdende, naar vi spiser. Magen til staedighed skal man lede laenge efter - Har aldrig oplevet noget lignende.

 

Hvad oplever I med jeres mynder i traening og adfaerds ojemed, saa fortael gerne. Det kunne hjaelpe mig med at forstaa min Chloe bedre:genert:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Første gang jeg meldte mig til træning med en mynde fik jeg at vide alt det de ikke kunne lære. Træneren, en adfærdsterapeut, kendte dengang meget lidt til mynder, og havde de sædvanlige fordomme. Nu er hun blevet klogere og har selv fået en halv-mynde.

 

De gammeldags træningsmetoder "sit - fordi jeg siger det" dur ikke til mynder.

Men "sit og indkasser en godbid" det er straks noget andet.

 

Jeg har set nok til mynder der er blevet ødelagt ved hårdhændet omgang, og jeg er ikke i tvivl om at visse træningsetablissementer kunne have smadret dem ydereligere.

 

Det der har virket på mine mynder er at vie dem at det altså er noget jeg bliver meget ked af når de ... De er nærmest ved at blive til aske, og gør det som regel aldrig igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Første gang jeg meldte mig til træning med en mynde fik jeg at vide alt det de ikke kunne lære. Træneren, en adfærdsterapeut, kendte dengang meget lidt til mynder, og havde de sædvanlige fordomme. Nu er hun blevet klogere og har selv fået en halv-mynde.

 

De gammeldags træningsmetoder "sit - fordi jeg siger det" dur ikke til mynder.

Men "sit og indkasser en godbid" det er straks noget andet.

 

Jeg har set nok til mynder der er blevet ødelagt ved hårdhændet omgang, og jeg er ikke i tvivl om at visse træningsetablissementer kunne have smadret dem ydereligere.

 

Det der har virket på mine mynder er at vie dem at det altså er noget jeg bliver meget ked af når de ... De er nærmest ved at blive til aske, og gør det som regel aldrig igen.

 

 

Altsaa man skal bruge "far er ikke sur, men far er skuffet" metoden?:slem:

 

Det der med traening... der er kun en garvet (40 aars erfaring) udstillingstraener i vores omraade, og hun er MEGET velanset iblandt hundefolket, som den man gaar til med sin hund hvis man vil udstille.

 

Desvaerre saa er hun meget haard og kontant og raaber, og har ikke megen erfaring m. mynder. Daarlig kombination:cry:. Jeg gik til hende med begge mine mynder fordi jeg fik besked paa hun var den bedste, og vidste ikke bedre. Hendes haardhed, gjorde chloe hunderad og en afgansk mynde udstiller bad mig stoppe omgaaende, da hendes haardhed kan odelaegge chloes temperament og chancer i ringen. Det har taget maaneder at opbygge chloes tillid til fremmede uden at panikke.

 

Er rent ud sagt, rasende paa denne traener og at folk anbefaler hende:evil:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner tricks, heelwork to music og lidt lydighed med min whippet. Hun er den første mynde jeg har haft, så det er svært for mig at vide om hendes karakter er fordi hun er mynde eller fordi hun er Nanna :lun:

 

Generelt tror jeg at mynder er lidt dårlige til at kontrollere deres umiddelbare impulser end nogle af de mere samarbejdende racer. Det giver også meget god mening når man tænker på deres oprindelige arbejdsopgaver: at jage på egen hånd. Det er ikke nødvendigt at give beskeder til hunden eller styre den under jagten, som det fx er når man arbejder med en spaniel eller hyrdehund.

 

Ringe impulskontrol gør at det er lidt sværere at få dem til at arbejde i længere tid af gangen uden belønning (som man fx skal i et konkurrenceprogram) og det er først nu hvor jeg er begyndt at arbejde specifikt med impulskontrol med Nanna at min konkurrencetræning faktisk går ret godt.

 

Jeg tror at alle de whippets jeg har mødt meget glade for mad og det er Nanna også.

Det gør det ret let at belønne dem, selv om jeg har lært Nanna at lege, vil hun til enhver tid vælge en tør og kedelig godbid frem for leg (eller bare noget organisk materiale af en slags).

