Hop til indhold

Lufte-turene...


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi startede jo ud med at lufte hver anden time, da vi lige have fået Dexter (og endda nogen gange hver time)...

 

Vi trak det op til 3 timer, og så har vi faktisk stået fast ved 4 timer, minus natten som han holder sig...

 

Jeg blev jo ved at sige at det var noget pjat, en "stor hund" på 6 måneder bør altså ikke skulle tisse hver 4. time! Han kan jo holde sig om natten (Han har nogen gange holdt sig i 10 timer om natten!) så 5-6 timer om dagen burde jo være muligt også...

 

Vi var jo så i Danmark og hos min mor bliver deres hund luftet to gange om dagen.. morgen og aften... Og så har de jo en have... Vi brugte så at lufte Dexter de to gange og så en gang i hundeskov, og så var der haven til mellem-tisninger...

 

Vi er nu oppe på at han bliver luftet med 6 timers mellemrum... Men jeg er jo lige startet på kursus, og skal jo nærmest løbe hjem for at nå de 6 timer (tager afsted 7:30 og er hjemme klokken 13).. Og når jeg får et fast arbejde så SKAL han jo kunne holde sig de 8-9 timer alligevel!

 

Men hvor meget KAN man forvente af en hvalp på 6 måneder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba bliver 6 måneder her om en uge. Han holder sig fint når jeg er i skole som er ca. syv timer om dagen inkl. kørsel, hvilket har været sådan de sidste 1½ måned nu. Men når jeg så er hjemme har der gået max. 2 timer mellem hver tissetur/luftning/gåtur. Han holder sig også fint om natten.

 

Har i prøvet at være væk fra ham så længe som du skal være afsted? For måske holder han sig indtil i kommer hjem ligesom Simba? :-D

 

Var også helt overbevist om at Simba sikkert ikke kunne holde sig på de "lange" dage i starten men det er altså gået over alt forventning. Dog kommer han oftere ud i weekenderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fordi jeg er bange for at han skal tisse indenfor.. Det er svært at forklare... Det er mere det at jeg synes det er synd at lave et groft skift fra gåtur "hele tiden" til morgen og eftermiddag...

 

Dexter har været renlig siden han var 3½-4 måneder, så mit spørgsmål er egentlig bare omkring hvor meget man kan "forvente" af en hund på 6-7 måneder... Han holder sig jo netop om natten, og jeg har nu været afsted tre gange og der har absolut intet været overhovedet, det er jo super dejligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook, der er knap 7 mdr, er alene i ca 7,5 time og der er ingen problemer. Han er renlig nu og har været det i ca 2 mdr.

Jeg har så været så heldig at jeg har kunnet lave en "glidende overgang", men jeg tror ikke du skal tænke så meget over det. Han holder sig jo og hvis han stadig er sit glade jeg, så er der jo ingen problemer. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PernilleT

Herhjemme, da har Elvis været renlig fra 13 ugers alderen, men i starten kunne han kun holde sig ca. 2-3 timer - og skulle gerne ud så snart han havde sovet el. leget.

Men ret hurtigt begyndte han at kunne holde sig hele natten (6-8 timer) igennem også, vil tro han har været omkring 16 uger, så derfor har han siden dengang faktisk også kunnet være selv i de der 6-8 timer.

 

I dag kan han sagtens holde sig 8-10 timer - og selvom vi kommer hjem efter 8 timer, så har han tid til at sige hej inden han skal ud og tisse. :-D

 

Tror bare, at du måske skal lave en langsom overgang, som du selv har det godt med - og så har du det bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...