Hop til indhold

Når en hundeejer bytter om på hund og kat...


Audrey
 Share

Recommended Posts

Hold da op hvor skal jeg lige af med noget frustration!!!

 

Da Audrey og jeg var ude at gå morgentur, mødte vi på en villavej pludselig en lille hund (er ret sikker på det var en löwschen) som kom gående imod os. Den havde hverken halsbånd på eller ejer med og da den var kommet ret tæt på begyndte den at gø ad Audrey. Jeg stoppede op og så mig om efter et menneske, som kunne være tilknyttet denne hund, men der var ingen. Vi gik videre og hunden fulgte efter os på afstand. Jeg prøvede at kigge efter åbne havelåger eller hoveddøre, som den evt kunne være løbet ud af. Den gik skiftevis på vejen og på fortovet.

 

Da jeg nåede til den rideskole som ligger på vejen, gik jeg ned ad indkørslen for at høre, om det var der hunden hørte til. Der sad en mand af ældre dato og drak øl nede ved stalden. Jeg spurgte ham om hunden, som stod oppe ved fortovet, hørte til hos dem. Ja det gjorde den! Mit næste spørgsmål var så, om de godt var klar over at den vadede rundt midt ude på vejen. Ja ja, det vidste de godt, hunden var tosset i hovedet og den havde altid vadet rundt på vejene, det var der ikke noget at gøre ved! Jeg indskød så lidt provokerende, at man jo for eksempel kunne lufte hunden i snor.

Han viste mig op til det hus, som lå lige ved siden af indkørslen og som hundens ejer bor i. Idet vi går op mod vejen og dermed kommer tættere på hunden igen, gør den igen én gang, hvorefter manden brysk råber HOLD KÆFT!! KOM HERNED!! (det virkede ikke....)

Jeg går op og ind ad havelågen (som altså var lukket) og banker på flere gange. Der er ingen der svarer og heller ikke noget lys i vinduerne, men jeg kan da alligevel se en kat, som sidder på et bord inde i huset og kigger ud. Jeg tog mig selv i at tænke, at jeg nok ikke havde reageret, om det havde været katten som rendte rundt som det passede den på vejene... :roll:

 

Da der ikke var tegn på nogen interesse i hundens sikkerhed valgte jeg at gå op på græsplænen på den anden side af vejen, som Audrey plejer at få sin morgenmad på. Græsplænen ligger på hjørnet af villavejen, som støder ud til en større og mere trafikeret vej, hvor bilerne altså tit kører mere end 50 km i timen. Imens Audrey gik og søgte, holdt jeg øje med hunden, som nu gik rundt på fortovet ud til den store vej. Efter noget tid vendte den tilbage til indkørslen til rideskolen, hvor den stadig sad da vi vendte snuderne hjemad.

 

Det kan godt være, at det er lækkert for en hund at få lov til selv at styre sine ture, men det jeg så, var en hund som nok ikke får så meget menneskekontakt som man kunne ønske for den....

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad er der stakkels ved katten? :genert:
at mange katteejere lader deres katte løbe frit -jeg mener at en kat har lige så stor ret til et nogenlunde farefrit liv som en hund , men mange katte lever et trist liv og alt for mange bliver kørt ned og kommer til skade i trafikken blot fordi folk ikke passer på dem , men dette er et hundeforum så det er nok ikke stedet at komme frem med det.
Link til indlæg
Del på andre sites

at mange katteejere lader deres katte løbe frit -jeg mener at en kat har lige så stor ret til et nogenlunde farefrit liv som en hund , men mange katte lever et trist liv og alt for mange bliver kørt ned og kommer til skade i trafikken blot fordi folk ikke passer på dem , men dette er et hundeforum så det er nok ikke stedet at komme frem med det.

men sad katten ikke inde i huset? Jeg har selv indendørskatte da vi bor ved en meget trafikeret vej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo katten sad inde i huset og hunden løb rundt ude på vejen.

 

Det jeg mente var, at det er mere almindeligt at se katte gå rundt for sig selv end hunde. De er jo også væsentligt bedre til at passe på sig selv.

 

Jeg tror såmænd ikke at katten har lidt under at være indenfor. Det skulle da lige være af misundelse på hunden.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep. Min kat får lov til at gå selv udenfor. Den gider nærmest kun ind de to gange om dagen den får mad (Hun er lidt tyk) og når hun skal sove og hvis det regner. Ellers elsker den at gå ude selv. og vi holder ikke øje med hvor den går hen. Der er også bare kun marker rundt om os. :P Katte de elsker også bare alenetid lige så meget som de elsker nus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...