Gæst Tinka Skrevet September 29, 2011 Rapporter Share Skrevet September 29, 2011 jeg står i den situation at jeg har lovet at rådgive min moster og onkel omkring hvilken hunderace de skal have. De er en familie på 5 (mor far og tre drenge ældste: 16, yngste 12). Der er ingen af dem der har haft hund før, men de har to katte. De ønsker en hund som de kan tage med i kabinen i flyveren da de har sommerhus i spanien. Den skal helst være allergi venlig (helst ikke fælde), ikke gøende/stressende, en god familie hund og meget gerne "nem". Da jeg ikke har særlig meget styr på de mindre hunderacer har jeg brug for lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt skal rådgive dem, da jeg rigtig gerne vil hjælpe dem. De har umiddelbart forelsket sig i en Bichon Havanese hvilket jeg umiddelbart synes er et rigtig fint valg, men hvad tænker i ? Er der andre hunderacer i umiddelbart kan komme i tanke om? Jeg tænkte på en cavalier king charles, men hvor meget fælder de ? Kender i nogen der evt. avler bichon havanese på sjælland som vi kan komme ud og kigge på og røre ved så de kan blive mere sikre på hvilken type hund de vil have, og eventuelt hvalpe? De vil helst have en "voksen" (ca 1 år) men det er jo samlet set ret mange krav der pludselig skal tages højde for, hvad tænker i? :hmm: Jeg forventer lidt at der er nogen herinde fra der vil råbe "løwchen", men sorry to ask, hvordan ser de ud når de ikke er klippet så specielt (er det overhovedet en mulighed?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 cavaliere fælder. de er slet ikke allergivenlige. hvis de er til bichoner som havaneseren, skal de næsten også tjekke coton de tulear, löwchen, bichon frise og puddel. de minder en del om. og malteser, shih tzu og lhasa apso også, de er også minimalt fældende. jeg synes, at det lyder som et udemærket valg med havaneseren. nu har jeg selv en bichon (löwchen) og det er på rigtigt mange måder en meget, meget nem, ligetil hund - men der er godt med fart på (i hvert fald som unge), og de "snakker" en del (ikke vagtsom gøen - men rimeligt lav gøtærskel). jeg tror, at det er det samme med alle bichonerne, og så er der selvfølgelig forskel på linjerne. kennel big choice har en bruger herinde, de har både havanaise og shih tzu, så de kan nok også fortælle om forskellen på bichoner og "tempelhunde" - jeg har f.eks. indtryk af, at en shih tzu er noget mere sindig, men også mere egenrådig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Jeg har to løwchen, der er klippet i hvalpeklip. Du kan se mit fotoalbum. Hos kennel lions of Denmark er der flere "voksne" løver til salg. Her er et link til hjemmesiden http://www.lions-of-denmark.dk/Hanner%20til%20salg.htm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Tak for svar ! :5up: En ting der måske også skal nævnes er at de har brug for en hund der ikke nødvendigvis har brug for ekstra aktivering hver dag uden at blive destruktiv. Altså at der kan være plads til dage hvor hunden bliver luftet og holdt med selskab, men ikke nødvendigvis skal aktiveres på anden vis hver dag. Jeg har faktisk haft kig på kennel big choise, kan være jeg lige sender hende en mail eller pb (hvad hedder hun herinde?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Her er et par billeder af mine hunde, som ikke har udstillingsklipningen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 hov ja, jeg har også en hvalpeklippet löwchen i mine fotoalbums. og i en masse fototråde herinde bl.a. her: http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/24435-herresyg-fed-paskegriner-paskespam.html fysisk ligner en löwchen og en havaneser hinanden temmelig meget, det er primært faconen der er forskellig. mentalt minder de nok også ret meget om hinanden, der tør jeg ikke udtale mig om eventuelle nuanceforskelle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 hov ja, jeg har også en hvalpeklippet löwchen i mine fotoalbums. og i en masse fototråde herinde bl.a. her: http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/24435-herresyg-fed-paskegriner-paskespam.html fysisk ligner en löwchen og en havaneser hinanden temmelig meget, det er primært faconen der er forskellig. mentalt minder de nok også ret meget om hinanden, der tør jeg ikke udtale mig om eventuelle nuanceforskelle. Hvor "aktive" er løwchen ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 jeg står i den situation at jeg har lovet at rådgive min moster og onkel omkring hvilken hunderace de skal have. De er en familie på 5 (mor far og tre drenge ældste: 16, yngste 12). Der er ingen af dem der har haft hund før, men de har to katte. De ønsker en hund som de kan tage med i kabinen i flyveren da de har sommerhus i spanien. Den skal helst være allergi venlig (helst ikke fælde), ikke gøende/stressende, en god familie hund og meget gerne "nem". Da jeg ikke har særlig meget styr på de mindre hunderacer har jeg brug for lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt skal rådgive dem, da jeg rigtig gerne vil hjælpe dem. De har umiddelbart forelsket sig i en Bichon Havanese hvilket jeg umiddelbart synes er et rigtig fint valg, men hvad tænker i ? Er der andre hunderacer i umiddelbart kan komme i tanke om? Jeg tænkte på en cavalier king charles, men hvor meget fælder de ? Kender i nogen der evt. avler bichon havanese på sjælland som vi kan komme ud og kigge på og røre ved så de kan blive mere sikre på hvilken type hund de vil have, og eventuelt hvalpe? De vil helst have en "voksen" (ca 1 år) men det er jo samlet set ret mange krav der pludselig skal tages højde for, hvad tænker i? :hmm: Jeg forventer lidt at der er nogen herinde fra der vil råbe "løwchen", men sorry to ask, hvordan ser de ud når de ikke er klippet så specielt (er det overhovedet en mulighed?) LÔWCHEN:drille: Ej, mener det faktisk helt seriøs Charlie stresser ikke, gøer aldrig og er virkelig utrolig nem! Man kan helt selv vælge frisuren på sin löwchen, fuld pels over det hele, ingen pels overhovedet, hvalpeklip, løveklip osv Her er billeder af løveklip og hvalpeklip.. Kunne ikke lige finde andre, men der er i löwchen fora herinde, mange tråder med billeder af løver i alverdens farver og klipper Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Tak for svar ! :5up: En ting der måske også skal nævnes er at de har brug for en hund der ikke nødvendigvis har brug for ekstra aktivering hver dag uden at blive destruktiv. Altså at der kan være plads til dage hvor hunden bliver luftet og holdt med selskab, men ikke nødvendigvis skal aktiveres på anden vis hver dag. Jeg har faktisk haft kig på kennel big choise, kan være jeg lige sender hende en mail eller pb (hvad hedder hun herinde?) yvonne frederiksen. men profilen er vist delt med manden peter. de er ikke sååå aktive igen herinde, men de virker super seriøse, tror det er et godt sted at starte. angående aktiveringsbehov tror jeg, at bichonerne er rimeligt ens. som sagt oplever jeg det som en hund med ret meget fut i, i hvert fald som ung, men også som en hund der i højt grad tilpasser sig familien - og de har ikke behov for timesvis af fysisk aktivitet, de er mere bare ... legesyge og festlige men ja, spørg jer evt. lidt for hos big choice. hvis der er allergi i familien, og de gerne vil møde en "allergivenlig" hund for at se om det går, stiller vi gerne op. det gjorde nogle andre for os i sin tid, og ryddede vores allergiusikkerhed af vejen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Tak for alle råd ! Det er bare super godt ! Vil foreslå dem at kigge på "löwchen" også Jeg sender kennel big choice en mail med det samme go håber vi kan få lov til at komme ud og kigge Hvor er det altså bare fantastisk med så mange behjælpsomme mennesker :banan::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MiniBillen Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Hvor "aktive" er løwchen ? Som hvalpe er der ret meget krudt i røven på dem:lol: Men det fantastiske ved løverne er, at de