Hop til indhold

ny herinde...


Gæst Luca
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen...

Er ny herinde, men har lige siddet og læst en masse af jeres gode indlæg om hvalpe. Er selv en stolt ejer af en dejlig sort labrador/retriever hvalp på nu 14 uger. Kan godt nikke genkendende til mange af tingene i fortæller.

Luca som vores hvalp hedder er meget lærenem. Hun kunne fra da hun var 10 uger sidde, dække og gi pote og hun elsker at vi leger " søge" med hende ude på græsplænen, hvor hun så selv skal finde godbidderne.

Hun er næsten renlig, kan finde på at tisse lidt hvis hun har leget vildt i stuen, men ellers er hun god til at gøre tegn ved at kradse lidt på døren.

Men i ved jo alle med hvalp hvor stærkt det går med deres udvikling. Jeg synes bare indenfor de 2 uger at Luca er blevet noget så madglad og tikke er vi også begyndt på selvom vi ignonere det. Det eneste vi glæder os til er at hendes biden i vores fingre, tæer, ben og arme tager lidt af :lol: Det gør da noget så ondt med de syle tænder. Burde hun være ved at skulle lære ikke bide når hun er 14 uger?

Luca kommer i seng ved 22.30 og vågner gerne præcis v. 6 tiden og så skal vi altså ikke sove mere, så skal der leges og spises. Hvor lang tid sover jeres hvalpe? og hvordan kan i få dem til at sove i sengen, Luca bliver helt vild når hun kommer op i vores seng og vil kun lege og bide i os og dynen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen hertil.

 

Jeg husker tydeligt Soffis bideri.

Og jeg prøvede alt muligt, holdt hende om munden, sagde nej, fy og prøvede at give hende legetøj i munden osv.

Intet hjalp, hun bed bare - og SÅ lige pludselig var det overstået, da hun havde skiftet sine tænder.

Jeg følge næsten det var fra den ene dag til den anden, det var det selvfølgelig ikke, men i dag kan jeg næsten ikke huske, hvor slemt det var.

 

Så op med humøret, det forsvinder helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for de dejlige velkomster... vi ser også bare frem til at bisserne skiftes..hvornår gør de egentlig det? Godt nok er hun 14 uger nu, men synes lige at bideriet var blevet bedre, men så vente det tilbage så bisserne klør nok... angående møde med andre hvalpe så skal vi starte til hundetræning om 14 dage så det blir skønt for både ejer og hvalp:-P

er det i grunden for tidligt at give hende et tyggeben, kan mavsen tåle det???

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for de dejlige velkomster... vi ser også bare frem til at bisserne skiftes..hvornår gør de egentlig det? Godt nok er hun 14 uger nu, men synes lige at bideriet var blevet bedre, men så vente det tilbage så bisserne klør nok... angående møde med andre hvalpe så skal vi starte til hundetræning om 14 dage så det blir skønt for både ejer og hvalp:-P

er det i grunden for tidligt at give hende et tyggeben, kan mavsen tåle det???

 

Aslan havde sine to første rigtige tænder da han var 14 uger, nu er over og undermund (de forresete tænder) fuldt bemandet med de rigte tænder (han er 19 uger nu)

 

Aslan har fået tyggeben siden vi fik ham, og vi har aldrig mærket noget til at hans mave gik i udu af det. Er overbevist om at hans kærlighed til tyggeben gør at han bider os mindre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for de dejlige velkomster... vi ser også bare frem til at bisserne skiftes..hvornår gør de egentlig det? Godt nok er hun 14 uger nu, men synes lige at bideriet var blevet bedre, men så vente det tilbage så bisserne klør nok... angående møde med andre hvalpe så skal vi starte til hundetræning om 14 dage så det blir skønt for både ejer og hvalp:-P

er det i grunden for tidligt at give hende et tyggeben, kan mavsen tåle det???

 

Jeg tillader mig lige at stikke et spørgsmål ang. tænder ind her - håber, der er nogen, der kan svare.

 

Soffi har skiftet tænder, men de nederste "hjørnetænder" - det er jo ikke skarpe hjørnetænder, men nogle små tænder - har hun 2 af i hver side. De gamle er åbenbart ikke faldet ud, men de nye er kommet. Så der sidder lige så fint 2 stk. af hver. Den ene bagved den anden.

 

Er der nogen der har været ude for det. Skal jeg til dyrlæge og have dem trukket ud, eller hvad gør man. Jeg har prøvet at mærke, og de mærker overhovedet ikke til at være løse.

Link til indlæg
Del på andre sites

De falder ud.

 

Det er det samme med alle aslans tænder.

 

 

I naturen, hvis de tabte tænderne først, ville de jo ikke kunne tygge (det er min formodning)

 

Aslan har også sine "hyg"tænder...4 af dem :roll:

 

Jeg håber også de falder ud - men jeg glemte lige at sige at Soffi er 7,5 md. Og jeg har jo overhovedet ingen erfaring med hunde, så jeg ved ikke spor om, hvornår de får eller taber tænderne. Har prøvet at se i mine hundebøger, men kan ikke rigtig finde noget om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med labben og velkommen herinde.

 

Tid læger alle sår og hvalpe tænder falder ud :-D

 

Du kan sagtens give ham et tyggeben, men jeg vil råde dig til at vælge dem af oksehud. Min erfaring siger at de er bedre for maven, husk de skal være uden knuder.

Okse øre er også gode ( og seje ) Gode solide bomulds reb kan også tage toppen. Vælg de store så får den også brugt lidt energi. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg tillader mig lige at stikke et spørgsmål ang. tænder ind her - håber, der er nogen, der kan svare.

 

Soffi har skiftet tænder, men de nederste "hjørnetænder" - det er jo ikke skarpe hjørnetænder, men nogle små tænder - har hun 2 af i hver side. De gamle er åbenbart ikke faldet ud, men de nye er kommet. Så der sidder lige så fint 2 stk. af hver. Den ene bagved den anden.

 

Er der nogen der har været ude for det. Skal jeg til dyrlæge og have dem trukket ud, eller hvad gør man. Jeg har prøvet at mærke, og de mærker overhovedet ikke til at være løse.

 

Ring og tal med din dyrlæge om det.

De blivende tænders stilling kan blive skubbet af de gamle, hvis disse sidder for længe.

 

Min tidligere dyrlæge sagde at hvis mælketanden ikke var faldet ud ved 7 måneders alderen, skulle den hives ud af hensyn til den blivende tand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...