Hop til indhold

At tilbyde adfærd...


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter har altid været lidt skidt til det med at tilbyde adfærd, og han plejer som regelt hellere at vælge at begynde at gø eller gå væk hvis jeg ikke "viser ham hvad han skal"...

 

I dag fik jeg fanget at han slikkede sig om munden, og han fattede den bare så hurtigt og blev ved og ved at tilbyde adfærd, og da han begyndte at "forsøge sig frem" blev jeg bare så glad... Normalt laver han lige alle de tricks han kan og hvis ingen af dem udløser godbid, så gider han ikke.. Men i dag var han bare helt på... :lun:

 

Jeg ved godt det er totalt ligegyldigt indlæg (igen) Og jeg har lavet et andet i dag omkring hans hoppen ind i bilen, men jeg blev bare så glad over at han er begyndt at tilbyde adfærd, fremfor at "opgive"...

 

Og nu kan han snart slikke sig om munden når man spørge om han er sulten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe fedt. Som skrevet, var jeg osse pavestolt da Motor pludselig fattede samme trick. Og nogle gange fatter man jo næsten ikke at de rent faktisk er bevidste om hvad de laver, altså når man leger med at tilbyde adfærd i de spæde første trin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe fedt. Som skrevet, var jeg osse pavestolt da Motor pludselig fattede samme trick. Og nogle gange fatter man jo næsten ikke at de rent faktisk er bevidste om hvad de laver, altså når man leger med at tilbyde adfærd i de spæde første trin.

 

Ja de første mange gange tænkte jeg at det var et tilfælde, men til sidst var det tydeligt at han gjorde det "bevidst"... Min hund er sååårh klog :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes slet ikke det er ligegyldigt, for det har da en kæmpe betydning for jeres træning og hvis han har fatttet det en gang, så fatter han det nok en anden gang :-D

Forstår godt du er glad og tillykke med din kloge hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter har altid været lidt skidt til det med at tilbyde adfærd, og han plejer som regelt hellere at vælge at begynde at gø eller gå væk hvis jeg ikke "viser ham hvad han skal"...

 

I dag fik jeg fanget at han slikkede sig om munden, og han fattede den bare så hurtigt og blev ved og ved at tilbyde adfærd, og da han begyndte at "forsøge sig frem" blev jeg bare så glad... Normalt laver han lige alle de tricks han kan og hvis ingen af dem udløser godbid, så gider han ikke.. Men i dag var han bare helt på... :lun:

 

Jeg ved godt det er totalt ligegyldigt indlæg (igen) Og jeg har lavet et andet i dag omkring hans hoppen ind i bilen, men jeg blev bare så glad over at han er begyndt at tilbyde adfærd, fremfor at "opgive"...

 

Og nu kan han snart slikke sig om munden når man spørge om han er sulten :mrgreen:

 

Det er bestemt bestemt ikke et ligegyldigt indlæg, tværtimod fortæller det jo til andre med samme oplevelse at det betaler sig at arbejde videre. Herudover er det ´da altid dejligt at høre om at træning lykkes :-P supergodt

 

:vinken:Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes også bare det er et gennembrud... Det er sjældent han er "på", på den måde, han er jo typisk husky på det punkt og hans koncentration er nærmest ikke eksisterende, så træning kan virkelig være svært, netop fordi han ofte mister koncentrationen før end han fatter pointen...

 

Jeg tror måske det er alderen der gør det :vedikke: Han er 8 mdr. nu og af en eller anden grund er han enormt meget mere rolig nu end for 2-3 mdr. siden?

 

Det er stadig umuligt at træne udenfor, så det har vi glemt alt om... Tror vi gjorde en kæmpe fejl da vi startede på hvalpetræning dengang og det var et indendørshold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...