Hop til indhold

Nybegynder i hjemmelavet mad... hjælp...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg troede ikke det skulle ske, men nu har jeg altså gået og overvejet det noget tid, og har besluttet at jeg vil give det en chance...

 

Hjemmelavet mad :shock::-D

 

Jeg synes at jeg har lidt svært ved at fodre på Kimba, så hun ser pæn ud!

Hun er en hvalp (8 mdr.), men jeg synes godt at hun kunne være pænere at se på foder/kropsmæssigt. Hun er egentlig slank nok, men tager meget let på, derfor får hun langt fra hvad fodervejledningen siger (selvom den kun er vejledende). Men hun virker slasket/løs når man kører hånden over og under hendes mave (mest der i taljen). Og det burde hun ikke med hendes aktivitetsniveau og fodermængde, hun virker fed uden at være det!

Hun har i samråd med kiropraktor, været på et kosttilskud der hedder Digest (bruges også til heste), da kiropraktor mente at hun havde lidt gær-mave. Og det er også blevet meget bedre efter hun kom på det, men jeg ville gerne, hvis hun ikke behøvede at være på det tilskud altid, og der var et alternativ for at hun kunne undvære det.

 

Men jeg har nogle spørgsmål omkring hj.lavet mad, som jeg håbede at I kunne/ville hjælpe med :-D

 

Jeg vil ikke fodre 100% hj.lavet, men ville fodre halvt hj.lavet/halvt tørfoder. Og så har jeg tænkt at jeg ville give det en måned, altså jeg vil regne med at jeg kan se forskel efter en månedstid - er det realistisk???

 

Det der Quinoa... Hvor købes det??? (jeg har ikke kunnet finde det i kvickly :genert: og ved ikke hvilke forretninger der kunne have det :genert:)

 

Kan man bruge en grov/fuldkorns eller alm. pasta istedet for ris??? (mere så man også kan lave lidt afveksling, og Kimba elsker bare pasta)

 

Hvilket kød er bedst at bruge??? Jeg havde tænkt at bruge kylling, men kan man også bruge oksekødstrimler eller lign.???

 

Hvor meget vil hun cirka. skulle have i mængde???

Hun vejer 30-31 kg. og er 8 mdr. Af tørfoder får hun 270 gram. dagligt (fordelt over to gange), ifølge fodervejledningen skulle hun have 575 gram dagligt, eller deromkring (det gør hun jo langtfra, selvom det kun er vejledende) Hun bliver fodret med Olivers Large Breed Start.

 

Hun får i forvejen fiskeolie + BodyBoost fra Olivers (også i samråd med kiropraktor, fordi hun er så stor som hun er, og hun har været overbelasted i leddene pga. hun har vokset så meget og så hurtigt).

 

Hun er ikke kræsen, hun spiser faktisk alt hvad der kan spises (også det som hun ikke må/har godt af :genert: hun stjæler alt), men hun virker også altid sulten... så håbede at hj.lavet foder måske også kunne afhjælpe dette lidt!

 

På forhånd tak for svar... undskyld at det blev så mange spørgsmål, men ved ikke så meget om hj.lavet, og vil kun min hund det bedste, og helst gøre det rigtigt :blink:

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Quinoa kan du købe i helsekosten, super brugse har det også nogen steder.

 

Jeg har ikke erfaringer med pasta, men det er jo lavet af hvede, så jeg ville nok ikke bruge det.

 

Jeg bruger kylling, kalkun,fisk og ind imellem svin, svin/okse, lam, okse.

Jeg supplerer med råt et par gange om ugen, det fungerer fint.

Som tilskud bruger jeg kanavit vitamin og mineral tabletter, og fiskeolie tabletter og hørfrø olie.

 

Mængden kan jeg ikke hjælpe dig med, men det kan Ninjamor og Anne-Marie nok ;-)

 

God appetit til kimba :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Quinoa kan du købe i helsekosten, super brugse har det også nogen steder.

