Hop til indhold

trædepude irritation ;-)


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Min hunds ene trædepude(den der sidder lidt oppe af benet ved en lille klo/negl) er en lille smule lyserød og han har i en periode slikket meget på den uden at jeg kan se andet galt andet end at den er lidt mere lyserød end den anden.

Har I nogle gode råd til hvad jeg kan smøre det med-zinksalve går vel ikke an??

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Min hunds ene trædepude(den der sidder lidt oppe af benet ved en lille klo/negl) er en lille smule lyserød og han har i en periode slikket meget på den uden at jeg kan se andet galt andet end at den er lidt mere lyserød end den anden.

Har I nogle gode råd til hvad jeg kan smøre det med-zinksalve går vel ikke an??

V.H. Sille

 

Hvilken en af hundene er det?

Kan han ikke have slået kloen imod et eller andet ved spring eller lignende? Eller der kan have hængt en brændenælde fast? De er ondsindede -også nu:shock:.

Hvor længe har han slikket på det sted?

 

Slikken kan være en masse ting. Det kan være en lille skade/revne, det kan være et fremmedlegeme, -f.eks. en lille torn- der har sat sig fast inde under huden. Eller det kan være kedsomhed/dårlig vane.. Eller brændenælder.. Eller allergi..

Du kunne evt. prøve at give ham en forbinding på i nogle dage, -eller en krave, så han ikke kan komme til at slikke. Men kun i få dage. Hvis han har kløe eller ondt, så er det DE ting, der skal gøres noget ved.

 

Hvis det breder sig eller hvis det ikke går over i løbet af en uges tid, så er det nok værd at få dyrlægen til at kikke på det.

 

Creme kan dels gøre stedet endnu mere interessant, og cremen er som regel kun til "udvortes brug".. Og det respekterer en hund jo ikke:mrgreen:.

 

Du kan evt. prøve at vaske benet i en spand med lunt/varmt vand med lidt sæbe i. Gerne lidt lang tid (5-10 minutter) Hvis det er en torn, så vil den lettere kunne arbejde sig ud på den måde. En smule irritation eller betændelse kan også bedres på den måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...