Hop til indhold

Løber væk med isne egne ting


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hmm, det er en bandit hvalp vi har!

Han er begyndt at løbe med ting, ting han gerne må have (ben, legetøj osv)

 

Vi har fra starten øvet at tage ting, sige den er fin og give ham den igen

tage ting, give godbid, ta helt væk/ give igen.

 

Og ALTID har det gået fint.....lige indtil for et par siden, der er han begyndt at kigge "jeg ved godt jeg ikke må have den" agtigt på os "nu løber jeg sådan at i ikke kan tage det".

Trods at det er hans egne ting, kan jeg ikke kalde ham til mig på nogen måde.

 

Når det nu "bare" er hans egne ting han gør dette med (han tager også de nedfaldne æbler og tygger i, hvilket han gerne må), er det så bare what ever leg, eller har han gang i et eller andet afprøvning af os ting, og vi skal takle det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ALTID har det gået fint.....lige indtil for et par siden, der er han begyndt at kigge "jeg ved godt jeg ikke må have den" agtigt på os "nu løber jeg sådan at i ikke kan tage det".

Så lad ham. Han er hvalp.

 

Trods at det er hans egne ting, kan jeg ikke kalde ham til mig på nogen måde.

Hvorfor vil du partout have fingre i de ting? Det er en hvalp. Kald kun på den når den i forvejen er på vej hen til dig, og dens opmærksomhed er rettet fuldt på dig. Ellers risikerer du bare at "misbruge" en hjemkaldskommando, uden et egentligt formål.

 

Og nej. Han lægger ikke skumle planer om at overtage verdensherredømmet.... Det er en hvalp, nyd det så længe det varer, og find den blinde tålmodighed frem istedet når han ikke lige vil komme hjem og aflevere.

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så lad ham. Han er hvalp.

 

 

Hvorfor vil du partout have fingre i de ting? Det er en hvalp. Kald kun på den når den i forvejen er på vej hen til dig, og dens opmærksomhed er rettet fuldt på dig. Ellers risikerer du bare at "misbruge" en hjemkaldskommando, uden et egentligt formål.

 

Og nej. Han lægger ikke skumle planer om at overtage verdensherredømmet.... Det er en hvalp, nyd det så længe det varer, og find den blinde tålmodighed frem istedet når han ikke lige vil komme hjem og aflevere.

 

;-)

 

Jeg vil heller ikke partout have hans ting, men når det er ting der er for små til at jeg kan se hvad det er, vil jeg gerne vide om det er en (evt) sten han er igang med at æde eller om det bare er et æble.

 

Og det er kun dyrelægen der mener han er igang med verdens herredømmet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis du gerne vil lære ham at aflevere tingenen i stedet for at løbe væk med dem (som min også gør, fordi fangeleg er det sjoveste :mrgreen:), så køb 2 ens stykker legetøj og giv ham det ene, og så snart han løber væk med det, viser du ham at du har et der er magen til :-D Du skal så sørge for at få "dit" legetøj til at virke mere spændende end hans, evt. ved at løbe væk med det :-)

 

Men der er ingen problemer med at han stikker af med tingene, det er en leg og han vil elske hvis du gider at løbe efter ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også sige bytteleg, hvis det ikke lokker ham så bare gå væk. Find noget andet som er vildt spændene ( bare en lille tot græs feks. )

Han vil jo bare have din opmæksomhed og hvis du ikke giver ham den, er det ikke så sjovt længere.

Du er "bossen" og når du ikke finder det spændene, jammen er det så sjovt ?

 

Lav små bytte lege med ens stykker legetøj for at lære ham at aflevere. Eller byt med noget bedre, bold for et pølse stykke.

 

Han er ikke ved at overtage, han prøver bare grænser af. Hvis det er sjovere at komme hen til dig i stedet for at blive jagtet af dig, ja så kan du sikkert godt selv regne den ud.

 

Nyd hans hvalpetid og lav kun korte trænings perioder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor det der overtagelse kommer fra...men er godt klar over at han ikke er ved at overtage....

 

Jeg tænkte mere på om det var os der havde "fejlet" men det er så bare ham der leger.

 

Med "fejlet" tænker jeg på tilliden og alt det der :blink:

 

Men han leger bare :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...