 

Jeg har ikke erfaringer med pasta, men det er jo lavet af hvede, så jeg ville nok ikke bruge det.

 

Jeg bruger kylling, kalkun,fisk og ind imellem svin, svin/okse, lam, okse.

Jeg supplerer med råt et par gange om ugen, det fungerer fint.

Som tilskud bruger jeg kanavit vitamin og mineral tabletter, og fiskeolie tabletter og hørfrø olie.

 

Mængden kan jeg ikke hjælpe dig med, men det kan Ninjamor og Anne-Marie nok ;-)

 

God appetit til kimba :-D

 

det der kanavit, hvor får man det??? :genert::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror du kan bestille Kanavit på apoteket :-D Både i pilleform (større dyr) eller i pulverform.

 

Jeg købte det i dyrehandleren, da mit apotek ikke havde det hjemme og det "hastede"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, jeg troede ikke det skulle ske, men nu har jeg altså gået og overvejet det noget tid, og har besluttet at jeg vil give det en chance...

 

Hjemmelavet mad :shock::-D

 

Jeg synes at jeg har lidt svært ved at fodre på Kimba, så hun ser pæn ud!

Hun er en hvalp (8 mdr.), men jeg synes godt at hun kunne være pænere at se på foder/kropsmæssigt. Hun er egentlig slank nok, men tager meget let på, derfor får hun langt fra hvad fodervejledningen siger (selvom den kun er vejledende). Men hun virker slasket/løs når man kører hånden over og under hendes mave (mest der i taljen). Og det burde hun ikke med hendes aktivitetsniveau og fodermængde, hun virker fed uden at være det!

Hun har i samråd med kiropraktor, været på et kosttilskud der hedder Digest (bruges også til heste), da kiropraktor mente at hun havde lidt gær-mave. Og det er også blevet meget bedre efter hun kom på det, men jeg ville gerne, hvis hun ikke behøvede at være på det tilskud altid, og der var et alternativ for at hun kunne undvære det.

 

Men jeg har nogle spørgsmål omkring hj.lavet mad, som jeg håbede at I kunne/ville hjælpe med :-D

 

Jeg vil ikke fodre 100% hj.lavet, men ville fodre halvt hj.lavet/halvt tørfoder. Og så har jeg tænkt at jeg ville give det en måned, altså jeg vil regne med at jeg kan se forskel efter en månedstid - er det realistisk???

 

Det der Quinoa... Hvor købes det??? (jeg har ikke kunnet finde det i kvickly :genert: og ved ikke hvilke forretninger der kunne have det :genert:)

 

Kan man bruge en grov/fuldkorns eller alm. pasta istedet for ris??? (mere så man også kan lave lidt afveksling, og Kimba elsker bare pasta)

 

Hvilket kød er bedst at bruge??? Jeg havde tænkt at bruge kylling, men kan man også bruge oksekødstrimler eller lign.???

 

Hvor meget vil hun cirka. skulle have i mængde???

Hun vejer 30-31 kg. og er 8 mdr. Af tørfoder får hun 270 gram. dagligt (fordelt over to gange), ifølge fodervejledningen skulle hun have 575 gram dagligt, eller deromkring (det gør hun jo langtfra, selvom det kun er vejledende) Hun bliver fodret med Olivers Large Breed Start.

 

Hun får i forvejen fiskeolie + BodyBoost fra Olivers (også i samråd med kiropraktor, fordi hun er så stor som hun er, og hun har været overbelasted i leddene pga. hun har vokset så meget og så hurtigt).

 

Hun er ikke kræsen, hun spiser faktisk alt hvad der kan spises (også det som hun ikke må/har godt af :genert: hun stjæler alt), men hun virker også altid sulten... så håbede at hj.lavet foder måske også kunne afhjælpe dette lidt!

