Hop til indhold

Trinol 810 HJÆLP

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Argh er gået i panik.

Har støvsuget hele stuen og sprayet over alt med Trinol 810 mod lopper, også møblerne, selvom der bagpå står at møbler ikke bør sprayes grundet misfarvning, men da det er nogle gamle skrammelmøbler fra før krigen støvet op på en losseplads , så er jeg ligeglad.

Men det er nu 6 timer siden jeg har sprayet og ALLE vinduer i stuen har stået åben.

Alligevel STINKER der og gulvet er helt fedtet og møblerne lige så.

Skal det være sådan ? Og må hundene ligge på gulvet ? Teitur og Tjalfe og jeg opholdt os i køkkent og soveværelset i 3 timer og så forventede jeg at stuen var ved at være okay, men nu frygter jeg at det er farligt for hundene at ligge på gulvtæppet og i sofaen ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Bio er sådan noget olie-agtigt noget og skal ikke bruges overalt, kun på vaskbare overflader... det er rigtig fedtet, men kan godt vaskes af!

vi plejer at spraye det i vindues og dørkarme og andre steder hvor man ikke sådan lige får nallerne i det...

Det holder længe, pga at det er sådan noget fedtet stads, så bliver siddende og er virksomt længe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er typen der gerne ville have alting skåret ud i pap når jeg omgås et giftig produkt, men desværre er der ofte mangelfuld oplysning på produkterne synes jeg.

Feks står ikke hvor OFTE man må behandle med det ?

Der står ikke om det er giftig for hunde, eller os mennesker at opholde sig i det efter sprøtjning ?

Der står IKKE om det må bruges på gulvtæpper ?

Der står det er giftig for fugle, er det så også giftig for mine marsvin som står 30 cm over gulvet ?

Går lugten væk igen ?

Må man sidde i møblerne og må hundene ligge i kurvene efter behandling ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er typen der gerne ville have alting skåret ud i pap når jeg omgås et giftig produkt, men desværre er der ofte mangelfuld oplysning på produkterne synes jeg.

Feks står ikke hvor OFTE man må behandle med det ?

der står det har virketid på omkring 7 uger, afhængig af overfladen, så hvis det er på et gulv hvor man går, så holder det ikke længe selvfølgelig, eller flader der bliver vasket jævnligt...

Der står ikke om det er giftig for hunde, eller os mennesker at opholde sig i det efter sprøtjning ?

Det er kun giftigt for koldblodede dyr.

Der står IKKE om det må bruges på gulvtæpper ?

Jeg ville ikke selv bruge det på gulvtæpper, tror måske der kan komme fedtskjolder fra det.

Der står det er giftig for fugle, er det så også giftig for mine marsvin som står 30 cm over gulvet ?

Marsvin er vel ikke koldblodet? :blink:

Går lugten væk igen ?

JA!

Må man sidde i møblerne og må hundene ligge i kurvene efter behandling ??

ja, men tror måske at jeg ville undgå at sprøjte på siddefladerne og kun sprøjte der hvor man ikke kan risikere at få det på tøjet osv.

Bio er meget effektivt og drøjt i brug, så man behøver ikke sprøjte voldsomt meget med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 6 months later...
Gæst theadom

Jeg ved godt at dette er en ældre tråd, men alligevel....

Hvordan kan man begive sig i lag med at sprøjte med noget giftigt stads UDEN og så først undersøge BAGEFTER, hvor giftigt det er og for hvem og hvordan og hvorledes??????? Er det ikke noget, man villle have gjort på forhånd?? Jeg ville!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan man begive sig i lag med at sprøjte med noget giftigt stads UDEN og så først undersøge BAGEFTER, hvor giftigt det er og for hvem og hvordan og hvorledes??????? Er det ikke noget, man villle have gjort på forhånd?? Jeg ville!!

Jeg ved godt det er maerkeligt, men er det ikke underligt at lave dette som sit foerste indlaeg?:vedikke: Traekke en gammel traad frem, og bebrejde traadstarteren for ikke at have undersoegt noget godt nok...

Jamen velkommen til forum:mrgreen:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Haha skønt starts indlæg.

Nu var det jo ikke sådan at jeg så en loppe og løb ned i en dyrehandler, købte 10 liter Trinol og sprøjtede hele hytten ind, uden at blinke.

Næ, det var et loppemaridt der havde stået på i 3 måneder, hvor jeg kæmmede hver eneste dag, 2 gange dagligt og tog over 20 lopper hver gang på både Teitur og Tjalfe, jeg brugte Advangtage og bayvantic uden den ringeste effekt. Jeg havde købt økologisk giftfri spray og brugt i evigheder, jeg havde vasket alt, givet dem hvidløg, badet dem i loppeshampoo og vasket gulv i loppeshampoo og intet hjalp. Så meget mod min vilje overgav jeg mig til at bruge Trinol ,desværre kan jeg huske at oplysningerne om produktet var ringe, men det virkede, selvom jeg var ved at dø af stanken og var bange for at mine hunde led af det, så blev vi loppefri efter en uge, fuldstændig. Det er nok det mest effektive jeg nogensinde har prøvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 11 months later...

Hvor mange læser mon indlægssedlen, som følger med div. giftige pour-on-midler.:hmm:

Jeg tror de fleste læner sig op af hvad dyrlægen eller apoteket fortæller om produktet.

Det gjorde jeg også selv engang.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange læser mon indlægssedlen, som følger med div. giftige pour-on-midler.:hmm:

Jeg tror de fleste læner sig op af hvad dyrlægen eller apoteket fortæller om produktet.

Det ikke for at være hellig - men jeg gør -jeg får en del medicin og har oplevet at få noget der virkede mod hinanden , derfor !
Link til indlæg
Del på andre sites

Det ikke for at være hellig - men jeg gør -jeg får en del medicin og har oplevet at få noget der virkede mod hinanden , derfor !

Gør du det også m.h.t. loppemidlerne?

Så er det bare super fint, bliv endelig ved med det, og husk at reagere hvis f.eks. et af hjælpestofferne lyder som noget giftigt lo**.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser også altid indlægssedlen på medicin og andre skrappe midler, både til mig og mine dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør du det også m.h.t. loppemidlerne?

Så er det bare super fint, bliv endelig ved med det, og husk at reagere hvis f.eks. et af hjælpestofferne lyder som noget giftigt lo**.

det er heldigvis længe siden jeg har haft brug for loppemidler - hvis man har fået lopper er det jo svært at undgå giftigt stads - men man kan jo ialtfald læse brugsanvisningen.
Link til indlæg
Del på andre sites