Hop til indhold

fortæl me!


Gæst Lexi Kyed
 Share

Recommended Posts

Gæst Lexi Kyed

Jeg er i gang med at undersøge, foder problemer.

så har brug for lidt ind put i hvad folks hunde ikke kan tåle..

eks. oksekød, ananas eller lign.

 

hvordan viser problemet sig, og hvilken race har du??

det ville være en stor hjælp

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly, sort labrador - kløede sig meget ved halerod og i poter, grundet oksekød og majs.

Red; Hun fik også ørebetændelse og meget kedelig hud/pels.

Jeg bruger også gulerødder som tygge-snack.

Redigeret af ponys
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ina - slettet bruger

Jeg vil fortælle om min nu afdøde dalmatiner Pongo. Det nemmeste ville egentlig være at fortælle hvad han ikke var allergisk over for.

Jeg måtte tilberede hans mad selv. Der fandtes ikke en fodertype vi kunne give ham på da værende tidspunkt. Han måtte ikke få ris, soja, majs de fleste korn sorter. Desuden kunne han ikke tåle pollen fra de fleste løvfældende træer og buske, græs ,vejbred osv. Han blev en overgang vaccineret men uden effekt. Når hans øjne, og næse løb fik han et mildt antihistamin middel. Hans foderallergi gav sig udslag i at pelsen i lysken forsvandt, selve pelsen blev fedtet og mølædt at se på og hans ører blev røde og hævede op. Her brugte jeg binyrebarkhormon creme.

Han fik lavet en allergitest med 50 typer allergener og i de 40 af tilfældene var han allergisk. Det var ikke sjovt, fordi vi hele tiden skulle passe på at han ikke spiste noget han fik problemer med.

 

Mine to hunde som jeg har nu, er der ingen problemer med, dog får de ikke oksehudsben. (Tyggeben) da den ældste godt kan få lidt dårlig mave, men i øvrigt er der ikke noget godt at sige om disse tyggeting. Giv hunden en gulerod i stedet.

Hilsen Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...