Hop til indhold

Udstilling i Finland


 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde, der har sejlet til Finland og udstillet?

 

Jeg har et spørgsmål vedr. sejlturen..

Lufter man hund på dækket, eller har de indrettet et lufteområde med tanke på rejsende hunde??

 

Synes det er en lang tur, men min kæreste er meget opsat på vi skal afsted..

Men skal vist ikke klage over opbakning hjemmefra :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, må være der lidt svar skyldig. Grunden til jeg alligevel skriver er, at jeg kender en cockeropdrætter, der er finsk, men bosat i Danmark. Hun tager meget ofte turen til Finland med sine hunde. Og mener det er via Stockholm.

 

Så gætter på, at der ikke er problemer med at tage turen med hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Måske du kunne ringe til det færge selskab I skal med:confused:

 

Da der var Nordisk mesterskab i dogdancing sidste år, var det i Findland.

 

De skulle jo også sejle, og som jeg husker det luftede de dem på dækket, men om der var et område for hunde kan jeg ikke huske:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige inde og lave fiktive billetter på 2 forskellige færgeruter..

Den ene kunne man krydse af, hvor mange hunde man har med. Så der er nok taget højde for tissetårer på en 10-11 timers sejltur..

 

Dog er dagturene halvt så dyre, som en nattur.. Til trods for at man får sovekabiner på begge ture :hmm: Meget mystisk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige inde og lave fiktive billetter på 2 forskellige færgeruter..

Den ene kunne man krydse af, hvor mange hunde man har med. Så der er nok taget højde for tissetårer på en 10-11 timers sejltur..

 

Dog er dagturene halvt så dyre, som en nattur.. Til trods for at man får sovekabiner på begge ture :hmm: Meget mystisk..

 

Mad inkluderet? Noget tax-free-shopping, fordi færgen smutter ind i russisk farvand?

 

De fleste lastbiler sejler med om natten, så tænker det er der¨for det koster mere der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

vi har sejlet til finland fra stockholm til turku, det øveste dæk må man lufte hunde på, så der er ingen problemer med at sejle derop. til december flyver vi derop, det koster for 2 voksen og en cavalier ca 2000 kr retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

vi har sejlet til finland fra stockholm til turku, det øveste dæk må man lufte hunde på, så der er ingen problemer med at sejle derop. til december flyver vi derop, det koster for 2 voksen og en cavalier ca 2000 kr retur.

 

Den der december ting har jeg også luret på - men kan se foretrukket hotel melder alt booket. Har I været der før og kan I i så fald anbefale andre hoteller end det, der ligger ved udstillingen (og hvordan ser det ud med transport rundt med hund i taxa deroppe)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, må være der lidt svar skyldig. Grunden til jeg alligevel skriver er, at jeg kender en cockeropdrætter, der er finsk, men bosat i Danmark. Hun tager meget ofte turen til Finland med sine hunde. Og mener det er via Stockholm.

 

Så gætter på, at der ikke er problemer med at tage turen med hund.

 

Hun flyver som regel, men sejler ellers med Viking via Stockholm

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lige inde og lave fiktive billetter på 2 forskellige færgeruter..

Den ene kunne man krydse af, hvor mange hunde man har med. Så der er nok taget højde for tissetårer på en 10-11 timers sejltur..

 

Dog er dagturene halvt så dyre, som en nattur.. Til trods for at man får sovekabiner på begge ture :hmm: Meget mystisk..

 

Fordi man sjældent bruger sin sovekabine på dagturen og derfor skal der ikke bruges rengøring/klargøring i samme omfang

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har boet på 2 forskellige hoteller i byen, kan selvfølgelig ikke huske navnet på dem, det ene lå nede i havnen. mener et af dem var scandic et eller andet.

taxaer har vi aldrig haft problemer med. det er en udstilling der skal opleves , Best in show om søndagen er så flot med kæmpe storskærme, og der er så rent over alt. Og det bedste er af når man først lære Finnerne at kende så er det verdens flinkeste folk. så smut derop, kan jeg kun sige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på ingen måde sikker, da jeg aldrig har prøvet at sejle så langt med mine hunde, men har hørt at hunden skal blive i bilen.

Færgeselskabet har så indlagt FASTE tidspunkter, hvor man skal lufte sin hund - og ellers må man ikke opholde sig ved/i bilen :skraek:

 

 

Lyder som turen til England - som jeg så ikke selv har taget, men har hørt fra de der har, at det er der absolut ingen problemer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er på ingen måde sikker, da jeg aldrig har prøvet at sejle så langt med mine hunde, men har hørt at hunden skal blive i bilen.

Færgeselskabet har så indlagt FASTE tidspunkter, hvor man skal lufte sin hund - og ellers må man ikke opholde sig ved/i bilen :skraek:

 

Tror ikke den gælder, hvis man vælger at sejle med Viking..

Der kan man ikke vælge hvad kahyt man vil ha. Den blir automatisk tildelt, når du krydser af, at du har hund med

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

vi har sejlet til finland fra stockholm til turku, det øveste dæk må man lufte hunde på, så der er ingen problemer med at sejle derop. til december flyver vi derop, det koster for 2 voksen og en cavalier ca 2000 kr retur.

 

Hvem skal I flyve med?

Jeg var inde og kigge på billet og det kom op på 3000,- retur.

Nu fylder Cody godt nok lidt mere, men en lille flyvetur er mere behagelig en 10 timer i bil og 10 timers sejltur

 

Edit: Trækker mine ord til mig.. 1700 hver vej for hunden med finnair

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
hej

 

vi flyver med Norwegian, 2 voksne retur 1068 + 600 kr for hund retur.

 

Cody er jo en anelse større :mrgreen:

 

Han vejer 35-36 kg og koster 5 euro pr kg. Det er 1300 kr bare i hans vægt. Så kommer transportkassen oveni.. Så skal han også hjem igen..

 

Heldigvis er kæresten vild med langture, så vi overvejer stadig.. Jeg ville gerne derop midt november pga dommerne på udstillingen.. Afventer dog weekendens markprøve, da retrievere skal ha en godkendt præmiering for at blive finsk champ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Cody er jo en anelse større :mrgreen:

 

Han vejer 35-36 kg og koster 5 euro pr kg. Det er 1300 kr bare i hans vægt. Så kommer transportkassen oveni.. Så skal han også hjem igen..

 

Heldigvis er kæresten vild med langture, så vi overvejer stadig.. Jeg ville gerne derop midt november pga dommerne på udstillingen.. Afventer dog weekendens markprøve, da retrievere skal ha en godkendt præmiering for at blive finsk champ..

 

 

Nej, ikke med Norwegian. Der er det styk pris. 300 kr. per stræk når du rejser til/fra udlandet.

 

Samme tur jeg har kigget på og derfor jeg blev så lun på en udstilling i Helsinki - billigere end at tage til Herning stort set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, ikke med Norwegian. Der er det styk pris. 300 kr. per stræk når du rejser til/fra udlandet.

 

Samme tur jeg har kigget på og derfor jeg blev så lun på en udstilling i Helsinki - billigere end at tage til Herning stort set.

 

Okay.. Det skal da overvejes så.. Der er jo dobbeltudstilling i Helsinki start december.

Dommer lørdag ved jeg, at han kan li Cody. Han stoppede mig engang og roste min lækre lille fyr

Dog er dommeren søndag lidt tvivlsom, da finnerne helst vil ha kæmpe hanhunde hos labberne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...