Hop til indhold

Hej


Gæst lisbeth40
 Share

Recommended Posts

Gæst lisbeth40

Jeg er ny herinde.

Jeg har en super skøn golden retriever "futte" på lidt over et år. Han er super opdraget. Men han har et problem med andre hunde, han gør og rejser børster.

Han vil ikke slås men er bare nervøs og lidt bange.

Så jeg kunne rigtig godt tænke mig, at han fik nogle legekammerater.

han har leget med en labrador, uden problemer men den var kun på ferie herude.

Så er der nogle som har lyst, så meld jer endelig så futte kan lære at andre hunde ikke er farlige. Vi bor i albertslund har ikke bil, så jeg kan ikke komme rundt.

Hilsen lisbeth:hundentraekker:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lisbeth. Velkommen til HF og til golden-land..

 

At man ikke har bil betyder jo ikke, at man ikke kan komme rundt. Det kan man da sagtens med en stor og lydig golden. Sådan en må komme med i alle tog og i de fleste busser.

 

Jeg har selv rejst meget med min Silke, for de gode træningspladser ligger jo ikke altid 10 minutters gang fra hvor man bor. Og jeg har heller ikke bil.

 

Min Silke (9½ år)er nok for gammel til at lege med Futte, men det kunne være, at der var andre, der meldte sig, når nu spørgsmålet kommer foran i rækken af indlæg igen..

 

Hvor går I til træning henne? Er der ikke nogen på holdet, der har lyst til at omgås lidt ud over skoletid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit svar.

 

Nej man kan sagtens komme rundt uden bil, jeg skal så også have barnevogn med. :-D Jeg har en søn på 5mdr, som jo kunne sove i mens futte fik leget.

 

Hilsen lisbeth

 

Hvad gør du så med træning? :vedikke:

 

---Og har du overvejet, at Futte måske vil være utryg ved at møde andre hunde når han osse har en baby at passe på? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lisbeth40

Futte går jeg ikke til træning med, jeg har haft ham et par måneder nu.

Det er den tidligere ejer der har opdraget ham.

Han passer ikke specialt meget på, han er ingen vaghund. :-D

 

Men en hygge hund, der bare lige skal lære at lege med andre hunde.

 

Hilsen lisbeth

Link til indlæg
Del på andre sites

...Men årsagen til at han er usikker overfor andre hunde kunne jo godt netop være fordi det stiller krav til ham som han ikke føler han han leve op til... Nemlig at passe på baby..

 

Jeg synes bestemt, at du skulle forsøge at finde tid til at gå til træning med ham. Det ville jeg synes, selv hvis du ikke havde problemer med ham. Træning er jo en god måde at lære hinanden at kende.

 

Træning er IKKE noget med at afrette hunden og få den til at gøre det, man ønsker. Det handler om at knytte bånd. Fuldstændig som DU knytter bånd til din lille søn ved at være nærværende og lave ting sammen med ham.

 

Undervisningen ligger tit i week-enden, hvor du måske kan få nogen til at passe den lille et par timer imens.

 

Og som sidegevinst får I måske nogle firbenede venner som Futte kan lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst lisbeth40

Tak skal du have. :lol:

 

Indtil nu har vi næsten kun haft positive oplevelser med ham, der er nogle hunde ejere der er lidt skeptisk over for ham. Han kan jo også virke voldsom når han begynder og gø :vuf: mens andre er super søde til at give ham en chance for at lære deres hund at kende, så det går fremad :banan:

 

Hilsen lisbeth

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...