 

Jeg klikkertræner og det kræver en opfindsom og initiativrig hund. Nanna er cross over hund og det er efterhånden lykkedes at lære hende en del selvstændigt initiativ i træningen. Hun elsker at finde på når der skal indlæres nye øvelser (og det gør jeg også) :mrgreen: Hun er dog på ingen måde så opfindsom som min lille terriermix, som også er cross over. Tror ikke det er et racetræk, men bare en Nanna-ting.

 

Klikkertræning kræver også en hund der kan slippe belønningen og arbejde alligevel og en hund der kan håndtere at fejle. Her er Nanna også lidt sværere end Soko. Når hun ikke får sin belønning bliver hun meget hurtigt frustreret og når hun bliver rigtig frustreret kan hun ikke koncentrere sig om træningen. Så stiller hun sig bare op og siger sære lyde :hmm:

 

 

Derfor kræver det at øvelser deles op i meget små kriterier til hende, så der er stor sandsynlighed for at hun ikke fejler.

Vores impulskontrol-træning har dog gjort hende MEGET bedre til at acceptere at fejle og at styre sin frustration.

 

 

Generelt mener jeg ikke der er forskel på hvordan man træner forskellige racer. Men man kan slippe afsted med mere uperfekt træning hvis man træner en mere samarbejdende race end hvis man træner fx en spids eller mynde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Nu er Qairo min første hund så jeg har ikke så meget at sammenligne med.

Men jeg havde dannet mig nogle forventninger udfra diverse litteratur/webblogs/hjemmesider inden jeg fik ham...Og jeg havde faktisk ikke den store tiltro til han kunne lære ret meget!

Men jeg må indrømme at her i huset er det nok MIG der sætter begrænsningen for Qairo har fint kunne lære alle de ting jeg kunne finde på han skulle lære. Og jooeh det tager da lidt tid før han lærer det - især dæk tog ham laaang tid at fatte.

Men han er virkelig samarbejdsvillig synes jeg ! Især når der er nogle ekstra gode guffer !

 

Men så er der de der hverdagsting...de ting han godt VED er forbudt og alligevel gør han det utallige gange dagligt. F.eks. hopper op ad køkkenbordet for at se om der er nogle rester.

Stjæler sko...stjæler..ALT...han er fantastisk slem til at stjæle !

Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at han GODT ved at han ikke må :damn:

Især det i køkkenet er jeg enormt træt af - for der ryger altså nogle rugbrødspakker en gang i mellem !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nu er Qairo min første hund så jeg har ikke så meget at sammenligne med.

Men jeg havde dannet mig nogle forventninger udfra diverse litteratur/webblogs/hjemmesider inden jeg fik ham...Og jeg havde faktisk ikke den store tiltro til han kunne lære ret meget!

Men jeg må indrømme at her i huset er det nok MIG der sætter begrænsningen for Qairo har fint kunne lære alle de ting jeg kunne finde på han skulle lære. Og jooeh det tager da lidt tid før han lærer det - især dæk tog ham laaang tid at fatte.

Men han er virkelig samarbejdsvillig synes jeg ! Især når der er nogle ekstra gode guffer !

 

Men så er der de der hverdagsting...de ting han godt VED er forbudt og alligevel gør han det utallige gange dagligt. F.eks. hopper op ad køkkenbordet for at se om der er nogle rester.

Stjæler sko...stjæler..ALT...han er fantastisk slem til at stjæle !

Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at han GODT ved at han ikke må :damn:

Især det i køkkenet er jeg enormt træt af - for der ryger altså nogle rugbrødspakker en gang i mellem !

 

Nu ved jeg ikke med de andre mynderacer, men afganske mynder blev rent faktisk brugt til at stjaele ( de har aabenbart et naturligt flair for det).

 

Saa ja, det du beskriver kender vi ogsaa til her hjemme. vi har bl.a kunne finde mandens kontor telefon, pung, lommelygte og sko ude i graesset (uskadt) .

de ved godt de ikke maa hoppe op af kokken bordet og ikke stjaele vores ting (fordi de holder oje med mig), men ser de deres snit til det, saa gor de det helt sikkert:drille:!! Jeg tror, det er en del af deres naturlige adfaerd, som er umuligt at traene helt vaek.

