Hop til indhold

Barn og hund


SimbaLøven
 Share

Recommended Posts

Jeg er så heldig at have en søn, der er bidt af en gal hund - ja altså på den gode måde.

Så den næste hund her i familien bliver "hans" hund. Der går min. et år, men det skalder jo ikke at undersøge og planlægge.

Så det store spørgsmål: Hvilken race vil egne sig som førstegangs hund?

Den skal ikke være for stor, forholdsvis nem at træne og så skal den helst ville sove sammen med ham :lun:

Desunde skal den ikke have tendens til at løbe på eventyr på egen pote.

 

Og ja, den skal nok blive passet efter alle kunstens regler. Mor her står 100% bag :blink:

 

Har selv overvejet en DSG eller en papillon.

Kom gerne med bud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lidt tålmodighed :mrgreen:

 

Det lyder til at i er alle bidt af en gal hund!

 

Hvad vil din søn med hunden? Skal det bare være "hans hyggehund" eller skal han gå til f.eks. agility med den?

 

Jeg havde selv en gårdhund og gik til agility med ham, og det var bare helt fantastisk sjovt! De er super smarte, elsker drenge-streger, det er en lille hund, han kan have med når han leger med vennerne i skoven osv...

 

En papillon kommer der nok til at kræves lidt mere af dig, i og med at der er en del pelspleje, og det er måske ikke noget han gider :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Slet ingen???

 

Jamen så er det da godt jeg har god tid til at læse om og snakke med hundemennesker irl.

Velkommen til.

Måske skulle du lige give folk en chance - eller noget.

Som en anden har foreslået, må du gerne give mange informationer om forventninger til hunden og hvad I kan tilbyde hunden af aktiviteter. Mange af medlemmerne ved rigtig meget om hunde og kunne ikke drømme om at give et overfladisk svar, baseret på gangske få oplysninger. På med vanten, hvis du vil have gode svar:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

Måske skulle du lige give folk en chance - eller noget.

Som en anden har foreslået, må du gerne give mange informationer om forventninger til hunden og hvad I kan tilbyde hunden af aktiviteter. Mange af medlemmerne ved rigtig meget om hunde og kunne ikke drømme om at give et overfladisk svar, baseret på gangske få oplysninger. På med vanten, hvis du vil have gode svar:-D

 

Tak - men nu har jeg været her ca et år :genert:

Er bare ikke så aktiv.

Jeg ved såmænd også selv en del om hunde, men jo langt fra alt.

Ville bare gerne have forslag til en mindre race, der kunne være god som begynderhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Tak - men nu har jeg været her ca et år :genert:

Er bare ikke så aktiv.

Jeg ved såmænd også selv en del om hunde, men jo langt fra alt.

Ville bare gerne have forslag til en mindre race, der kunne være god som begynderhund.

En Havaneser :lun: Men det er nok lidt en 'tøse' hund, og den kræver ret meget pelspleje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - men nu har jeg været her ca et år :genert:

Er bare ikke så aktiv.

Jeg ved såmænd også selv en del om hunde, men jo langt fra alt.

Ville bare gerne have forslag til en mindre race, der kunne være god som begynderhund.

Jeg undskylder. Så behøver jeg ikke fortælle dig hvordan forum fungerer.

Held og lyke med din søgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...