Hop til indhold

Farer i fødderne eller buksebenet på os!! Hva gør vi?


Gæst kschildt
 Share

Recommended Posts

Gæst kschildt

Hej

 

Vi er blevet de heldige ejer af Sille, en 11 uger gammel Cairn Terrie. Hun er bare så dejlig. :-D

 

Det er vores første hvalp og vi vil gerne gå til hundetræning med hende. Det viser sig så at vi har været for sent ude, og at alt træning er optaget for i år!!!!:( Vi forsøger nu at finde andre klubber/steder....

 

Men Sille har af en eller anden grund, fået den dårlige vane at hun lige pludselig, ud af igen ting, farer i fødderne eller buksebenet på os, når vi går rundt i huset!!!!! Jeg ved ikke hvor denne adfærd kommer fra eller om det er et almindeligt hvalpe problem?

 

Vi ved ikke hvad vi skal gøre for at få hende til at stoppe denne adfærd, men forsøger nu at distrahere hende med et stykke legetøj eller en godbid, når vi ser optræk til at hun vil bide os i foden.... Er dette en god ide?

Og hvad gør vi når vi ikke opdager det før vi mærker det i foden eller buksebenet? Lige nu siger vi nej og fjerner hende, hvis hund så stopper roser vi hende og giver hende en godbid.... Er dette rigtig!!!! Vi har snakket om det får hende til at tro at hun får godbider for at bide eller om om hun godt forstår at det er for at stoppe!!!!

 

Håber der er nogle der kan hjælp, da det er et problem, især når vi får gæster....

 

Ps: Hun er ikke slem til at bide i alle mulige andre ting som møbler osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist meget almindelig, det gøre vores Cairn Terrier på 12 uger også, så sent som i dag har den gjort det flere gange. Jeg glæder mig til at hører nogle gode bud på det.

 

Vi gør det at vi siger nej, og tager den fra, og hvis den bare forsætter og fortsætter, går vi i et andet rum og lukker døren, det plejer at hjælpe.

Jeg ved ikke om det med godbider er en god ide, men hunden kan vel misforstå det.

 

Vi havde samme problem med hundetræning, men fandt et hold på www.dansk-terrier-klub.dk som er speciel for terrier, du skal gå ind på den kreds hvor du hører til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalp er så lige faldet for dette "herlige" trick idag.... :roll: Vi har øvet kommandoen "stop" med hende.... Hvis hun stopper får hun en godbid... Jeg tror på at hun forstår det er fordi hun stopper hun får den...

 

Jeg tror det er et meget almindelig "problem" hvalpe leger jagt som de små rovdyr de er - og vores flagrende bukseben er jo et oplagt og inciterende "bytte" når vi vimser forbi...

 

I mine øjne gør i det rigtige: afleder hende og roser hende når hun stopper....

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D vi er lige blevet enige om herhjemme at det bestemt må være Alto´s fætre og kusiner i skriver om :lol:

 

Alto - (schæfer), gjorde nøjagtigt det samme som hvalp og lige meget hvordan vi prøvede at få ham fra det kunne vi ikke få ham til at stoppe, så hvis det er til nogen trøst for jer så stoppede han, da hvalpetænderne blev skiftet :-D

 

Hvordan har hvalpene det med støvsugeren ? - den syntes Alto nemlig også skulle nedlægges. Den var han så lige lidt længere om at lære ikke at jagte:blink:

 

Ups glemte lige at sige at Dansk Hundecenter i Ishøj starter ny omgang træning til september. Hjemmesiden hedder http://www.72183283.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Åh gud, husker det tydeligt!! :roll::evil: Pero var bare slem slem slem til det. Det var hele tiden. Der var en periode på et par måneder hvor jeg følte, at jeg tilbragte halvdelen af min vågne tid på en stol :mrgreen:

Det var det eneste der hjalp for os. Lige så snart han lagde an til at begynde stod vi på en stol med ryggen til.

 

Det skal så siges at han stadig gør det hvis vi løber... Og ja, på alt andet der bevæger sig. man skulle tro, at der var en hyrdehund gemt i ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

:-D:-D Er meget glad for det ikke er et problem som kun Sille har fordi vi har gjort et eller andet forkert.....

 

Støvsugeren er et meget farlig væsen i vores hjem. Sille gør, springer frem og tilbage, hen og snappe efter støvsugeren, så mundstykket, springer frem og tilbage og gør. Dette fortsætter til vi slukker for støvsuger, så er den uinteressant:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D jeg er overbevist om at Sille er Alto´s søster - det var nøjagtigt sådan han gjorde da han var hvalp. Jeg ved egentlig ikke hvornår han stoppede med det, men vi blev trætte af at træne nej, råbe osv osv. Vi endte med bare at ignorerer ham og støvsuge videre og til sidst gad han ikke mere jagte den, men py ha selvom han snart er 3 år kan jeg godt huske det tydeligt :-D:-D
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kschildt

Hvis Sille gør det, fjerner vi planten eller den genstand som hun farer på, for ikke at gå og skælde hende ud hele tiden..

 

Men det er bare lidt svært at fjerne sine fødder og bukseben :neutral::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...