 

På forhånd tak for svar... undskyld at det blev så mange spørgsmål, men ved ikke så meget om hj.lavet, og vil kun min hund det bedste, og helst gøre det rigtigt :blink:

 

:-D

 

Jeg tror, at der er en mening med at det er brune ris, som anvendes som "korndelen" i Gudruns hjemmelavede foder :-)

Selv ville jeg ikke anvende pasta i stedet, men du kan altid ringe Gudrun og spørge hvad meningen er

 

Pelles vægt svinger mellem 35 - 36 kg og han får to måltider hjemmeladet dagligt + et måltider tæørfoder (hvis han gider æde det).

Han får ca 750 g hjemmelavet pr måltid og mere efter en meget aktiv dag.

 

Det er mit indtryk at det hjemmeladede foder mætter langt mere end tørfoder.

 

Hvis du alligevel vil lave foderet selv vil jeg anbefale dig at variere kødkilden for variationens skyld, men det er jo op til dig.

Det lyse kød som f.eks. kylling, kalkun og hvid fisk er nemmest fordøjeligt og kræver derfor mindst energi af Kimba at omsætte. Måske værd at tænke på.

 

Jeg anvender de nævnte fugle og en gang imellem and (som dog er mega fed), sej, laks og ind imellem torsk og sild.

Svinekød (koteletter, nakkesteg eller skinke), lam og lidt okse.

 

Meget sultne hunde kan have stor glæde af at få fordelt dagens ration over flere måltider.

Jeg har fodret 3 gange dagligt gennem mange år og oplevede at mine hunde blev roligere af det.

 

Pelle kan forresten godt "snakke sig til" et fjerde måltid. Hvis han er sulten - så får han.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Vores Rottweilere gik 100 % over til at få anden kost end tørfoder.

De var ikke fede eller overvægtige men de så laskede udfordi deres mave konstant var opspilet af den kost de fik som havde en længere gennemløbstid end hvad godt var.

Efter ca 1½ måned så bemærkede vi at deres "pytmaver" forsvandt og deres muskler blev mere markerede.

 

Du kan sagntens fodre med alle mulige former for kød ,for når du koger det er der ikke den store forskel.

Fodrer du til gængæld kødet råt så giver gris, lam og får den dårligste "ånde" i begge ender. :mrgreen:

 

Hundene blev som udgangspunkt fodret med hvad der svarerde til 2 % af deres vægt. De blev vejet før start og ca hver 14 dag, og så justerede vi foder mængden efter og de tog på eller tabte sig og selvfølgelig også efter om de så pæne og harmoniske ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at der er en mening med at det er brune ris, som anvendes som "korndelen" i Gudruns hjemmelavede foder :-)

Selv ville jeg ikke anvende pasta i stedet, men du kan altid ringe Gudrun og spørge hvad meningen er

 

Ok ;-) Så holder vi os til brune ris, tror jeg heller ikke at Kimsen har noget imod, hun er ret nem på det punkt :blink:

 

Pelles vægt svinger mellem 35 - 36 kg og han får to måltider hjemmeladet dagligt + et måltider tæørfoder (hvis han gider æde det).

Han får ca 750 g hjemmelavet pr måltid og mere efter en meget aktiv dag.

 

Det er mit indtryk at det hjemmeladede foder mætter langt mere end tørfoder.

 

Det lyder godt nok af meget i mine ører, men nu er jeg jo også vant til at min tager så let på... Så det er nok noget helt andet, kan jeg godt se :blink:

 

 

Hvis du alligevel vil lave foderet selv vil jeg anbefale dig at variere kødkilden for variationens skyld, men det er jo op til dig.

Det lyse kød som f.eks. kylling, kalkun og hvid fisk er nemmest fordøjeligt og kræver derfor mindst energi af Kimba at omsætte. Måske værd at tænke på.

 

Jeg anvender de nævnte fugle og en gang imellem and (som dog er mega fed), sej, laks og ind imellem torsk og sild.

Svinekød (koteletter, nakkesteg eller skinke), lam og lidt okse.

