Hop til indhold

Når det er tilladt at have hunden fri...


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi kommer i en skov med Dexter, hvor det er tilladt at have hunde fri... Det er et super sted og der er en dejlig stor parkeringsplads!

 

Det er tydeligt at det er en lækker skov, for der er RIGTIG mange mennesker der benytter den, og selvfølgelig er 95% af alle hunde fri derude!

 

Dexter får stadig lov at rende fri, men da skoven ikke er hegnet ind så får han som regelt først lov at rende fri et godt stykke væk fra bilerne "just in case"....

 

I dag da vi kommer derud render der 4! hunde rundt på parkeringspladsen uden snor, langt fra ejere, hundene er lige hoppet ud af bilen, og får så lov at rende med det samme...

 

Jeg var dybt forarget fordi vi midt i parkeringen måtte stoppe helt fordi en DSG agtig hund dansede rundt om bilen... Vi måtte vente på at ejeren tog sig sammen og kom hen og fjernede hunden.... Ejeren var hverken flov eller bekymret for om vi kunne have ramt hunden...

 

Jeg tænker så.... Parkeringspladsen er inde i skoven, så i PRINCIPPET er det jo helt lovligt at have hunden fri på parkeringspladsen, men ville i nogensinde have jeres hund fri på en parkeringsplads :vedikke:

 

Jeg må ærlig indrømme at jeg blev lidt forarget over dem der bare rendte rundt ind og ud imellem bilerne.. Men vi har jo også set hunde som bliver lige ved siden af deres ejer, og hunde som først hopper ud af bilen når de får lov osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg går i skoven parkere jeg altid helt oppe ved stien, og Charles er ikke altid i snor når vi kommer tilbage til bilen (men altid når vi går fra bilen). Til gengæld er han helt smadret og løber ingensteder, men trisser direkte hen til bilen og hopper ind. Hvis der kommer biler imens, tager jeg da fat i ham. Nej, jeg ville ikke lade dem løbe mellem bilerne. Sally er i snor, for hun ville helt sikkert løbe rundt og se om der var nogen der ville være venner :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg lufter Charlie løs, går vi altid et par meter væk fra parkeringspladsen før han bliver sluppet.. Der er ikke ret mange biler og Charlie lytter rigtig godt efter, men jeg tænker da stadig at, jeg ikke har lyst til at tage den risiko og slippe ham lige der, hvor der er biler..

 

Når vi går rundt på området og de der åndsvage cyklister kommer (ja, jeg tillader mig at kalde dem åndsvage, de kan cykle alle de steder de har lyst i byen, vi har kun det område at lufte i) så kalder jeg altid Charlie til mig når jeg får øje på dem og går enten lidt væk fra stien, eller holder ham hos mig indtil idioten er kørt forbi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...