Hop til indhold

At sove for sig selv?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne lære Izzie at sove for sig selv :genert: tænker at give hende sin egen dyne som hun kan ligge på og kravle under, i sengen ved siden af mig.

 

Men hvordan lærer jeg hende lige at hun efter 2+ år ikke kan få lov til at sove under min dyne? :vedikke:

 

Jeg elsker at hun sover der, det er mega hyggeligt. Men det bekymrer mig, fordi hun knurrer voldsomt hvis nogen kommer i nærheden af dynen mens hun ligger dér :genert: og hvordan kommer dét til at gå når jeg engang får børn og sådan... :vedikke:

 

Hvad ville i gøre? og hvordan ville i gøre det?? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla sov en overgang i en tremmeseng ved siden af min seng. :genert: Når jeg en gang om ugen skiftede sengetøj fik hun så mit brugte dynebetræk på sin dyne. Det var perfekt, fordi vi så lå i samme højde og jeg kunne stikke en hånd ind til hende.:lun: Dernæst kom hun i bur på gulvet og siden i bur ude i stuen (hvor hun sover nu). Og nogle gange sover hun bare på sofaen i stuen, hvis hun hellere vil det.

 

Men du kan sikkert også lære hende det ved bare at flytte hende tilbage på sin egen seng ca 100 gange... (du sover nok ikke så meget de første nætter dog :blink:) Er det ikke sådan Victoria Stillwell gør?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla sov en overgang i en tremmeseng ved siden af min seng. :genert: Når jeg en gang om ugen skiftede sengetøj fik hun så mit brugte dynebetræk på sin dyne. Det var perfekt, fordi vi så lå i samme højde og jeg kunne stikke en hånd ind til hende.:lun: Dernæst kom hun i bur på gulvet og siden i bur ude i stuen (hvor hun sover nu). Og nogle gange sover hun bare på sofaen i stuen, hvis hun hellere vil det.

 

Men du kan sikkert også lære hende det ved bare at flytte hende tilbage på sin egen seng ca 100 gange... (du sover nok ikke så meget de første nætter dog :blink:) Er det ikke sådan Victoria Stillwell gør?:hmm:

 

Lyder egentlig meget logisk :hmm: må hellere konsultere min stillwell bog :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder egentlig meget logisk :hmm: må hellere konsultere min stillwell bog :engel:

 

Jeg har i hvert fald set det et af hendes programmer. (Manden ville gerne have hunden i sengen.. og i nattens mulm og mørke kaldte han hunden op (den havde fået sin egen seng ved siden af hans) og lå i ske med den.:lun: Konen var godt sur (forståeligt nok ) for det var jo imod hvad Victoria havde lært dem. :blink: Har du ikke set det program?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puma sov først ikke i sengen, så fik han lov fordi jeg troede det var hyggeligt (det var det også, men det gik ærlig talt ud over min nattesøvn), nu har vi fået ny seng og nu sover han i en skuffe ved siden af sengen (i mangel på kurv).

Han har jo lært "ned" kommandoen så det var ikke så svært igen (nu er han så heller ikke så gammel), vi satte en weekend af til det og forberedte os på ikke at få sovet, men det tog faktisk kun een nat, hvor han lige måtte "smides" ned 5-6 gange, næste nat sov han igennem i sin "kurv" og har gjort det siden. Tror helt ærligt at både hunden og vi sover bedre sådan.

 

Han har et fleece tæppe foldet som madras og et til at putte i og to puder :) Men kunne godt finde på at købe sådan en baby-dyne, hvis jeg lige faldt over en brugt/billig :-D

 

Ville helre lære hende ikke at knurre, tæt på dyrplageri ikke at sove tæt sammen! Og hvis hun knurrer i sengen, kan hun vel også knurre andre steder? (hvem kommer forøvrigt tæt på dig i sengen?)

 

Jeg er bestemt ikke enig i at det er dyreplageri, selv hvis man har en hel flok hunde, er det ikke alle der bryder sig om at ligge tæt når de skal sove, hvis de kan respektere det dyrene imellem, kan de vel også respektere hvis vi ikke ønsker at ligge tæt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald set det et af hendes programmer. (Manden ville gerne have hunden i sengen.. og i nattens mulm og mørke kaldte han hunden op (den havde fået sin egen seng ved siden af hans) og lå i ske med den.:lun: Konen var godt sur (forståeligt nok ) for det var jo imod hvad Victoria havde lært dem. :blink: Har du ikke set det program?

 

Nej har ikke lige set dét program :hmm: der stod ikke noget i min bog om det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville hellere lære hende ikke at knurre, tæt på dyrplageri ikke at sove tæt sammen! Og hvis hun knurrer i sengen, kan hun vel også knurre andre steder? (hvem kommer forøvrigt tæt på dig i sengen?)

 

aargh dyreplageri er det vel næppe :lol:

 

Faktisk har hun resource issues :genert: som jeg nok også skal have arbejdet med, især over for katten og andre hunde :???: Men ved ikke hvordan jeg træner det væk, udover at fjerne det hun går bersærk over som fx et ben :vedikke:

Men når det er i sengen, hvad gør man så? smider hende ned? :confused: Lige så snart hun er kommet ud af dynen så stopper hun med at knurre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er Milan mht resourceforsvar, så tror du skal spørge nogen andre. For mig er det bare et krav, at en hund vil sove i seng, så jeg synes selvfølgelig ikke om din løsning.

 

Ville du også sige det hvis du havde en hund på 60 kg? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville... Og jeg har sovet i en seng til én mand, med amerikansk bulldog på 40-50kg.. og en gravhund/terrie på 12kg... på en gang :lun:

 

Ja, men mener du også det er hundens ret at sove med i sengen?