tilpasser sig deres omgivelser.. Hvis man ikke er sådan der selv "kravler på væggene" så gør hunden det heller ikke.. De klarer sig fint uden den vilde aktivering hver dag, og går vi 5 ture den ene dag, men knu 3 den anden, så det også helt fint med dem. Jeg tror ikke løverne gøer mere end andre racer, Charlie ville gerne gø da jeg fik ham, men det vil jeg ikke have, så jeg vænnede ham fra det, og i dag siger han aldrig noget. Er familien rolig, så bliver hunden det også.. Hunden tilpasser sig familiens vaner. Det er dog ikke en hund, der skal være alene 8+ timer hver dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret September 29, 2011 Rapporter Share Besvaret September 29, 2011 Min den ældste løwchen er snart 4 år, og han er MEGET rolig. Han er sofa-hund, og han elsker, når han bare kan ligge og hygge. Den anden er snart 3 år, og han var lidt mere aktiv i de første par år. Han elskede at spurte rundt på græsplænen. Nu er han blevet mere rolig, men han leger da nogle gange om dagen, hvis han kan få lokket den anden i gang. Mine hunde bliver luftet 30 min om morgenen, og omkring kl 18 får de en gåtur på 30-60 min alt efter vejr og vind. Så leger de nogle gange om dagen i haven, men de behøver ikke nogen særlig aktivering hver dag. Deres motionsbehov er ikke særlig stort, men omvendt elsker de aktivitet, de dage hvor vi gør det. Allerhelst søger de kontakt og er lykkelige, hvis de kan være sammen med mig eller ligge op ad mig i sofaen. Det er en rigtig nem race, som egentlig bare tilpasser sig. Men de er med på alt og er meget sociale Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tiny Besvaret September 30, 2011 Rapporter Share Besvaret September 30, 2011 Hejsa. Jeg har en shih tzu og kan kun anbefale denne skønne race Han gøer nærmest slet ikke, fælder ikke, er så nem at have med rundt, rolig og altid glad, indretter sig efter vores aktivitetsniveau, men stadig frisk på en lang gåtur. Min er klippet, så er pelsplejen ikke voldsom. Hvis man er til fredelige hunde er det en rigtig god race Tror det med at de vil bestemme selv er et spørgsmål om hvordan man opdrager dem, for min "gør hvad jeg siger". Han er trænet med klikker og positive metoder og kan en masse sjove tricks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret September 30, 2011 Rapporter Share Besvaret September 30, 2011 Duffy er også en Löwchen og jeg holder hende i en hvalpeklip: Udover Löwchen vil jeg også varmt anbefale en Shih Tzu (den kan også holdes i hvalpeklip ) Duffys bedste hundeveninde er en Shih Tzu og de har gået til unghundetræning sammen.. Kiko som hun hedder, er en super dejlig hund, holder sig tæt ved sin ejer, når hun løber løs, er lydhør og elsker at lege sammen med Duffy, og er også frisk på længere gåture Kikos ejer har fortalt, at hun hjemme er meget rolig, og gøer aldrig... Jeg har den opfattelse, at Kiko er den lidt mere rolige udgave af en Duffy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret Oktober 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2011 Jeg vil lige skrive ne lille opdatering jeg var med dem en tur ude og kigge på hundehvalp igår, og valget faldt på en lille havaneser dreng Jeg var med som "de kritiske øjne" og der var ikke noget at sætte en finger på! (ud over det faktum at avleren ikke er til hundeseler How is it possible?). Jeg har sagt til min moster at jeg synes hun skal lave en profil herinde så hun kan få nogle gode kontakter til hundetræf, og har mulighed for at få svar på de spørgsmål jeg ikke kan hjælpe dem med :blink: Jeg var derovre og spise forleden, og jeg havde lavet en hel liste over ting jeg skulle huske at fortælle dem om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Oktober 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2011 Shih Tzuen er en virkelig dejlig race. Jeg kan anbefale jer at kontakte Big choice, Peter og Yvonne, de ved en masse om racen, opdrættere og har selv skønne hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts