Hop til indhold

Om at sige til når man skal...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla klarer egentlig det her renlighedsnoget meget meget fint. Den første dag hun var her havde vi 3 uheld - men siden da har vi kun haft 4 øvrige i alt....

 

Dette skyldes dog at VI er opmærksomme, for hun siger ikke selv til... Vi troede vi havde en "sigen til" oplevelse for et par dage siden, men det må have været et tilfælde, for siden da har vi haft uheld indenfor...

 

Vi har snakket lidt om, at det måske kan skyldes, at associationsrækken ikke er logisk... altså at døren = ud i haven...

 

Vi bor i et gammelt byhus inde i centrum, hvor vi har udlejet stueetaget til min svoger og vi bor selv på 1 og 2 sal. I kælderen har vi vaskerum og udgang til vores have.... Når vi derfor går ud af vores hoveddør heroppe på 1. sal, så kan det jo betyde mange ting...

 

Nogen gange fortsætter vi hele vejen ned til kælderen og ud i haven, nogen gange stopper vi ved hoveddøren og går ud og går tur. Andre gange stopper vi ved hoveddøren og kører et eller andet sted hen i bilen...

 

Så altså, at gå ud af døren heroppe betyder ikke nødvendigvis at man går ud i haven, kan I følge mig? Så måske er det derfor ikke logisk at vise at hun vil ud og tisse ved denne dør?

 

Men det mest bizarre er dog, at hun idag står og piver udenfor døren til toilettet :roll: min mand griner og siger: "Skal du på toilet Karla?" og løfter hende ned af trapperne og ud i haven, hvor hun med det samme både tisser og skider.... :shock:

 

Hvad er nu det for noget :lol: ? Det MÅ da bare have været et tilfælde ikk? :mrgreen: Eller har jeg en usædvanlig klog hvalp? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Pero har først lært at sige til i en alder af 10 måneder :lol:

Han har aldrig gået til døren, pevet eller andet da han var yngre - han blev bare bedre og bedre til at holde sig og han kunne derfor vente længere og længere tid med at komme ud.

 

Nu er han begyndt at sige til når han næsten ikke kan holde sig mere. Han sætter sig nogle gange ved døren og ellers så har han altså bare et blik - et jeg-prøver-virkelig-at-fortælle-dig-noget-blik :-D Han stirrer mig i øjnene indtil jeg spørger om han skal ud og tisse. Så logrer han med halen som svar og går hen til døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
I så fald vil jeg væbne mig med tålmodighed :mrgreen: (og holde øje med om hun piver foran toilettet :lol: )

 

Ja :-D

Jeg synes bestemt I skal lære hende at gå på toilettet på toilettet :mrgreen:

Måske hun rent faktisk ved hvad det er der foregår på badeværelset? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :-D

Jeg synes bestemt I skal lære hende at gå på toilettet på toilettet :mrgreen:

Måske hun rent faktisk ved hvad det er der foregår på badeværelset? :mrgreen:

 

Hun synes ihvertfald det er super hyggeligt at være med på toilet, selvom jeg prver at undgå det, da det jo er en oplagt chance for at træne "være alene i et minuts tid".... og hun smuttede da lige med i bruseren i går også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sent i går aftes og også her til morgen har hun pebet af os og er kommet ud og lavet det hun skulle.... måske et tilfælde, måske bevidst...

 

Da vi var ude at gå tur blev hun ved med at løbe hen til mig og pibe og ville egentlig helst vende om.... dumme hundeejer som jeg var snakkede jeg med hende om hvordan det jo overhovedet ikke var farligt og vi havde jo været her mange gange...

 

Da vi kom hjem styrtede hun ud i haven for at skide :roll: det var jo ikke fordi ting var farlige hun havde pebet -det var jo fordi hun skulle så forfærdeligt på toilet og hendes dumme ejer fattede ikke en meter, men ville bare vafle rundt og glo på busser og duer og grave i sandkasser :roll:

 

Gad vidst hvorfor hun sagtens kan tisse udenfor haven, men ikke skide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er faktisk også meget imponeret - hun tissede allerede oppe i parken på 3 dagen vi havde hende hjemme.... hos mine svigerforældre både tisser og skider hun også.... Hun er nu også blevet så dygtig at tisning kan foregå oevralt og på alle slags underlag... nr 2 kan indtil videre kun foregå 2 (3) steder i vores have eller svigernes have (evt. på stuegulvet herhjemme :roll:) men om det er i et bed, på græsset eller på fliserne tager hun heller ikek så nøje.... så venter spændt på hvornår hun også tør gøre det ude i verden....

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund siger heller ikke til, han sætter sig bare ved døren og venter på at vi får øje på ham...

 

Så nu har jeg tænkt mig at hænge en klokke op ved siden af døren, og så se om jeg ikke kan lære ham, at hvis han får den til at ringe, så åbner jeg døren :-D

 

Ønsk mig held og lykke med projektet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...