Hop til indhold

Tjek af hofter og øjne.


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Luxen skal til doktor dyr her på tirsdag, og kastreres, have tjekket øjne og hofter. Men nu spørger jeg sikkert hamrende dumt :genert:.

Men vi lovede vores kennelmor at vi ville tjekke hans øjne og hofter inden han var 18 mdr, og man skal jo holde hva man lover :-D.

 

- Hvad er det de tjekker i hofterne?

- Hva skal jeg gøre hvis det hele nu ikke er godt nok?

- Hvad tjekker de i hans øjne?

- Hvad er gode resultater?

- Hvad er dårlige resultater?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Luxen skal til doktor dyr her på tirsdag, og kastreres, have tjekket øjne og hofter. Men nu spørger jeg sikkert hamrende dumt :genert:.

Men vi lovede vores kennelmor at vi ville tjekke hans øjne og hofter inden han var 18 mdr, og man skal jo holde hva man lover :-D.

 

- Hvad er det de tjekker i hofterne?

- Hva skal jeg gøre hvis det hele nu ikke er godt nok?

- Hvad tjekker de i hans øjne?

- Hvad er gode resultater?

- Hvad er dårlige resultater?

 

Er det en øjnlysning han skal have?

 

 

Hofterne bliver tjekket i forhold til HD.

De bedste resultater vil være A eller B hofte.

 

Hvad med albuerne, bliver de også tjekket?

 

Har du styr på de papir man skal have med sig fra DKK af i forbindelse med HD og øjnlysningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luxen skal til doktor dyr her på tirsdag, og kastreres, have tjekket øjne og hofter. Men nu spørger jeg sikkert hamrende dumt :genert:.

Men vi lovede vores kennelmor at vi ville tjekke hans øjne og hofter inden han var 18 mdr, og man skal jo holde hva man lover :-D.

 

- Hvad er det de tjekker i hofterne?

- Hva skal jeg gøre hvis det hele nu ikke er godt nok?

- Hvad tjekker de i hans øjne?

- Hvad er gode resultater?

- Hvad er dårlige resultater?

 

 

Hofter: Om Lux har HD og evt i hvilken grad.

Øjne: Om han har øjnsygdommen, der plager Samojeder og som jeg har glemt, hvad hedder

Ligegyldigt hvad skal du oplyse din kennelmutter om resultaterne. Det kan hjælpe hende i hendes videre arbejde med at opdrætte sunde og raske hvalpe.

Gode HD-resultater: A,B, til nøds C. Dårlige: D og E

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en øjnlysning han skal have?

 

 

Hofterne bliver tjekket i forhold til HD.

De bedste resultater vil være A eller B hofte.

 

Hvad med albuerne, bliver de også tjekket?

 

Har du styr på de papir man skal have med sig fra DKK af i forbindelse med HD og øjnlysningen?

 

Nej hans albuer skal ikke tjekkes (burde de det? :vedikke:)

 

Og nej hvilke papire skal jeg have med? - Asger snakkede med dyrelæge. Og han nævnte ikke noget om nogle papire :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hofter: Om Lux har HD og evt i hvilken grad.

Øjne: Om han har øjnsygdommen, der plager Samojeder og som jeg har glemt, hvad hedder

Ligegyldigt hvad skal du oplyse din kennelmutter om resultaterne. Det kan hjælpe hende i hendes videre arbejde med at opdrætte sunde og raske hvalpe.

Gode HD-resultater: A,B, til nøds C. Dårlige: D og E

 

Vil bestemt også oplyse hende og resultaterne :-D.

 

 

Vi håber på A hofter så :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hans albuer skal ikke tjekkes (burde de det? :vedikke:)

 

Og nej hvilke papire skal jeg have med? - Asger snakkede med dyrelæge. Og han nævnte ikke noget om nogle papire :hmm:

 

Vi tjekkede også albuer. Der kan man få 0, 1, 2, 3 (hvor 0 er bedst/helt fri for albueledsdysplasi).

 

Ja du vil forhåbentligt gerne registrere resultatet, du skal først tilmelde dig hundeweb (hvis du ikke er det), derinde kan du melde at Lux skal fotograferes og printe papirerne ud bagefter.

 

https://www.hundeweb.dk/dkk/secure/openIndex?ARTICLE_ID=27

Link til indlæg
Del på andre sites

Luxen skal til doktor dyr her på tirsdag, og kastreres, have tjekket øjne og hofter. Men nu spørger jeg sikkert hamrende dumt :genert:.

Men vi lovede vores kennelmor at vi ville tjekke hans øjne og hofter inden han var 18 mdr, og man skal jo holde hva man lover :-D.