Jeg har også delt seng med en schæfer hund, men det er jo fordi jeg synes det er hyggeligt, men hvis han blev for meget blev han sendt ned, det samme med Pluto... Nu bor jeg jo alene så Pluto har jo en hel side af sengen til sig selv og derfor fylder han ikke så meget...

Men det er bare nemt at sige det er hundens krav når man er vandt til små hunde...

 

Og så er der jo også det hygiejniske ved at dele seng med hunde; det er der da mange der ikke vil dele seng med hunden pga.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men mener du også det er hundens ret at sove med i sengen?

Jeg har også delt seng med en schæfer hund, men det er jo fordi jeg synes det er hyggeligt, men hvis han blev for meget blev han sendt ned, det samme med Pluto... Nu bor jeg jo alene så Pluto har jo en hel side af sengen til sig selv og derfor fylder han ikke så meget...

Men det er bare nemt at sige det er hundens krav når man er vandt til små hunde...

 

Og så er der jo også det hygiejniske ved at dele seng med hunde; det er der da mange der ikke vil dele seng med hunden pga.

 

Jeg ville ihvertfald aldrig nægte den/dem at sove der, og den/de måtte helst sove under dynen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Petrine jeg vil jo ikke smide hende ud af sengen! Bare ud fra under dynen :lol:

 

Jeg synes overhovedet ikke at det er dyreplageri :blink: Og det må til hver en tid være os der bestemmer om hunden skal sove i sengen eller ej... Hundene er så domestiserede (okay kan ikke stave) så det skal de nok klare, og der er mange hunde der har et godt liv uden at sove i sengen...

 

Men du vil kun have hende ud af dynen? Tror måske det bliver svært for hende at adskille, så tror du bliver nødt til at vølge om du vil:

A) Lærer hende at andre godt må nærme sig dig i sengen (lyder ikke så uskyldigt som det er ment :engel:) Så hun behøver ikke at knurre og passe på.

B) Om du vil helt lærer hende ikke at sove i sengen mere, evt have en madras eller lignende til hende ved siden af din seng (som andre også har foreslået)

C) Om du vil undlade at have selskab af andre end hende i sengen :slem: (undskyld, kunne ikke lade være :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ihvertfald aldrig nægte den/dem at sove der, og den/de måtte helst sove under dynen :genert:

 

Nej det ville jeg heller ikke, men det er også fordi der ikke er nogen problemer i det, men hvis det voldte problemer så ville jeg da lærer den evt at sove i sin kurv ved siden af sengen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde i lang periode Teitur til at sove i min seng, men han ville sove oven på dynen, hvilket resulterede i at jeg vågnede om natten ved at jeg lå helt sammenbøjet og forkrampet for ikke at skubbe ham ud.

 

Så fandt jeg en stor træseng på et marked til 50 kr, sikkeret noget der har kostet 500 kr fra ny, og den var helt ny.Fik min bror til at sætte ekstra ben på, så den blev hævet et godt stykke fra gulvet. så kom jeg en brugt billig madras i, så en dyne fra genbrugsen og nogle tæpper og den seng har han elsket fra første færd, nu fortrækker han faktisk ofte at sove i den. Nogle gange kommer han op, og hvis jeg ikke har ondt er det fint nok, men ellers siger jeg noget i stil med " musen du skal ned og putte" og straks hopper han ned i sin seng :genert: dygtig vovse.

 

Så hvis du finder noget der er meget atraktivt ville din hund måske helt af sig selv putte dernede frem for i din seng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og Umulia bliver godt nok vred, hvis nogen hentyder, at store hunde ikke skal ligge i seng!

 

Det er bare min holdning, JEG synes det er lækkert med en varm hund i sengen, er rimeligt ligeglad med hvad hunden synes :engel:

 

Petrine nu skriver jeg det for tredje og forhåbentligt sidste gang...hun skal ikke UD af sengen! Bare ikke ligge under dynen! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og Umulia bliver godt nok vred, hvis nogen hentyder, at store hunde ikke skal ligge i seng!

 

Det er bare min holdning, JEG synes det er lækkert med en varm hund i sengen, er rimeligt ligeglad med hvad hunden synes :engel:

 

Jeg har aldrig sagt at store hunde ikke skal lægge i sengen...

Men der er altså også forskel på at sige at man synes det er lækkert at sove med en hund, og så at sige at det er dyreplageri...

Og man kan jo ikke altid være ligeglad med hvad hunden synes; man kan jo ikke tvinge en hund til at ligge i sengen hvis den ikke bryder sig om det... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan takler i så nå kæresten pludseligt ikke gider hunden ligger ved en i sengen? Nikki har altid sovet mellem mine ben, under dynen... Har mega svært ved at falde i søvn når hun ikke er der heh... :P I starten var det fint, men nu er det somom kæresten bliver jaloux? :lol:

 

Vi har så lært hundene på 2dage, at de skal ligge på hundesengen vi har lavet ved siden af vores seng... Det går da også fint, men især den unge har det med at liste sig op når den tror vi sover.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan takler i så nå kæresten pludseligt ikke gider hunden ligger ved en i sengen? Nikki har altid sovet mellem mine ben, under dynen... Har mega svært ved at falde i søvn når hun ikke er der heh... :P I starten var det fint, men nu er det somom kæresten bliver jaloux? :lol:

 

Vi har så lært hundene på 2dage, at de skal ligge på hundesengen vi har lavet ved siden af vores seng... Det går da også fint, men især den unge har det med at liste sig op når den tror vi sover.. :lun:

 

Har heldigvis ikke oplevet det problem endnu, men tror han ville få besked på at smutte :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...