Hop til indhold

Fremmede der giver godbider uden tilladelse...


MiniBillen
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Jeg vil ikke have, at fremmede giver Berta godbidder uden at spørge først. Berta tigger "ikke ved lommen" så det er aldrig rigtigt et problem. Det er vist mere mine forældre og bedstemor osv. der ikke helt forstår, at en hund ikke lige skal have lidt "mundgodt" i tide og utide :vuf: "Fremmede" giver kun give Berta godbidder hvis det har et træningsmæssigt formål. Har aldrig oplevet, at folk spontant har fodret hende. JO, dyrlægen. Ellers ikke. Er dog ikke imod at fremmede stikker hunden en godbid, hvis det er kornfrit og hvis hunden opfører sig pænt inden den får den.

Link til indlæg
Del på andre sites

UHA! Jeg elsker det og er kendt for at proppe mad i haanden paa folk der udviser bare lidt interesse!!! Saa hvis du har noget nogenlunde spiseligt i lommen, saa giv det gerne til vores!

:yeah:

Men det er jo ogsaa fordi jeg har fraggle racen som har genetisk forstaerket afstandstagen til fremmede, og DET skal man altsaa arbejde med en hel del med denne race, ellers forbliver de enormt sky med andre mennesker.

 

Jeg giver kun, hvis jeg maa for ejeren, for har vaeret ude for at give guf til folsomme individer som fik diarre og braekkede sig af protein rige ting og sager som guf jo ofte er. Og det var lidt en pinlig oplevelse:genert:

 

Men hvis man omvendt har en meget socialt anlagt hund, så er det rarest, hvis folk undgår ekstra godbidder. De skal nok blive venner med hunden uden, og så undgår man for meget lomme-tiggeri.

 

Lige inden jeg skulle op til kåring med min gamle tæve, gav træneren hende en halv ostemad...med det resultat at jeg knebent bestod, da hun havde mere fokus på at komme tilbage til træneren indenfor for at få mere :???: Hun var ekstremt madglad og brugte også fritid med andre hunde på at gå tiggergang hos hundeejere i stedet for at lege - enormt belastende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke en god ting, det hele taget i betragtning. Fremfor at hunden er bange eller aggressiv overfor mystiske ting som rolatorer sammensat med mennesker. Man maa vaegte og veje hvad der er vigtigst :-D

 

Vi mødte også jævnligt en handicappet dame på sådan en el-vogn (med førerhund) før vi flyttede og Motor elsker den dag i dag de vogne, for der følger jo en sød hund med :lol: Gør der så bare lidt sjældent desværre.

 

Hun var ekstremt madglad og brugte også fritid med andre hunde på at gå tiggergang hos hundeejere i stedet for at lege - enormt belastende.

 

 

De hunde har jeg mødt ja, men jeg vil sige, i den park vi kom i var der et par stykker, men de tiggede mest ved deres ejere, for det var dem der serverede i et væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

De hunde har jeg mødt ja, men jeg vil sige, i den park vi kom i var der et par stykker, men de tiggede mest ved deres ejere, for det var dem der serverede i et væk.

 

Bamse brød sig jo generelt ikke om fremmede da vi fik ham... Det gør han i den grad nu, ved hjælp af godbidder i stride strømme.

Det sidste år, har jeg faktisk ikke mødt andre end postbuddet, som han ikke forsøgte at tigge godbidder fra :engel:

 

Nu er jeg så heldig, at Bamse til enhver tid foretrækker mig - Men der har været en overgang, hvor det kammede over i, at ALLE fremmede da måtte have noget til ham og han opgav bare ikke sådan lige.

Og så var det temmelig uheldigt, hvis folk gav ham noget uden at han først havde taget kontakt til mig, for så var jeg absolut sikker på, at han startede helt forfra med at tro at alle var godbidsmaskiner :stupid:

 

Heldigvis, så høre folk rimelig godt efter hvad jeg siger på træningspladsen, så problemet er løst - og i hjemmet, så er folk bare selv ude om det, hvis de giver ham noget.

Så har de bare en tiggehund resten af tiden og han glemmer ALDRIG hvis han én gang har fået en godbid af en person :slem:

Det må selv om det, når de overhøre mine advarsler :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men et eller andet sted er det jo bare så skide sødt, når (tit ældre) mennesker har købt hundekiks og går rundt med dem i lommen i håb om at møde en hund (fordi de ikke selv har én). Jeg har også førhen tit mødt en ældre handicappet mand, som gik rundt med hundekiks i sin rygsæk og det tog ham simpelthen 101 dag, når han MEGET møgsommeligt skulle have rygsækken af og fiske sin hunde kiksepose op af tasken. Men jeg synes simpelthen det er så sødt at sådan et hundemøde nærmest kan redde deres dag og at andre mennesker synes min hund er lige så dejlig som jeg. Og så har jeg bare et blødt hjerte for sådan nogle mennesker.:hjerte:

 

Hvis jeg på et tidspunkt kommer til at kunne give Smilla nogle allergi-venlige godbider (andet end råt) kød, så tror jeg jeg vil have sådan nogle på mig altid og så bede personen tage sådan én og give hende sådan én i stedet. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...