 

- Hvad er det de tjekker i hofterne?

- Hva skal jeg gøre hvis det hele nu ikke er godt nok?

- Hvad tjekker de i hans øjne?

- Hvad er gode resultater?

- Hvad er dårlige resultater?

 

 

Hofterne tjekker de, hvordan hofteskål og lårbensknogle passer sammen (du får sikkert lov til at se billederne bagefter.. Ellers spørg og få det forklaret af dyrlægen)

 

Hvis han har dårlige hofter, er det noget med tilskud og passe på med trappen:genert:

 

Øjne er nogle arvelig øjensygdomme..

 

Hvorfor får I ikke også albuerne tjekket, mens han alligevel er i gang? De er ofte et størrere problem end hofterne

 

Ved hofterne er A det bedste og E/F det allerværste. Ved albuerne er 0 det bedste og 3/4 det værste

 

Har han tavle? Hvis han har, har I så husket at få papirerne fra DKK, så I kan få det gjort korrekt og med i statistikken:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nej hans albuer skal ikke tjekkes (burde de det? :vedikke:)

 

Og nej hvilke papire skal jeg have med? - Asger snakkede med dyrelæge. Og han nævnte ikke noget om nogle papire :hmm:

 

Yes, få dem tjekket i samme omgang, det fik vi.. Vi skulle også have dem tjekket i forhold til vores kontrakt med opdrætter.

 

I skal inde på DKK : DKK have printet rekvisition ud. Det er enormt vigtigt da det skal sendes ind til dkk udvalget for bedømmelse af hans hofter, albuer, og vist også øjnene..

 

Normalt er det ikke alle dyrlæger der også kan foretage øjnlysning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu er jeg ved at tilmelde mig inde på DKK, også må Asger lige printe papirene ud imorgen.

Hvilke papire er det der skal prines ud?`(Ja undskyld jeg spørger dumt)

 

- Vidste ikke han skulle have tjekket hofter, da vi ringede og bestilte tid til det andet sagde de intet om det? :hmm:

Hun sagde hun synes det var underligt vi ville have tjekket hofter, u når vi alligevel skulle have kastreret ham :vedikke: - Men det er da meget normalt, er det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nu er jeg ved at tilmelde mig inde på DKK, også må Asger lige printe papirene ud imorgen.

Hvilke papire er det der skal prines ud?`(Ja undskyld jeg spørger dumt)

 

- Vidste ikke han skulle have tjekket hofter, da vi ringede og bestilte tid til det andet sagde de intet om det? :hmm:

Hun sagde hun synes det var underligt vi ville have tjekket hofter, u når vi alligevel skulle have kastreret ham :vedikke: - Men det er da meget normalt, er det ikke?

 

Jo det synes jeg jo.. Især også fordi det er vigtigt i forhold til avl på hans søskende og andet familie.. Prøv lige at ringe til DKK, for jeg er ikke helt sikker på om I "bare" kan printe dem ud.. Ring lige og snak med dem:-D

 

Dengang jeg fik taget billeder af Luna var det de gamle regler.. Hvor man bare sendte billederne ind til DKK, men de er ændret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så nu er jeg ved at tilmelde mig inde på DKK, også må Asger lige printe papirene ud imorgen.

Hvilke papire er det der skal prines ud?`(Ja undskyld jeg spørger dumt)

 

- Vidste ikke han skulle have tjekket hofter, da vi ringede og bestilte tid til det andet sagde de intet om det? :hmm:

Hun sagde hun synes det var underligt vi ville have tjekket hofter, u når vi alligevel skulle have kastreret ham :vedikke: - Men det er da meget normalt, er det ikke?

 

Du skal printe den ud der vedr. HD/AD undersøgelse...Den skal underskrives og have stempel fra dyrlægen af..

 

Det samme hvis det gælder øjnlysning, der er også en blanket for det. De vist omkring de 150 kr. og man får rabat hvis man er medlem af dkk.

 

Grunden til at du skal have dem med, er for at det bliver registreret inde på hundeweb, og det indgår i statistikerne...

 

Hmm hun synes måske det er underligt i forhold til at han så ikke skal indgå i avlen... Mange får jo hofterne tjekket bl.a. for netop at de kan blive godkendte til avl. Der er så andre ting flere racer skal tjekkes for i forhold til avl;-)

 

Synes nu også du lige selv skal ringe til den dyrlæge, det undre mig meget at de ikke gør jer opmærksom på det med de dkk papir.

