Hop til indhold

Hjælp! Mine hunde spiser lort.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg trænger til et godt råd.

Mine hunde æder lort og det er bare så klamt :badr:

Det er harelorter, hestepærer, kattelort og hundelorte( ikke deres egne, men andres.

Bella løber løs, når vi går tur og Tulle er i snor (flexline) og de går begge to et par meter foran mig.

Bella ved godt , at hun ikke må, vi kan sagtens passere en høm-høm, hvis de går lige ved min side, men hvis hun er langt nok foran mig, så gør hun det.

Det er nogle gange lykkedes mig at vriste en hestepærer ud af munden på hende, hvis jeg var tæt nok på hende. Totalt klamt.

De skal jo have lov til at rende og snuse , men lige pludselig så står de altså og snasker i en lort.

 

Det er kun nogle af hunde høm-hømèrne de gør det med. Nogle smager åbenbart bedre en andre :badr:

Og hvad med evt. orm i andres hundes efterladenskaber?

Er der nogle, der har nogle gode råd, vil de blive taget imod med kyshånd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja spiser også hestepærer, men her plejer et lidt skarpt nej at få hende til at stoppe.

 

Som Ascha også er inde på, kan det være de ikke får nok næring fra foderet. :vedikke:

 

Altså, jeg fodre dem med Hills Advanced fitness, de får målt foder af så det passer til deres vægt og de bliver fodret morgen og aften.

Bella er jo en lab. og kan spise i det uendelige, så det er sjældent , at hun levner noget.

Tulle har tit mad tilbage, så jeg tror da, at de bliver mætte.

Desuden får de gerne et par hundekiks i løbet af dagen og nogle gange fylder jeg et marvben med torskerogn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i klubben.

 

Teitur har aldrig før spist kattelort, men efter han skiftede til allergifoder pga foderintolrance, så æder han kattelort i et væk hvis han kan komme afsted med det. Men kun kattelort, intet andet.

 

Tjalfe han er simpelthen så ulækker hvad det angår, han spiser også kattelort, hestepærer og snegle.

Men igen kattelort er et hit og sjovt nok er der bare kattelort over alt synes jeg.

 

Vi har en fælles "have" her hvor jeg bor og der er store buske hele vejen rundt om, og vi har omkring 5-7 katte der bruger haven og buksene som kattetoliet, så mine hunde kan ikke være løs dernede, og nej det er ikke fordi de ikke kommer når jeg kalder, hellere ikke fordi de løber ud på vejen, næ det er udeukkende fordi de straks går i gang med at æde kattelort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i klubben.

 

Teitur har aldrig før spist kattelort, men efter han skiftede til allergifoder pga foderintolrance, så æder han kattelort i et væk hvis han kan komme afsted med det. Men kun kattelort, intet andet.

 

Tjalfe han er simpelthen så ulækker hvad det angår, han spiser også kattelort, hestepærer og snegle.

Men igen kattelort er et hit og sjovt nok er der bare kattelort over alt synes jeg.

 

Vi har en fælles "have" her hvor jeg bor og der er store buske hele vejen rundt om, og vi har omkring 5-7 katte der bruger haven og buksene som kattetoliet, så mine hunde kan ikke være løs dernede, og nej det er ikke fordi de ikke kommer når jeg kalder, hellere ikke fordi de løber ud på vejen, næ det er udeukkende fordi de straks går i gang med at æde kattelort.

 

Ja, er det ikke mærkeligt ? Som om de har en indbygget sporingsenhed, som lige sender dem derhen hvor alt det ulækre er.

Tror ikke, at mine æder snegle :vedikke: Håber det ikke, er så bange for at de skal få fransk hjerteorm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...