 

 

Derfor prover vi konsekvent at fjerne madvarer fra kokkenbordene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg træner tricks, heelwork to music og lidt lydighed med min whippet. Hun er den første mynde jeg har haft, så det er svært for mig at vide om hendes karakter er fordi hun er mynde eller fordi hun er Nanna :lun:

 

Generelt tror jeg at mynder er lidt dårlige til at kontrollere deres umiddelbare impulser end nogle af de mere samarbejdende racer. Det giver også meget god mening når man tænker på deres oprindelige arbejdsopgaver: at jage på egen hånd. Det er ikke nødvendigt at give beskeder til hunden eller styre den under jagten, som det fx er når man arbejder med en spaniel eller hyrdehund.

 

Ringe impulskontrol gør at det er lidt sværere at få dem til at arbejde i længere tid af gangen uden belønning (som man fx skal i et konkurrenceprogram) og det er først nu hvor jeg er begyndt at arbejde specifikt med impulskontrol med Nanna at min konkurrencetræning faktisk går ret godt.

 

Jeg tror at alle de whippets jeg har mødt meget glade for mad og det er Nanna også.

Det gør det ret let at belønne dem, selv om jeg har lært Nanna at lege, vil hun til enhver tid vælge en tør og kedelig godbid frem for leg (eller bare noget organisk materiale af en slags).

 

Jeg klikkertræner og det kræver en opfindsom og initiativrig hund. Nanna er cross over hund og det er efterhånden lykkedes at lære hende en del selvstændigt initiativ i træningen. Hun elsker at finde på når der skal indlæres nye øvelser (og det gør jeg også) :mrgreen: Hun er dog på ingen måde så opfindsom som min lille terriermix, som også er cross over. Tror ikke det er et racetræk, men bare en Nanna-ting.

 

Klikkertræning kræver også en hund der kan slippe belønningen og arbejde alligevel og en hund der kan håndtere at fejle. Her er Nanna også lidt sværere end Soko. Når hun ikke får sin belønning bliver hun meget hurtigt frustreret og når hun bliver rigtig frustreret kan hun ikke koncentrere sig om træningen. Så stiller hun sig bare op og siger sære lyde :hmm:

 

 

Derfor kræver det at øvelser deles op i meget små kriterier til hende, så der er stor sandsynlighed for at hun ikke fejler.

Vores impulskontrol-træning har dog gjort hende MEGET bedre til at acceptere at fejle og at styre sin frustration.

 

 

Generelt mener jeg ikke der er forskel på hvordan man træner forskellige racer. Men man kan slippe afsted med mere uperfekt træning hvis man træner en mere samarbejdende race end hvis man træner fx en spids eller mynde.

 

 

Det oplever jeg ogsaa. vores cocker har en kaempe udholdende gejst til at blive VED med at prove i en uendelighed, hvorimod mynderne bliver vildt hurtigt opgivende. min pige er mere vedholdende men min dreng er ret ugidelig mht repetition. Saa laegger han sig gerne ned og gider ikke at rejse sig igen og kikker vaek. det er hans maade at sige han har faaet nok og saa er der bare intet at gore:lol:. saa kan godbidderne vaere nok saa laekre, men stoltheden er forst og fremmest!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Hunde der sover ude om natten! dvs ikke inde i huset, i hjemmets varme, hvor dens mennesker er og en BLOD seng i vente, indenfor hjemmets fire vaegge: DET er Tio, vores hund! Sover ude, hele natten igennem, under stjerne himmelen, i det gronne graes uden dyner eller i det mindste..... en lille bitte bamse!

 

Ved virkelig ikke hvorfor det er, saaledes. Ja, vi bor i Californien men vi HAR air conditioning, dejlige bamser at hygge med, en blod ren designer hundeseng til 884 kr. Altsaa hvad er, problemet Tio:confused:

 

Tio VIL simpelthen IKKE ind om aftenen, men valger at sove ude. Jeg kan staa med hundekiks, ost, rosende ord, kys og kram. NEJ! Til vil ikke ind.