 

Super :5up: Vil gerne kunne variere lidt :-D Men jeg er lidt betænkelig ved det fisk der... nok mest fordi jeg er så bange for at få ben med... og hvordan det tilberedes... Men ellers så må hun "nøjes" med de andre kødtyper du nævner, tror ikke det gør den store forskel for hende :-D Og hun får fiskeolie som tilskud + fiske-guffer

 

Meget sultne hunde kan have stor glæde af at få fordelt dagens ration over flere måltider.

Jeg har fodret 3 gange dagligt gennem mange år og oplevede at mine hunde blev roligere af det.

 

På dage hvor jeg tager ud og træner med hundene, så får de kun 2 måltider. Men på almindelige hverdage, hvor vi ikke "skal noget" så får de også 3 måltider, så det er de helt vant til, og affinder sig fint med :-D

 

Pelle kan forresten godt "snakke sig til" et fjerde måltid. Hvis han er sulten - så får han.

 

Den har mine hunde også luret her :genert: og jeg er så nem at overtale :genert:

 

Takker for svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg troede ikke det skulle ske, men nu har jeg altså gået og overvejet det noget tid, og har besluttet at jeg vil give det en chance...

 

Hjemmelavet mad :shock::-D

 

Tjaaa - Jeg er jo så begyndt på det for ca. 3 uger siden - det havde jeg li'godt aldrig troet om mig selv :oops:

 

Jeg synes at jeg har lidt svært ved at fodre på Kimba, så hun ser pæn ud!

Hun er en hvalp (8 mdr.), men jeg synes godt at hun kunne være pænere at se på foder/kropsmæssigt. Hun er egentlig slank nok, men tager meget let på, derfor får hun langt fra hvad fodervejledningen siger (selvom den kun er vejledende). Men hun virker slasket/løs når man kører hånden over og under hendes mave (mest der i taljen). Og det burde hun ikke med hendes aktivitetsniveau og fodermængde, hun virker fed uden at være det!

Hun har i samråd med kiropraktor, været på et kosttilskud der hedder Digest (bruges også til heste), da kiropraktor mente at hun havde lidt gær-mave. Og det er også blevet meget bedre efter hun kom på det, men jeg ville gerne, hvis hun ikke behøvede at være på det tilskud altid, og der var et alternativ for at hun kunne undvære det.

 

Det er jo ikke sikkert hun kan undvære "kiropraktortilskudet". Jeg tror jeg ville vente med at ændre i hendes kost til du har været ved kiropraktoren igen og kan hører hendes mening om det :-D

 

Men jeg har nogle spørgsmål omkring hj.lavet mad, som jeg håbede at I kunne/ville hjælpe med :-D

 

Jeg vil ikke fodre 100% hj.lavet, men ville fodre halvt hj.lavet/halvt tørfoder. Og så har jeg tænkt at jeg ville give det en måned, altså jeg vil regne med at jeg kan se forskel efter en månedstid - er det realistisk???

 

Jeg (og andre) kunne se en forskel på min hund efter ca. 14 dage - jeg var overbevist om at hunden havde tabt sig også (hun skulle af med ca. 1 kg) MEN - kræet havde taget 300 g. på :confused::shock::shock:

 

Den med at muskler vejer mere end fedt bruger jeg som sutteklud lige nu :mrgreen: Måske det retter sig når hunden er helt omstillet.

 

Jeg fodre ½ af hvert, og jeg kunne ikke forestille mig at jeg ville gå over til 100% hjemmelavet. Dette pga. jeg ved jeg ikke gider at stå og proppe dit og dat og lidt af hvert i for at sikre at hunden for de vitaminer, mineraler osv. den skal have, nu ved jeg hun for noget fra det tørfoder der er i kosten.

