Hop til indhold

Tilvænning til GD (store hunde)


Audrey
 Share

Recommended Posts

Første gang Audrey mødte en Grand Danois var i Bernstorffsparken for noget tid siden. Hun var enormt interesseret indtil hun kom tæt på og så hvor stor den var. Så røg halen mellem benene, som styrede lige hen til mor...

 

I dag har vi så mødt min nabo, som lige har fået en stor GD-han på 12 måneder. Han er meget sød og legesyg og ville rigtig gerne lege med Audrey, men de følelser var desværre ikke gengældt og Audrey gik fra at prøve at at komme op på ryggen af mig til at sidde og gø imellem mine ben.

 

Elliot, som han hedder, er aldeles utrænet, og min nabo har problemer med at holde ham når han bliver ivrig. Han fik faktisk væltet hende og på et tidspunkt var hun nødt til at give slip på snoren. Det er jo en uheldig kombination med, at min hund er usikker og jeg kunne godt tænke mig et par råd til, hvordan vi skal træne Audreys usikkerhed væk.

 

Lige nu tænker jeg, at det vel er bedst at vente til min nabo har bedre styr på Elliot, så han ikke farer frem? Vi vil rigtig gerne, at vores hunde kan enes, men det kræver jo, at min hund ikke er bange...

 

 

Hjæææælp.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dælme ærgeligt i bor så langt væk... Nala er suuuper til nervøse hunde... Hvis i kommer til jydeland, må du sige til, så hjælper vi gerne!!

 

Haha, jo tak! :5up:

 

Hun er jo generelt overhovedet ikke nervøs og hun har været tæt på heste uden at gø, så jeg ved ikke lige hvad det er med hende og GD'er... :vedikke:

 

Min nabo sagde, at Elliott normalt underkaster sig. Tror de må have fået ham i dag eller igår aftes, for han gøede inde fra lejligheden da vi skulle ud af døren i morges, og så er det jo heller ikke mærkeligt hvis han er "helt vild".. Kan bare ikke rigtigt finde ud af, om det gør det hele værre hvis jeg prøver at vænne hende til ham mens han ikke er styrbar. Hun fik jo kontrol over ham, så det er ikke fordi Audrey ikke kunne få ham på afstand, men han kastede sig rundt i snoren og ville så gerne hen til hende. Det er jeg bange for vil forværre situationen, når hun nu er usikker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jo tak! :5up:

 

Hun er jo generelt overhovedet ikke nervøs og hun har været tæt på heste uden at gø, så jeg ved ikke lige hvad det er med hende og GD'er... :vedikke:

 

Min nabo sagde, at Elliott normalt underkaster sig. Tror de må have fået ham i dag eller igår aftes, for han gøede inde fra lejligheden da vi skulle ud af døren i morges, og så er det jo heller ikke mærkeligt hvis han er "helt vild".. Kan bare ikke rigtigt finde ud af, om det gør det hele værre hvis jeg prøver at vænne hende til ham mens han ikke er styrbar. Hun fik jo kontrol over ham, så det er ikke fordi Audrey ikke kunne få ham på afstand, men han kastede sig rundt i snoren og ville så gerne hen til hende. Det er jeg bange for vil forværre situationen, når hun nu er usikker...

 

Anbefal din nabo at få en sele til Elliot, det er meget nemmere at holde...

Hvad med at aftale at gå nogle ture sammen, men på fortorvet på hver side af vejen...? Eliot skal jo også lige vænne sig til sine nye ejere/hus/osv inden hun seriøst kan gå i gang med træningen... Men det ved hun jo helt sikkert godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anbefal din nabo at få en sele til Elliot, det er meget nemmere at holde...

Hvad med at aftale at gå nogle ture sammen, men på fortorvet på hver side af vejen...? Eliot skal jo også lige vænne sig til sine nye ejere/hus/osv inden hun seriøst kan gå i gang med træningen... Men det ved hun jo helt sikkert godt :5up:

 

Jah altså hun sagde at hun trænede 5 timer om dagen, men hun er en meget blid person, så det er ikke kæft-trit-og-retning-træning.. Tror hun har rimeligt godt styr på hvad hun gør. (Bortset fra at hun har købt en 12-måneders, utrænet GD-han.. :blink:)

Vil prøve at råde hende til en sele :5up:

Og ja, det er da et forsøg værd at prøve parallelgåtur. Bare hun så kan holde ham :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah altså hun sagde at hun trænede 5 timer om dagen, men hun er en meget blid person, så det er ikke kæft-trit-og-retning-træning.. Tror hun har rimeligt godt styr på hvad hun gør. (Bortset fra at hun har købt en 12-måneders, utrænet GD-han.. :blink:)

Vil prøve at råde hende til en sele :5up:

Og ja, det er da et forsøg værd at prøve parallelgåtur. Bare hun så kan holde ham :hmm:

 

Det vil jeg så også sige er ALT for lang tid, hvis det er intens træning... Det kan en gd slet ikke klare... Men hvis det er banale hverdagsting, som hun roligt fortæller ham, så er det jo ikke være end hvis man fik en 8 ugers hvalp hjem...

 

Hun kan helt sikkert holde ham, hvis hun får en sele... og i starten kunne hun jo evt gå nogle metre foran jer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg så også sige er ALT for lang tid, hvis det er intens træning... Det kan en gd slet ikke klare... Men hvis det er banale hverdagsting, som hun roligt fortæller ham, så er det jo ikke være end hvis man fik en 8 ugers hvalp hjem...

 

Hun kan helt sikkert holde ham, hvis hun får en sele... og i starten kunne hun jo evt gå nogle metre foran jer...

 

Jeg ved det jo ikke, men jeg kan forestille mig, at det er de der hverdagsting, som han skal have indprentet, derud over ligger der et stort arbejde forude, med at lydighedstræne.

 

Han ser bare så skøn ud! Håber snart jeg kan få lov til at hilse på ham, uden at min lille lille bitte hund skælder ham huden fuld... :lol:

 

Havde godt nok aldrig forestillet mig, at min hund skulle være den lille, larmende mokkevov. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...