Hop til indhold

Forkølelse


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

øv øv lille Boss er bare så skidt for tiden:megaked:. I onsdag var jeg til dyrlæge da han hang gevaldigt onsdag morgen, havde heller ikke helt ville spise tirsdag aften.

Han har i følge dyrlægen fået en luftvejsinfektion. Han kom på penicillin som han skal have i otte dage.

Men hold op hvor har den lille fyr været skidt. I aften er første aften hvor han er livet en smule op. Har været sådan i tvivl om jeg skulle runde dyrlægen igen men tror at jeg lige vil se an til i morgen tidlig når nu der er lidt mere gang i ham her til aften. Jeg håber det vender for ham nu. Men det har været nogle snottede dage for den lille fyr.. Han hoster ikke fast men en gang i mellem kommer der et lille host fra ham som om der sidder lidt slim og driller lidt. Heldigvis har han spist og drukket fint (og ingen feber mere, han havde høj feber i onsdags) lige siden han kom i behandling fra dyrlægen. For f.... jeg hader når mine guldklumper ikke er friske....:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør han helt sikkert ikke. Har måtte tage en feriedag i dag og tage til dyrlæge med ham igen. Natten igennem hostede han med slim og opkast til følge. Han raller og har det rigtig skidt. Der blev taget yderligere blodprøver på ham her til morgen også. Infektionstallene er forhøjede men han har ikke lungebetændelse. Det er en infektion i de øvre luftveje. Han snotter helt vildt og er sløv.

Dyrlægen mente at bakterierne muligvis er resistente for den type antibiotika de satte ham i behandling med i sidste uge, så derfor tog de en prøve som de dyrker nu - svar foreligger om 2-3 dage. Vi har fået ny antibiotika med hjem, så håber denne virker. Er godt nok bekymret for den bette fis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør han helt sikkert ikke. Har måtte tage en feriedag i dag og tage til dyrlæge med ham igen. Natten igennem hostede han med slim og opkast til følge. Han raller og har det rigtig skidt. Der blev taget yderligere blodprøver på ham her til morgen også. Infektionstallene er forhøjede men han har ikke lungebetændelse. Det er en infektion i de øvre luftveje. Han snotter helt vildt og er sløv.

Dyrlægen mente at bakterierne muligvis er resistente for den type antibiotika de satte ham i behandling med i sidste uge, så derfor tog de en prøve som de dyrker nu - svar foreligger om 2-3 dage. Vi har fået ny antibiotika med hjem, så håber denne virker. Er godt nok bekymret for den bette fis.

 

Det lyder da ikke godt. Håber de finder det rigtige antibiotika denne gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh... :ae:

Det lyder ikke godt...

Er racen tilbøjelig til at få infektioner i snuden? Der er jo lidt specielle fysiske forhold nogle gange.....

 

Boss er vist ikke ret gammel, er han?

Jeg tænker på, hvornår han sidst er blevet vaccineret..:hmm:.

 

Symptomerne kunne godt lyde som hundesyge.......:shock:

 

--Har I nogen kontakt med importerede hunde...

 

Hundesyge

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej egentlig ikke tilbøjelighed til dette, ikke mig bekendt. Boss er 5 og en halv måned gammel. Han blev vaccineret i august måned. Dyrlægen har taget blodprøver to gange på ham får blandt andet for at checke de hvide blodlegemer. Billedet viste ikke tegn på hundesyge og ingen kontakt med importerede hunde, så det håber jeg godt nok ikke.

Er meget spændt på at se hvordan han reagerer på den nye penicillin.

Link til indlæg
Del på andre sites

I nat og i morges gik det rigtig skidt. Han hostede og hostede, sådan en hoste der lyder helt skærende. Ville slet ikke spise men ingen feber. Han kastede op en times tid efter han havde fået hans piller på grund af et hosteanfald. Ringede til dyrlægen for at høre hvor hurtigt han optog medicinen når nu han så nemt kaster op ved hosten. Men de sagde at han optog den ret hurtigt heldigvis. Sørger jo for at holde ham helt i ro men hosteanfaldene kommer sådan lidt umotiveret nogle gange. Hen over middag er det gået lidt bedre. Jeg fik lov til at give ham lidt hostestillende og det har hjulpet. Men han er stadig meget klatøjet... Har aftalt med dyrlægen om at jeg kommer med ham igen i morgen tidlig hvis ikke der er bedring over natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i hvert fald godt, at han ingen feber har.....

