Hop til indhold

Stakkels lille pige...


Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Hvor er det dog trist :megaked: Forhåbentlig er pigen nu i de bedste hænder, så hun kan komme sig bedst muligt fysisk og, lige så vigtigt, psykisk.

 

Når den slags sker, så håber jeg altid at man, hvor det overhovedet er muligt, vil tage ved lære, prøve at forstå hvad der gik galt osv. Jo mere lærdom, viden, erfaring man høster af en tragisk begivenhed, desto mindre meningsløs og 'forgæves' vil den blive. Var hundene af specielt uberegnelige linier? Var der nogen omstændigheder ved den måde de gik på man kan lære noget af? Den måde pigen kom ind til hundene? Den træning de evt. måtte have modtaget? osv. Allesammen spørgsmål der, hvis de belyses, måske kan være med til at mindske risikoen for tragiske gentagelser i fremtiden - det er det eneste vi kan håbe på... og så naturligvis :ae: til pigen og hendes familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Som TBO skriver så er der rigtigt meget at lære endnu.

Ingen børn alene med hunde uanset hvilken race.

 

Og prøv lige at læse debat indlægene igennem på ekstra bladet´s link. Der er stadig folk der ikke aner hvad de snakker om overhovedet. De råber og skriger om det ene forbud efter det andet og reagerer udelukkende på deres følelser og desværre også deres uvidenhed .

Som der var en de skrev herinde for noget tid siden så gælder der om at lære dyrene at kende for ellers vil vi frygte dem og det vi frygter det slår vi ihjel eller i det mindste ønsker hen hvor peberet gror.

 

Jeg syntes self også at det er en tragisk hændelse og familien må være dybt ulykkelige. Men når det er sagt så var hunden spærret inde i en løbegård som dem 5 årige desværre kunne åbne alene så der er noget selvransagelse efterfølgende. At hundenes ejer valgte at aflive dem efterfølgende finder jeg er fuldt ud i orden for han vil næppe kunne bygge tillid nok op til sine hunde igen for det vil altid ligge i baghovedet. Jeg havde gjort det samme. ( og har gjort det )

 

Hvad der har tricket hundene til et angreb vil vi nok aldrig få vished omkring, men jeg syntes det er en rigtig møg situation uanset hvad der gik galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som TBO skriver så er der rigtigt meget at lære endnu.

Ingen børn alene med hunde uanset hvilken race.

 

Og prøv lige at læse debat indlægene igennem på ekstra bladet´s link. Der er stadig folk der ikke aner hvad de snakker om overhovedet. De råber og skriger om det ene forbud efter det andet og reagerer udelukkende på deres følelser og desværre også deres uvidenhed .

Som der var en de skrev herinde for noget tid siden så gælder der om at lære dyrene at kende for ellers vil vi frygte dem og det vi frygter det slår vi ihjel eller i det mindste ønsker hen hvor peberet gror.

 

Jeg syntes self også at det er en tragisk hændelse og familien må være dybt ulykkelige. Men når det er sagt så var hunden spærret inde i en løbegård som dem 5 årige desværre kunne åbne alene så der er noget selvransagelse efterfølgende. At hundenes ejer valgte at aflive dem efterfølgende finder jeg er fuldt ud i orden for han vil næppe kunne bygge tillid nok op til sine hunde igen for det vil altid ligge i baghovedet. Jeg havde gjort det samme. ( og har gjort det )

 

Hvad der har tricket hundene til et angreb vil vi nok aldrig få vished omkring, men jeg syntes det er en rigtig møg situation uanset hvad der gik galt.

 

Helt enig.

 

Og i den forbindelse er der rent faktisk blevet skrevet noget fornuftigt af EB.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1043288.ece

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Helt enig.

 

Og i den forbindelse er der rent faktisk blevet skrevet noget fornuftigt af EB.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/article1043288.ece

 

Jeg tillader mig at poste hele artiklen:

 

OPLEVELSEN må ligne en mor eller fars værste mareridt:

 

At se sit lille barns krop og ansigt blive flænset til blods. At kæmpe i noget, der må synes som en uendelighed, for at vriste sit barn fri af to store hundes frådende angreb.

 

Det mareridt oplevede en mor på Bornholm i går.