 

Det der Quinoa... Hvor købes det??? (jeg har ikke kunnet finde det i kvickly :genert: og ved ikke hvilke forretninger der kunne have det :genert:)

 

Hvis nu der er andre end mig der aldrig har hørt om det dersens Quinoa er her lige lidt hvor man kan læse om det:

http://da.wikipedia.org/wiki/Quinoa eller http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1541/sprog=1/grp=2/menu=1/

 

Umiddelbart (jeg har kun skimmet) lyder det som et vidunderprodukt med mange gode "egenskaber":-D men hvor det købes - det aner jeg ikke (jeg har jo heller ikke vidst det fandtes før nu ;-))

 

 

Kan man bruge en grov/fuldkorns eller alm. pasta istedet for ris??? (mere så man også kan lave lidt afveksling, og Kimba elsker bare pasta)

 

Aner det ikke!! Men der er nok nogle herinde der gør. Jeg fik at vide at jeg skulle bruge ris. Ris er nemt og billigt - I gryden med posen(s indhold) og så er det det :mrgreen:

Det eneste jeg ved er at alle de mennesker jeg kender der er på kur regner ris og pata på samme måde...........

 

Hvilket kød er bedst at bruge??? Jeg havde tænkt at bruge kylling, men kan man også bruge oksekødstrimler eller lign.???

 

Jeg er blevet anbefalet at bruge alt andet kød end svinekød, hvorfor ved jeg egentlig ikke :oops: - men hvis det skulle være pga. fedtindholdet så er svinekød jo mere magert end feks. kylling.

Jeg fik at vide jeg ikke måtte bruge fars (dog med den undtagelse at så skulle det have et fedtindhold på max 6-8%). Alt det kød (også fisk) jeg fodre med er kogt.

 

Hvor meget vil hun cirka. skulle have i mængde???

Hun vejer 30-31 kg. og er 8 mdr. Af tørfoder får hun 270 gram. dagligt (fordelt over to gange), ifølge fodervejledningen skulle hun have 575 gram dagligt, eller deromkring (det gør hun jo langtfra, selvom det kun er vejledende) Hun bliver fodret med Olivers Large Breed Start.

 

Uha - det tør jeg ikke udtale mig om, men jeg kan fortælle hvordan min hunds kost blev sammensat pr. dag:

Hun fik normalt ca. 400 g. tørfoder. Dette er ændret til ca. 200 g. tørfoder + ca. 450 g (pt.) hjemmelavet.

 

Det hjemmelavede består af ca. 230 g ris, 110 g. grøntsager og 110 g. kød.

 

Det hed for min hund: fjern halvdelen af tørfoderet og giv dobbelt så meget (vægtmæssigt) hjemmelavet som der er tørfoder - forstod du den :confused: Kan ikke lige formulere det bedre - men har jo også skrevet det ovenover på en anden måde :engel:

 

 

Hun får i forvejen fiskeolie + BodyBoost fra Olivers (også i samråd med kiropraktor, fordi hun er så stor som hun er, og hun har været overbelasted i leddene pga. hun har vokset så meget og så hurtigt).

 

Igen ville jeg snakke med kiropraktoren om dette kontra det hjemmelavede.

 

Det kan jo være det er nemmere at styre hendes vækst på rent tørfoder tilsat de ting og sager der nu bliver tilsat.

Altså jeg indrømmer gerne at min hund har fået foder uden alt muligt tilsat, så jeg er ikke helt inde i alle de der tilskudsting :oops:.

 

 

Hun er ikke kræsen, hun spiser faktisk alt hvad der kan spises (også det som hun ikke må/har godt af :genert: hun stjæler alt), men hun virker også altid sulten... så håbede at hj.lavet foder måske også kunne afhjælpe dette lidt!