 

 

I ret lang tid, folte jeg, at det var min pligt at folge ham paa rette vej. Ergo den eneste maade at faa ham indenfor, var at baere ham. Jeg naegter at vaere ond hundemor der lader sin vovse sove udenfor. Skraekkeligt:skraek:! Det gik ok indtil han var 8 mdr. og 51 pounds. Saa kunne jeg nogenlunde baere ham igennem haven, ind i huset, foran min mand som iagtog mig med et besynderligt syn, og ind i sin blode hunde seng: Ergo jeg er en ansvarlig hunde ejer!

Men nu er Tio, altsaa blevet til 70 pounds afghansk mynde, og det er mildt sagt problematisk at baere ham nu, saa jeg kan ikke rokke ham ud af stedet....... og resultatet er, at han sover udenfor natten igennem:genert:

Chloe og nemo, beder om at komme ind og i sin seng, men ikke Tio...

 

Ham eeeeelsker simpelthen at sove udenfor, i det kolige gronne graes under stjerne himmelen, og flokkene af aender, der laegger vejen forbi en sjaelden aften, heeeeeeeele sommeren igennem;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Hunde der sover ude om natten! dvs ikke inde i huset, i hjemmets varme, hvor dens mennesker er og en BLOD seng i vente, indenfor hjemmets fire vaegge: DET er Tio, vores hund! Sover ude, hele natten igennem, under stjerne himmelen, i det gronne graes uden dyner eller i det mindste..... en lille bitte bamse!

 

Ved virkelig ikke hvorfor det er, saaledes. Ja, vi bor i Californien men vi HAR air conditioning, dejlige bamser at hygge med, en blod ren designer hundeseng til 884 kr. Altsaa hvad er, problemet Tio:confused:

 

Tio VIL simpelthen IKKE ind om aftenen, men valger at sove ude. Jeg kan staa med hundekiks, ost, rosende ord, kys og kram. NEJ! Til vil ikke ind.

 

 

I ret lang tid, folte jeg, at det var min pligt at folge ham paa rette vej. Ergo den eneste maade at faa ham indenfor, var at baere ham. Jeg naegter at vaere ond hundemor der lader sin vovse sove udenfor. Skraekkeligt:skraek:! Det gik ok indtil han var 8 mdr. og 51 pounds. Saa kunne jeg nogenlunde baere ham igennem haven, ind i huset, foran min mand som iagtog mig med et besynderligt syn, og ind i sin blode hunde seng: Ergo jeg er en ansvarlig hunde ejer!

Men nu er Tio, altsaa blevet til 70 pounds afghansk mynde, og det er mildt sagt problematisk at baere ham nu, saa jeg kan ikke rokke ham ud af stedet....... og resultatet er, at han sover udenfor natten igennem:genert:

Chloe og nemo, beder om at komme ind og i sin seng, men ikke Tio...

 

Ham eeeeelsker simpelthen at sove udenfor, i det kolige gronne graes under stjerne himmelen, og flokkene af aender, der laegger vejen forbi en sjaelden aften, heeeeeeeele sommeren igennem;-)

 

 

Hahaha ! Jeg kom helt til at tænkte på Tyren Ferdinand der bare gerne vil sidde under et træ og se på naturens skønhed og snuse blomster :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hahaha ! Jeg kom helt til at tænkte på Tyren Ferdinand der bare gerne vil sidde under et træ og se på naturens skønhed og snuse blomster :lol:

 

 

Tyren ferdinan ligner faktisk meget tio, baade af udseende og personlighed:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jer der har myndetæver, ændrer deres adfærd sig meget når de er i løbetid eller er der ikke den store forskel?

Har kun oplevet Tintin i løbetid en gang, i vinters, der var hun et lille pyllerhoved, men stadig dejlig:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
KimC: Malou er en af borzoi`erne ikke?

Hvis du skal beskrive det, hvordan er racen borzoi i forhold til andre mynder du kender? Synes det er en speciel race, som man ikke ser så mange af.

 

Åh..jeg kunne godt eje en Borzoi engang...af rent udseendende :lun: (nok ikke så realistisk at jeg nogensinde skal have sådan en..men man må godt drømme)

Link til indlæg
Del på andre sites

KimC: Malou er en af borzoi`erne ikke?

