Hop til indhold

Hund til lejlighed?

Claudia2500
 Share

Recommended Posts

Hej alle! :)

Jeg ønsker mig brændende en hund, men har hidtil ikke haft muligheden, da mine forældre ikke har haft lysten til at have en.

Nu da jeg er flyttet i lejlighed med min kæreste (2-værelses med have) overvejer jeg det kraftigt.. Han har altid selv haft hund.

Men hvilke racer er gode? Nu tænker jeg mest på hvilke racer der fx. ikke gø'er alt for meget? (Selvom det stadig er ret individuelt selvfølgelig ^^ )

Og har nogen herinde erfaringer med racen schipperkee?

Mange hilsner Claudia :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan have så godt som alle racer i en lejlighed. Jeg har boet i lejlighed med Luna (labrador retriever) fra jeg fik hende hjem for over 8 år siden. Det første år boede vi på 3. sal (uden elevator) og så flyttede vi ned på 1. sal (i samme opgang), hvor vi bor nu. Der er faktisk nogle herude, der har en Skt Bernhard, på 4. sal:shock::shock: DET synes jeg så er et nummer for stort, ikke lige det smarteste at gå på så mange trapper. Nå sorry, det var off topic:genert::oops:

Men som du selv er inde på, er der nok nogle racer, du skal holde dig fra. Og så måske en, I kan bære op og ned af trapperne, indtil den er fuldvoksen:-D

Schipperke'en kender jeg ikke noget til:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke racer der ikke gøer meget kan jeg ikke rigtig hjælpe med... Men jeg kan fortælle dig det at i bor i lejlighed egentlig ikke har en "betydning", udover som du selv nævner at man fortrinsvis helst vil have en hund som ikke genere naboerne...

Alle hunde kan som sådan trives i lejlighed, det meste af den tid man bruger med hunden er udenfor, og så er det jo egentlig ikke stor betydning hvor stort et hus/lejlighed man har...

Jeg kender ikke den race du nævner...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og har nogen herinde erfaringer med racen schipperkee?

Mange hilsner Claudia :)

Den er MEGET gøende. I hvert fald hvad jeg har læst om den, prøv at søg på google, der er flere danske sider med racebeskrivelser. Og jada, hund i lejlighed kan man sagtens, har vi også haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm har også kunne læse at den gør.

Vi bor i lejlighed med lille 8-10kvm have og har valgt en medium hund. Hvor meget regner du med at gå tur? Det er nok mere det, man skal tænke over. Skal det være en aktiv hund eller en sofa hund? Vi går eks. Ca. 3 timer sammenlagtom dagen, andre går kun 2*20min. :blink: så det er lige så meget hvad i ønsker.

Er det nemt at høre naboerne? Vi kan eks. Ikke høre vores, selvom der er nyfødte unger på begge sider :cool: og de kan heller ikke høre Hope.:banan: Hun har en gang skabt sig fordi hun skulle være lidt alene.

Evt. så find jeres behov før i finder racen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk over aktivitetsniveau, psyke og alle de andre ting der er vigtige for at hund og ejer passer sammen først - så kan du begynde at overveje hvor godt de racer du kommer frem til passer i en lejlighed. Pøj- pøj med hvalpejagten ; )

Link til indlæg
Del på andre sites