Hop til indhold

Dæk øvelsen

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Er der magiske måder at indlære "dæk" på? Jeg bruger den hvor jeg får hvalpen til at sidde og så lokker den ned i dæk.

Det er bare min tålmodighed, synes det tog forevigt før Motor fattede den så godt at han kunne gøre det lynhurtigt? Voodoo kravler nærmest i dæk i slowmotion, helt eftertænksomt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine skrev:
Shapede Zamzam, helt 100% uden nogen lokning :engel: det tog 10 måneder

Ja og der står min tålmodighed så af. Motor tog nok ligeså lang tid om at fatte den øvelse og så lidt længere før han forstod den til fulde og med glæde kastede sig ned på et splitsekund - det er dét jeg gerne vil have!

Voodoo er ok god til at blive i dæk tilgengæld, men det er jo klart, nu har han lige brugt en halv time på at komme ned i den :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karlas dæk er indlært via shaping først - de gik galt :lol: blev til buk og så dæk...

Herefter om-indlært via lokning, det blev noget meeeeeget laaangsomt noget... :rolleyes:

herefter omindlært via shaping engang til :stupid: via shaping. nu sidder den :mrgreen:

Johna er ikke imponeret af ideen, nøjagtig ligesom Karla. Overveje at indlære via capture - da hun har den smukkeste løvedæk helt naturligt... hun kunne dog aldrig finde på at dække via lokning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca skrev:
Karlas dæk er indlært via shaping først - de gik galt :lol: blev til buk og så dæk...

Herefter om-indlært via lokning, det blev noget meeeeeget laaangsomt noget... :rolleyes:

herefter omindlært via shaping engang til :stupid: via shaping. nu sidder den :mrgreen:

Johna er ikke imponeret af ideen, nøjagtig ligesom Karla. Overveje at indlære via capture - da hun har den smukkeste løvedæk helt naturligt... hun kunne dog aldrig finde på at dække via lokning...

Hehehe ej håber ikke jeg skal så meget igennem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha skrev:

Voodoo er ok god til at blive i dæk tilgengæld, men det er jo klart, nu har han lige brugt en halv time på at komme ned i den :rolleyes:

Hahaha, jeg har samme problem md Coda. Han sniger sig ned i dæk, men meget modvilligt. Hvis han fik lov til at slippe lavede han sådan en halv jeg-ligger-ned-uden-at-røre-jorden-med-maven-for-det-er-bare-for-ulækkert dæk, først når han kan se han er busted og ikke får godbiden før han ligger ned gør han det. :stupid:

Så jeg tror jeg vil begynde på noget smæk-dæk træning og se om det giver potte.

Link til indlæg
Del på andre sites

De 4 hunde jeg selv har klikkertrænet har været ca. 10-15 klik om at fatte hvad de skulle - men hunde er forskellige.

Hvis det er svært at få det frem frivilligt ville jeg klikke hunden når den tilfældigt har lagt sig for at slappe af. Herfra ville jeg så shape måden at ligge på og måden at lægge sig på.

Men kan også bruge targetstick til at hjælpe den ned med.

Link til indlæg
Del på andre sites