Hvis du skal beskrive det, hvordan er racen borzoi i forhold til andre mynder du kender? Synes det er en speciel race, som man ikke ser så mange af.

 

Mine borzoi kan ikke rigtig sammenlignes med "rigtige" borzoi. To af dem er opvokset i en stald, og den ene har fået en hel masse tænder sparket ud. Arvemassen på de linjer der er avlet på kan også være problematisk.

Men der findes et større overskudslager af halvvoksne hunde der stadig står i den stald hvis nogen har interesse...

 

For mit vedkommende var borzoi oprindelig en race jeg ikke var interesseret i, og måske den mynderace jeg brød mig mindst om - indtil jeg stod med en der havde brug for al den hjælp den kunne få.

Borzoi vil givetvist spille en rolle i resten af mit "hundeliv", og jeg vil ikke gå af vejen for at overtage nye vrag. De fungerer ikke så godt ude i offentligheden, men det går lige.. herhjemme er de pragtfulde kammerater.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine borzoi kan ikke rigtig sammenlignes med "rigtige" borzoi. To af dem er opvokset i en stald, og den ene har fået en hel masse tænder sparket ud. Arvemassen på de linjer der er avlet på kan også være problematisk.

Men der findes et større overskudslager af halvvoksne hunde der stadig står i den stald hvis nogen har interesse...

 

For mit vedkommende var borzoi oprindelig en race jeg ikke var interesseret i, og måske den mynderace jeg brød mig mindst om - indtil jeg stod med en der havde brug for al den hjælp den kunne få.

Borzoi vil givetvist spille en rolle i resten af mit "hundeliv", og jeg vil ikke gå af vejen for at overtage nye vrag. De fungerer ikke så godt ude i offentligheden, men det går lige.. herhjemme er de pragtfulde kammerater.

 

Hvor er det forfærdelig , at nogen kan behandle levende væsener sådan:megaked:

Hvordan er det kommet så vidt med de hunde fra den stald? Hvis der foregår mishandling, er det så ikke noget der burde anmeldes?

 

Det er godt du har hjulpet nogle af vragene, så de har fået et godt liv:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det forfærdelig , at nogen kan behandle levende væsener sådan:megaked:

Hvordan er det kommet så vidt med de hunde fra den stald? Hvis der foregår mishandling, er det så ikke noget der burde anmeldes?

 

Det er godt du har hjulpet nogle af vragene, så de har fået et godt liv:5up:

 

Der formodes at være ca 30-50 hunde på stedet. DKK har i mange år holdt hånden over opdrættet, men vedkommende blev eksluderet, dog udløber eksklusionen om et års tid, så får vi se om det bliver etikken eller pengekassen der vinder.

 

Direktørernes Beskyttelse og andre kommercielle dyreværnsforeninger vil ikke røre stedet med en ildtang. En aflivning af en hund koster vel en tusse, og gang det med 50, ik? Der er ingen af de hunde der står der som har nogen reel chance for at kunne formidles.

 

Jeg har huset fuldt af hunde, men skulle der en dag blive brug for en ny hund vil jeg vel nok prøve at redde et vrag igen. Det er ikke at støtte opdrættet, manden producerer uanset om der er afsætning eller ej. Overskuddet ryger bare på lager.

 

Jeg kan regne ud at du ikke kender myndeverdenen så godt, ellers vidste du nok hvad der var tale om, og hvorfor.

Jeg vil ikke redegøre for det hele her, men der er mere end én skurk i den her sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan regne ud at du ikke kender myndeverdenen så godt, ellers vidste du nok hvad der var tale om, og hvorfor.

Jeg vil ikke redegøre for det hele her, men der er mere end én skurk i den her sag.

 

Myndeverdenen som du kender den, ved vi meget lidt om. Ved noget mere om greyhunde verdenen (løbs greyhounds). Vi er enige om, at vi i fremtiden vil fortsætte med at have voksne greyhounds (her taler vi pensionerede greyhounds eller greyhounds der ikke er egnede til løb, hvor alternativet for nogle opdrættere, kunne være en aflivning.)