 

Er du sikker på at de også laver selve øjnlysningen? Ja undskyld, men ved bare at det ikke er alle dyrlæger der er udd. til det;-):genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jo det synes jeg jo.. Især også fordi det er vigtigt i forhold til avl på hans søskende og andet familie.. Prøv lige at ringe til DKK, for jeg er ikke helt sikker på om I "bare" kan printe dem ud.. Ring lige og snak med dem:-D

 

Dengang jeg fik taget billeder af Luna var det de gamle regler.. Hvor man bare sendte billederne ind til DKK, men de er ændret..

 

Du køber dem på dkks hjemmeside via. hundeweb... Det gjorde vi.. ingen problemer der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal printe den ud der vedr. HD/AD undersøgelse...Den skal underskrives og have stempel fra dyrlægen af..

 

Det samme hvis det gælder øjnlysning, der er også en blanket for det. De vist omkring de 150 kr. og man får rabat hvis man er medlem af dkk.

 

Grunden til at du skal have dem med, er for at det bliver registreret inde på hundeweb, og det indgår i statistikerne...

 

Hmm hun synes måske det er underligt i forhold til at han så ikke skal indgå i avlen... Mange får jo hofterne tjekket bl.a. for netop at de kan blive godkendte til avl. Der er så andre ting flere racer skal tjekkes for i forhold til avl;-)

 

Synes nu også du lige selv skal ringe til den dyrlæge, det undre mig meget at de ikke gør jer opmærksom på det med de dkk papir.

 

Er du sikker på at de også laver selve øjnlysningen? Ja undskyld, men ved bare at det ikke er alle dyrlæger der er udd. til det;-):genert:

 

 

Woow det er indviklet :genert:.

 

ja er sikker på at de laver øjnlysningen, for først ringede vi til en dyrlæge. Og da vi sagde at vi skulle tjekke hans øjne, så sagde de at de ikke kunne gøre det. Men så fik vi nummeret på en dyrlæge i Husum, som kan gøre det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Woow det er indviklet :genert:.

 

ja er sikker på at de laver øjnlysningen, for først ringede vi til en dyrlæge. Og da vi sagde at vi skulle tjekke hans øjne, så sagde de at de ikke kunne gøre det. Men så fik vi nummeret på en dyrlæge i Husum, som kan gøre det :-D

 

Det er slet ikke indviklet.. Virkelig;-)

 

Det er bare super vigtigt at I får de blanketter udskrevet sådan så I har dem med på selve dagen hvor Luxen skal til dyrlægen:5up:

 

Puha, skulle altså også bare være sikker på det med øjnlysningen.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad skal jeg krydse af i (når jeg skal bestille papire)

 

AD, HD og OCD :vedikke:

 

HD (AD hvis i også får billeder af albuerne).

 

Ikke ocd, det er skuldre mener jeg (altså medmindre i vil have det, vi har ikke taget den).

 

Øjne er den der hedder "andre undersøgelser" mener du skal vælge øjenundersøgelse :hmm:Tjek evt med din dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

HD (AD hvis i også får billeder af albuerne).

 

Ikke ocd, det er skuldre mener jeg (altså medmindre i vil have det, vi har ikke taget den).

 

Øjne er den der hedder "andre undersøgelser" mener du skal vælge øjenundersøgelse :hmm:Tjek evt med din dyrlæge.

 

Der er en der hedder noget med øjenundersøgelse, så tror bare det er den jeg skal trykke på.

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
HD (AD hvis i også får billeder af albuerne).

 

Ikke ocd, det er skuldre mener jeg (altså medmindre i vil have det, vi har ikke taget den).

 

Øjne er den der hedder "andre undersøgelser" mener du skal vælge øjenundersøgelse :hmm:Tjek evt med din dyrlæge.

 

Ja vi fik altså heller ikke ocd når jeg tænker efter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, kan se at jeg også skal bruge hvilke dyrelæge der skal tjekke ham, og det ved jeg jo ikke :hmm:.

 

Og klinikken har telefontid imellem 08-09.

 

Typisk!

 

Skriv navnet på klinikken:-D

 

Hvis nu hunden fik E, så burde den halte og alt muligt ikke? :vedikke:

 

I havde garanteret haft en mistanke om noget, jo, så det skal du altså ikke bekymre dig om! Han har vildt fine knogler og led :-D

 

Ikke nødvendigvis nej... Min veninde har en lab, som hun ville have parret.. Hanhunden var fundet, tæven gik i løb før tid, men skulle jo lige have tjekket hofter og albuer og vupti... E-hofter.. Hende kan man ikke se eller mærke noget på:genert: Og parringen blev jo naturligvis aflyst;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...