 

TO ROTTWEILERE overfaldt tirsdag morgen en femårig pige. Hundene, der tilhørte moderens kæreste, var så bidske og blodige i deres angreb, at den lille pige efterfølgende måtte flyves i helikopter til Rigshospitalet i København.

 

De to hunde er nu aflivet, og det forekommer unægtelig som en fornuftig beslutning.

 

Den lille pige må resten af sit liv leve med ar på sjæl og krop på grund af hundenes angreb.

 

MEN HUN OVERLEVER lykkeligvis. Det er ikke altid tilfældet, når hunde går amok. Endnu har vi ikke i Danmark oplevet dødsofre for hundeangreb, skønt flere er blevet alvorligt skambidt.

 

Nogle vil i denne situation være hurtige med at råbe på forbud, men det er nok ikke løsningen. Vi kan ikke forbyde os ud af alle faremomenter i tilværelsen, og vi bliver sandsynligvis kun dummere af at prøve på det.

 

Til gengæld kan vi råbe på lidt omtanke.

 

EN HUND er ikke et stykke legetøj. Uanset hvilken race den tilhører.

 

Hunde består typisk af en bunke muskler og pels samt en masse naturlige instinkter - og så er den altså i den ene ende forsynet med en hel del tænder.

 

Med den rette opdragelse kan hunden virkelig være ’menneskets bedste ven’, og en hund er for mange en kilde til stor glæde.

 

Men hunden må ikke forveksles med hovedrolleindehaveren i en Disney-film. Så kan det gå alvorligt galt.

 

Der er første gang jeg oplever at EB er så nuancerede i deres artikler hvilket jeg syntes klæder dem. De har nemlig som du skriver fat i det rigtige, at vi blot bliver dummere af at slå det ihjel vi ikke forstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Update:

 

"Pigen ligger lige nu fortsat i respirator, men hendes tilstand er stabil. Hun får i øjeblikket store mængder antibiotika, der skal rense de dybe og voldsomme læsioner, hvoraf nogle går helt ind til det centrale nervesystem," siger politikommissær Peter H. Jørgensen fra Bornholms Politi til eb.dk.

Han fortæller, at der kommer til at gå lang tid, før pigen er tilbage i normal tilstand.

"Det kommer til at tage rigtig lang tid. Når hun er færdig med resten af operationerne her og hævelsen har lagt sig, så skal hun igennem plastikoperationer," siger han.

 

 

:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Update:

 

"Pigen ligger lige nu fortsat i respirator, men hendes tilstand er stabil. Hun får i øjeblikket store mængder antibiotika, der skal rense de dybe og voldsomme læsioner, hvoraf nogle går helt ind til det centrale nervesystem," siger politikommissær Peter H. Jørgensen fra Bornholms Politi til eb.dk.

Han fortæller, at der kommer til at gå lang tid, før pigen er tilbage i normal tilstand.

"Det kommer til at tage rigtig lang tid. Når hun er færdig med resten af operationerne her og hævelsen har lagt sig, så skal hun igennem plastikoperationer," siger han.

 

 

:(

 

Ja, det læste jeg også :( Det lyder godt nok til at være slemt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ina - slettet bruger

Jeg har fra et andet hunde forum, som min mand læser på en gang imellem, fået en ny verision af denne her historie.

Den går ud på at de to hunde tilhørte manden på gården og at moren til pigen var et nyt bekendtskab. Moren var i forbindelse med uheldet, gået ud på gårdspladsen hvor den yngste datter opholdt sig, for at tage hende med ind. I mellemtiden var den 5 årige pige gået ud i den hundegård hvor de to hunde opholdt sig bag lås og slå.

Når man trænger ind på en hunds domæne så kan den jo blive agtpågiven hvilket også skete her. Pigen skreg op og det fik hundene til at angribe hende.

Så som jeg ser det, et forfærdeligt uheld hvor flere ting ikke blev taget hånd i hanke med. Pigen kunne lukke hundegården op??? hvilket hun ikke burde kunne gøre. Og igen en tragisk påmindelse om at ikke alle mennesker ved lige meget om hunde adfærd. Ja det er meget synd for pigen for måske bliver hun hjerneskadet, men det er også synd for hundene, for de fulgte "bare" deres instinkter. Og måske er der et forhold der nu ryger sig en tur.

Hilsen Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...