Kunne ikke finde på at købe en borzoi, men synes at den objektivt er en smuk og fascinerende race, ligesom de andre mynder, (Vi har bare forelsket os i greyhounds, no offence:lun:)

 

Vi går ikke på nogen måde op i udstillinger, udseende og kåringer, som nogle gør og de åbenbart også gør, på omtalte opdræt, hvor de går op i at avle eksemplarer der er perfekte på det ydre men er mentalt ødelagte.

 

Af samme grund kender jeg ikke til omtalte opdræt, fordi vi ikke går op i myndeverdenen, som sådan.

 

Jeg synes det virker som en sag, hvor de eneste tabere er hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jer der har myndetæver, ændrer deres adfærd sig meget når de er i løbetid eller er der ikke den store forskel?

Har kun oplevet Tintin i løbetid en gang, i vinters, der var hun et lille pyllerhoved, men stadig dejlig:lun:

 

Vores chloe har kun lige haft sin forste lobetid i juni uden at aendrer sig, saa jeg lagde specielt maerke til det. Hun er altid meget mild, sod til alle, men hun blev en anelse pylret lige efter ifb m. at blive passet af en fremmed hundesitter for forste gang. der var hun ikke helt sig selv. jeg ved ikke om det var fordi hun var lidt ekstra folsom ovenpaa samtidig med at en hundesitter kom forbi. Men hun nagtede simpelthen at komme ud af sit bur, eller ind fra haven naar han kaldte, goede voldsomt af ham, saa vi tog tidligt hjem fra ferie og hun var HELT panisk og det tog nogle dage for hende at falde til ro:megaked:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores chloe har kun lige haft sin forste lobetid i juni uden at aendrer sig, saa jeg lagde specielt maerke til det. Hun er altid meget mild, sod til alle, men hun blev en anelse pylret lige efter ifb m. at blive passet af en fremmed hundesitter for forste gang. der var hun ikke helt sig selv. jeg ved ikke om det var fordi hun var lidt ekstra folsom ovenpaa samtidig med at en hundesitter kom forbi. Men hun nagtede simpelthen at komme ud af sit bur, eller ind fra haven naar han kaldte, goede voldsomt af ham, saa vi tog tidligt hjem fra ferie og hun var HELT panisk og det tog nogle dage for hende at falde til ro:megaked:.

Det var da en voldsom reaktion fra hende:shock:

Bliver lidt nysgerrig, så jeg håber ikke det gør noget at jeg spørger lidt ind.

Er der en i familien hun er mere knyttet til end andre? Så når vedkommende (f.eks. dig) ikke er der i længere tid, bliver hun frustreret? Synes nemlig ofte at jeg om mynder hører, at de meget knytter sig til en enkelt person.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det var da en voldsom reaktion fra hende:shock:

Bliver lidt nysgerrig, så jeg håber ikke det gør noget at jeg spørger lidt ind.

Er der en i familien hun er mere knyttet til end andre? Så når vedkommende (f.eks. dig) ikke er der i længere tid, bliver hun frustreret? Synes nemlig ofte at jeg om mynder hører, at de meget knytter sig til en enkelt person.

 

Ja, hun er meget knyttet til mig, og hvis jeg gaar nogen steder uden hende, saa siger manden at hun kun ligger og venter paa jeg skal komme tilbage. Saadan har hun vaeret fra lille hvalp.

Dog er hun ogsaa meget knyttet til de andre i familien, men maaske 1 procent mere ved mig:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun er meget knyttet til mig, og hvis jeg gaar nogen steder uden hende, saa siger manden at hun kun ligger og venter paa jeg skal komme tilbage.

 

Det oplever jeg også med Tintin (eller kæresten gør). Hun er Knyttet til os begge to, men måske lille smule mere til mig. Tror det er fordi, at vi begge to har et rigtigt kvindesind :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det oplever jeg også med Tintin (eller kæresten gør). Hun er Knyttet til os begge to, men måske lille smule mere til mig. Tror det er fordi, at vi begge to har et rigtigt kvindesind :hmm:

 

altsaa man er ekstra "feminin" begge to? Jeg har hort det modsatte. nogle hundeejere insisterer at hun hunde har oftere tildens til at vaere taettere knyttet til en mandlig i familien versus hanhunde med en kvinder:hmm:

Jeg aner det virkelig ikke:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...