Hop til indhold

Kennelhoste vaccine


Gæst Muttley
 Share

Recommended Posts

Fik Tøsen vaccineret her for 2 uger siden og der skulle vi så også have kennelhoste med i for at kunne få hende passet i en kennel det kostede 100kr ekstra, vi tog den jo med for en sikkerheds skyld hvis der nu skulle ske et eller andet så hun skulle passes.

Men hvordan kan det nu være man pludselig skal det? Og er 100kr ikke lidt dyrt i forhold til at selve sundhedundersøgelse plus alle de andre vaciner ud over kennelhoste kostede 540kr? Når man tænker på at jeg får 5 andre vaciner for 80kr men en kennelhoste koster 100kr? Er jo ikke dyrlæge, men tænker lidt om min dyrlæge ikke udnytter at de nu skal have kennelhoste vacinen. Og ved godt 100kr er små penge men når de 5 andre nu koster 80kr i alt?

 

Håber ikke i misforstår den til at jeg ikke vil bruge penge på min hund, for det er skam ikke det, jeg undre mig bare :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er meget forskelligt fra pension til pension om de kræver vaccine mod kennelhoste.

De fleste kræver det dog, for at undgå utilfredse hundeejere, da hundene nemt bliver smittet når der går så mange hunde på forholdsvis lidt plads.

 

Vores får én vaccine der dækker en masse - Dvs. én sprøjte og den koster omkring de 100 kr.

Det samme som vaccinen mod kennelhoste.

Så synes egentlig det er fair nok og tror det er ganske almindeligt.

 

Normalt har jeg ikke vaccineret mine mod kennelhoste, men gjorde det i år, da de måske skulle passes ifbm. noget rejse.

Og selvfølgelig får Kaia for første gang konstateret kennelhoste i går :stupid:

Men vaccinen gør dog at forløbet typisk bliver meget mildere end hvis de ikke er vaccineret.

 

Så tror egentlig bare jeg vil fortsætte med vaccinen... Der er jo næsten altid en mindre epidemi hvert år :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har aldrig vaccineret mine mod kennelhoste. Chancen for at den virus man vaccinerer for er den samme der kommer i omløb er ikke det værd, i min øjne.

Hvis jeg havde en hund som Bamse ville jeg måske gøre det, men mine er aldrig blevet syge af det.

 

Ja, Bamse er jo lidt et særtilfælde og er egentlig også årsagen til at Kaia blev vaccineret - Kunne jo lige så godt give begge kræ turen, når nu jeg var i gang med at bruge penge ;-)

Bamse bliver vaccineret mod alt der kan sætte sig på lungerne, for jeg tør ikke andet.

 

Men Pajko, Kaia og en fra klubben har alle tre fået konstateret kennelhoste i år, trods de alle er blevet vaccineret.

Såååå.... Måske dæmper den sygdommen, men for en alm. rask hund er kennelhoste jo ikke farligt, så jeg kunne godt overveje om Kaia ikke skal have den næste år,

Hun kostede mig jo alligevel 800 kr. ved dyrlægen i går, så kunne have brugt de 100 kr. på vaccinen der i stedet :blink:

 

Men skal hundene i pension, så er der ikke altid noget valg :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pension kræver så ikke vaccine mod kennelhoste. Det er helt op til ejerne om de vaccinerer, og der har da en gang imellem været hunde hos os der har fået det, men det spreder sig ikke nævneværdigt, og ejerne er jo informerede.. Tror der sidst var måske 8 ud af over 130 hunde der fik hoste. Den risiko tør jeg godt løbe med mine! De er jo også begge sunde og raske.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Det er en god idé at vaccinere mod kennelhoste, hvis hunden skal i pension. Ikke blot for sin egen hunds skyld - men også for de andre gæster i pensionen. Man kan ikke altid se om ens hund er smittebærende - og hvis først en hundepension får det ind kan rigtig mange blive smittet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...