Hop til indhold

De forskellige klikkerinstruktøruddannelser


sonja77
 Share

Recommended Posts

Ok, så hoppede jeg så bare på det rygte :lol:

 

Men target benyttes også kun i bestemte tilfælde hos Canis, det betragtes stadig som en form for lokning, og at lægge pres på hunden (f.eks. ved indlæring af bakke) er heller ikke velset, alt skal helst frishapes.

 

Target benyttes i stor stil hos os i Canis og betragtes ikke som lokning. Men nej, vi ønsker ikke at lægge pres på hunden på nogen måde til at få adfærd frem.

 

Ang uddannelsen varer den 16 undervisningsdage og på de to første samlinger er der også pædagogik og undevisningsteknik på programmet. Vi benytter os meget af TagTeach som undevisningsteknik.

 

Jeg har aldrig gået hos nogen af de andre nævnte men har været superglad for min instruktøruddannelse og synes absolut den var alle pengene værd. Som franshisetager får jeg også spændende tilbud med opfølgningskurser etc.

 

Det eneste minus er at der temmelig langt til Tronheim;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Randi er i gang med klikkertræneruddannelsen, jeg ved ikke, om hun også vil tage instruktørdelen. Og ja, Anja og Sofie har klikkerinstruktøruddannelsen fra Hund & Træning og var vist meget tilfredse. Men nu ville jeg egentlig bare høre lidt bredt til folks erfaringer og holdninger herinde, jeg ved jo, at flere har taget en af uddannelserne, f.eks. Lykkeliv. :-)

Jeg har taget H&T og har kun ros tilovers for den.

 

Det er jo nogle år siden nu, men så vidt jeg husker forløb uddannelsen over 11 måneder med 1x7 timers undervisning om måneden + eksamen, der bestod af både en praktisk og en skriftlig prøve.

 

Undervisningen var et godt miks mellem teori og praksis. Nogen brokkede sig over, at teorien var meget tung, særligt den engelsksprogede. Jeg synes ikke det var et problem.

Det praktiske foregik i grupper, hvilket var meget givende.

Der blev lagt mindre vægt på pædagogik og formidling, men det blev ikke totalt forsømt. Taget i betragtning at uddannelsen var for instruktører, synes jeg egentligt det var ganske passende.

 

Udover en ganske rimelig læsebyrde, havde vi både obligatoriske og frivillige hjemmeopgaver mellem hver undervisningsgang. Alt skulle afleveres, og der blev givet god skriftlig feedback hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...