 

Møghund :mrgreen: Det kan resultere i dekoret l**t :mrgreen:

Jeg syntes min hund virker mere mæt efter jeg har ændret, men om det passer - tjaa det har hunden ikke oplyst mig om endnu ;-)

 

På forhånd tak for svar... undskyld at det blev så mange spørgsmål, men ved ikke så meget om hj.lavet, og vil kun min hund det bedste, og helst gøre det rigtigt :blink:

 

:-D

 

Min hund får tilsat noget kineserkrudt - jeg aner ikke hvad det er og selv om jeg fik det forklaret ville jeg nok bare se sådan her ud :confused: Har overvejet om det er noget EPO/extacy-noget idet min hund skal have mere energi :mrgreen:måske det er det der har virket på træningspladsen ;-)

 

Jeg ved faktisk ikke om jeg turde fodre en hund der er i voksealderen på denne måde. Hvem ved, når den næste hund er i hus kan det jo være jeg ved mere om det og er mere fortrolig med dette hjemmelavede madhalløj og så siger noget helt andet :engel:

 

MEN - Jeg ville ikke ændre på noget før jeg havde snakket med kiropraktoren - det kan jo være noget af det hun har sat igang ikke virker så godt hvis du begynder at ændre på fodret. Eller at noget af tilskuddet skal ændres i mængde hvis fodret ændres..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

nu råfodre jeg mine

men de får også rester fra middagsbordet du må prøve dig frem det tager tid i starten men det er ikke sværere end at lave mad til sig selv og sin famile man skal bare have nogle hovedregler:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det har jeg da ikke fået at vide :confused:

 

Hvilket - at det skal være ris eller at det skal være brune ris?

 

Jeg har spurgt meget, men kan ikke huske alle svarene, og der var en pointe med risene

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Brune ris har flere ernæringsstoffer, fordi mindre af riskornets ydre er fjernet. Jo flere lag man fjerner (+ polerer) jo færre ernæringstoffer. Her er nogle tilfældige tal fra fødevaredatabasen:

 

Brune ris

B1 0.48 mg

Fosfor 370 mg

Mangan 2.4 mg

 

Hvide ris, polerede

B1 0.070 mg

Fosfor 130 mg

Mangan 0.900 mg

 

Brune ris er mere fiberrige end hvide ris og indeholder flere naturlige fedtstoffer.

 

Men der er vist også lidt mere arbejde i at fordøje de brune ris, og samtidigt kan for megen fiber vist irriterer nogle hundes fordøjelsessystem. Men hvor meget der skal til for at skabe denne irritation skal jeg ikke kunne sige.

 

Jeg ved at nogle over-koger risene (som i den hjemmelavede opskrift), men udover dette også blender dem bagefter før de gives til hunden. Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men kom forbi det engang. Nogle knuser dem også til en slags mel først, og over-koger dem derefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Brune ris har flere ernæringsstoffer, fordi mindre af riskornets ydre er fjernet. Jo flere lag man fjerner (+ polerer) jo færre ernæringstoffer. Her er nogle tilfældige tal fra fødevaredatabasen:

 

Brune ris

B1 0.48 mg

Fosfor 370 mg

Mangan 2.4 mg

 

Hvide ris, polerede

B1 0.070 mg

Fosfor 130 mg

Mangan 0.900 mg

 

Brune ris er mere fiberrige end hvide ris og indeholder flere naturlige fedtstoffer.

 

Men der er vist også lidt mere arbejde i at fordøje de brune ris, og samtidigt kan for megen fiber vist irriterer nogle hundes fordøjelsessystem. Men hvor meget der skal til for at skabe denne irritation skal jeg ikke kunne sige.

 

Jeg ved at nogle over-koger risene (som i den hjemmelavede opskrift), men udover dette også blender dem bagefter før de gives til hunden. Jeg kan ikke huske hvor jeg har læst det, men kom forbi det engang. Nogle knuser dem også til en slags mel først, og over-koger dem derefter.