Mad kan han godt undvære i nogen tid. Men du skal sikre dig at han får nok at drikke. Ellers bliver han dehydreret.

Hvis ikke han drikker frivilligt, så må du prøve at få ham til at drikke ved hjælp af en sprøjteflaske. Det er rigtig vigtigt, når han er syg og kaster op.....

--Ih, hvor jeg håber at han får det bedre i løbet af natten...... :???:

 

Snotter han stadigvæk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja bestemt fint at der ikke er feber. Han drikker heldigvis fint. Det er jeg meget opmærksom på. Det lader også til at det hostestillende virker.. i hvert fald har han ikke hostet her i eftermiddag, så det er dejligt..!!!

Jeg har faktisk ikke tørret så meget næse på ham her i eftermiddag, mest når han nyser så løber det i strid strøm ud. Han gik lige på edderkoppejagt her her for lidt siden.. så der er lidt mere liv i ham indenfor de sidste par timer - heldigvis. Men hvor jeg dog håber natten går godt. I nat kravlede han helt op i hovedet på mig og prøvede at finde sig til rette men måtte hele tiden rejse sig op på grund af hoste.. (og opkast).

Eddie er heldigvis frisk og det er så dejligt at se at han faktisk passer på lillebror og er meget rolig omkring ham og så søger os når han vil lege. Men ham er vi naturligvis også opmærksomme på ikke bliver skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder som en rigtig lækker sengekammerat, den lille fyr....:mrgreen:

 

Forhåbentlig er det ikke en zoonose han lider af.. Så snotter du nemlig om en uges tid..:lol:

 

Det er osse ligemeget. Det vigtigste er, at han har det bedre!

 

I sover nok som en hel sæk kampesten allesammen i nat... :-)

 

Og i morgen er der måske svar på blodprøverne..

Det er da rart nok at vide HVAD han fejlede. Også selv om han måske er næsten rask igen i morgen:x:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak fordi du spørger sådan til ham, det varmer :-D:bighug:

Ja jeg håber meget der er svar på prøverne i morgen. Under alle omstændigheder har dyrlægen mig i telefonen i morgen for at høre.. så håber jeg så også jeg kan fortælle at det går bedre med ham. Og ja.... jeg vil også gerne have svar på præcis hvad det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi :x2: fingre for at I sover godt i nat og der ikke er noget hoste. Det er rart at han drikker selv, så er det faktisk også lidt rarere at kaste op (hvis man kan sige det sådan), det gør i hvert fald ikke så ondt synes jeg. Jeg kan godt forstå at han kaster op når han hoster. Det gør jeg næsten også altid. Det er ikke altid der kommer noget op, men refleksen er der åbenbart. Så jeg føler virkelig med ham. Det er ganske ubehageligt. Håber sådan at han får det bedre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Natten gik fint indtil han begyndte at hoste ret voldsomt omkring kl 2, gav ham da en hostestillende tablet men denne kastede han desværre op igen... så mellem 2 og 4 havde han det ikke så godt.

Så faldt han heldigvis i søvn.. I morges var han meget træt - det er der nok ikke noget underligt i - han snottede ikke så meget men hostede stadig lidt. Dog kastede han ikke op ved hosten. Min mand har været hjemme i formiddags ved ham og har givet ham hostestillende igen ved middagstid.

Her i eftermiddags har det rykket en del og der er kommet betydeligt mere liv i ham. Han snotter stadig men ikke så meget. Lige nu vil ham gerne løbe rundt og fange edderkopper.. men jeg prøver jo at holde ham i ro.. men jeg tager det som et godt tegn.

Jeg ringede til dyrlægen ved middagstid, der var kommet svar på prøverne men veterinærsygeplejersken ville ikke give mig dette svar men lovede at dyrlægen ville ringe sent eftermiddag. Har ikke hørt noget endnu....?? Han når det muligvis ikke i dag, men så går jeg heller ikke ud fra at det står skidt til med prøverne får så havde de lovet mig at ringe besked med det samme. Men vil nu altså gerne høre fra dem snart alligevel.

Nu håber jeg at han vil holde mad og piller indenbords i aften og ikke hoste for meget..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...