 

Tak - men det kan så igen også være min hund ikke har behov for at få de brune ris :-)

 

Hvis hunden skal have brune ris, så må damen jo også huske at sige det - det er jo ikke alle der tænker på brune ris som det første :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også længe gerne villet prøve det hjemmelavede, og her i ferien er så endelig blevet til noget. Det er en succes - Stasia kan rigtig godt lide det, og hun ser ud til at blive mere mæt. Jeg brugte dog kyllingefileter i stedet for en hel kylling, som Anne Marie foreslår, for jeg hader at stå og pille sådan et kræ :lol:

Om Stasia kommer til at leve 100% af hjemmelavet ved jeg ikke - det kræver i hvert fald også, at jeg får anskaffet mig et nyt køleskab med en større fryser. Det gør jeg nok også på et tidspunkt.

 

Quinoa kan købes i Irma - nogle Irmaforretninger i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte dog kyllingefileter i stedet for en hel kylling, som Anne Marie foreslår, for jeg hader at stå og pille sådan et kræ :lol:

 

:5up: Den der kender jeg også :lol:

 

Så er det godt jeg har så mange penge at det ikke betyder noget :roll: måske jeg bare skal lære at pille rundt i snasket,men..........:badr: det hjælper heller ikke at den er renset og man bare skal pille den der pose ud - det er stadig :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Tak - men det kan så igen også være min hund ikke har behov for at få de brune ris :-)

 

Hvis hunden skal have brune ris, så må damen jo også huske at sige det - det er jo ikke alle der tænker på brune ris som det første :mrgreen::blink:

 

Jeg tror også jeg brugte hvide ris i starten, fordi jeg ikke spurgte til det.

 

Og ja, det kan sagtens være at du skulle bruge hvide ris, hvem ved? Hvis det skal lette fordøjelsen mest muligt, så er det måske vejen frem? Men du kan jo ringe og spørge.

 

...hi hi og velkommen i klubben - troede ikke jeg ville få dig at se ved komfuret :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
:5up: Den der kender jeg også :lol:

 

Så er det godt jeg har så mange penge at det ikke betyder noget :roll: måske jeg bare skal lære at pille rundt i snasket,men..........:badr: det hjælper heller ikke at den er renset og man bare skal pille den der pose ud - det er stadig :badr:

 

Power tante :roll::mrgreen:

 

Så skulle du prøve når hønen ligger med fjer ,hoved og det hele indeni. Og SÅ skal der renses fjerkræ.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Den der kender jeg også :lol:

 

Så er det godt jeg har så mange penge at det ikke betyder noget :roll: måske jeg bare skal lære at pille rundt i snasket,men..........:badr: det hjælper heller ikke at den er renset og man bare skal pille den der pose ud - det er stadig :badr:

 

Eller en lille hund, der ikke spiser så meget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Power tante :roll::mrgreen:

 

Så skulle du prøve når hønen ligger med fjer ,hoved og det hele indeni. Og SÅ skal der renses fjerkræ.

 

Har jeg prøvet :badr: Men jeg hader fjerkræ - specielt når de har puls, måske det skyldtes en arrig hane der angreb da jeg var barn :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller en lille hund, der ikke spiser så meget :lol:

 

Jo tak - Jeg har stået og bandet over hundens størrelse mens der var gang i gryderne :mrgreen: Samt beklaget mig over at det der giver mad til ca 14 dage til min - sikkert giver mange af jer herinde (altså jeres hunde) mad til ca 4 måneder i fryseren :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også jeg brugte hvide ris i starten, fordi jeg ikke spurgte til det.

 

Og ja, det kan sagtens være at du skulle bruge hvide ris, hvem ved? Hvis det skal lette fordøjelsen mest muligt, så er det måske vejen frem? Men du kan jo ringe og spørge.

 

...hi hi og velkommen i klubben - troede ikke jeg ville få dig at se ved komfuret :cool:

 

Jeg må hellere spørge :-D

 

Mange tak for velkomsten :-D Mit komfur blev også meget skræmt i starten, men jeg er opmærksom, og har en god adfærdsbehandler tæt på hvis det går helt galt for det stakkels komfur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...