Hop til indhold

Foxy søger nyt hjem


Gæst Capone
 Share

Recommended Posts

ER EN HITTEHUND, SOM INGEN VIL KENDES VED.

DERFOR HAR http://WWW.HUNDENSTARV.DK TAGET DEN TIL SIG NU.

HAN ER IDAG BLEVET VACC OG CHIPPET SAMT UNDERSØGTAF DR. DYR, SOM OGSÅ SKØNNER HAM TIL 2 TIL 3 ÅR. HAN LÅ BARE OG KIGGEDE PÅ DYRLÆGEN UDEN AT SIGE ET KNY

HAN ER SØD KÆRLIG, MEN LIDT UNDERÆRNERET ENDNU.

DET VIDES IKKE HVOR LÆNGE HAN HAR RENDT RUNDT UDE I DEN STORE VERDEN ALENE.

 

HAN ER BARE SÅ SKØØØØØØØØØØN

IMG_2221.jpg

IMG_2225.jpg

IMG_2227.jpg

IMG_2219.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

ER EN HITTEHUND, SOM INGEN VIL KENDES VED.

DERFOR HAR WWW.HUNDENSTARV.DK TAGET DEN TIL SIG NU.

HAN ER IDAG BLEVET VACC OG CHIPPET SAMT UNDERSØGTAF DR. DYR, SOM OGSÅ SKØNNER HAM TIL 2 TIL 3 ÅR. HAN LÅ BARE OG KIGGEDE PÅ DYRLÆGEN UDEN AT SIGE ET KNY

HAN ER SØD KÆRLIG, MEN LIDT UNDERÆRNERET ENDNU.

DET VIDES IKKE HVOR LÆNGE HAN HAR RENDT RUNDT UDE I DEN STORE VERDEN ALENE.

 

HAN ER BARE SÅ SKØØØØØØØØØØN

 

Han er en rigtig puttegøj ;) vil gerne ligge på ens mave og sove eller i arm,samt følger en rundt over det hele

Lidt utryg i bilen på vej til dr. dyr men hjem var han ikke nervøs mere.

Går rimeligt pænt i snor

Gør ikke (jeg har ikke hørt det endnu)

Lidt nervøs ved store hunde, knurre af dem ;)

Har leget med lille Hannibald

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ved I, at han ikke allerede har en familie, der leder efter ham:hmm:? Fremlysning af hunde er ikke det mest effektive i Danmark..

 

Hvis man kunne centralisere fremlysning og efterlysning af bortkomne hunde, så var der måske ikke så mange hittehunde, der skulle genhuses..

 

Det ved vi heller ikke , men i så fald leder de ikke særlig meget.

 

Han er jo hos politiet, så ejer skal bare henvende sig der.

Han er i samtlige grupper på forskellige forums

Han er i rigtig mange grupper på Face, hvor der er mange mennesker som kommer fra de områder han er set i, men de kender ham ikke.

Der er spurgt på forskellige trænings pladser om nogen kender til ham

så vi kan ikke rigtig gøre mere

Han var heller ikke chippet

Så man kan frygte at ejer ikke vil give sig til kende, da beløbet for at få ham tilbage efterhånden er rimeligt stort med bøder mm

Link til indlæg
Del på andre sites

---Jeg kan bare hverken se hvornår han er fundet, eller hvor...:hmm: Det er da en dårlig fremlysning...

 

Ikke alle mennesker er på Facebook. Ikke alle har netadgang. Især lidt ældre mennesker kan anskaffe/ overtage en lille hund, som så smutter fra dem på grund af tøzzer i løbetid..

 

Og jeg ved, at politiet i én kreds ikke nødvendigvis ved hvad politiet i en anden kreds finder af dyr. Og at fundne hunde tit bliver kørt land og rige rundt for at ende i en dyr pension i dage og uger, så det bliver rigtig dyrt og besværligt for den ihærdige ejer, når/hvis h*n skulle finde frem til sin savnede hund.

 

Hvis ikke hunden bliver anbragt i en pension nær findestedet, så synes jeg slet ikke, at det er noget ejer bør hænges op på.

 

En bøde, ja. Især for ikke at have sørget for chipning.

Godt, at han i det mindste er blevet chippet nu.

 

Og en bøde HVIS ejer ikke har meldt hunden savnet.

 

Jeg tror, at hans ejere er et pensionistpar eller en enlig pensionist der ikke aner hvad man skal gøre eller hvor man skal lede, når nærmeste politi intet har kunnet fortælle.

Link til indlæg
Del på andre sites

---Jeg kan bare hverken se hvornår han er fundet, eller hvor...:hmm: Det er da en dårlig fremlysning...

 

Ikke alle mennesker er på Facebook. Ikke alle har netadgang. Især lidt ældre mennesker kan anskaffe/ overtage en lille hund, som så smutter fra dem på grund af tøzzer i løbetid..

 

Og jeg ved, at politiet i én kreds ikke nødvendigvis ved hvad politiet i en anden kreds finder af dyr. Og at fundne hunde tit bliver kørt land og rige rundt for at ende i en dyr pension i dage og uger, så det bliver rigtig dyrt og besværligt for den ihærdige ejer, når/hvis h*n skulle finde frem til sin savnede hund.

 

Hvis ikke hunden bliver anbragt i en pension nær findestedet, så synes jeg slet ikke, at det er noget ejer bør hænges op på.

 

En bøde, ja. Især for ikke at have sørget for chipning.

Godt, at han i det mindste er blevet chippet nu.

 

Og en bøde HVIS ejer ikke har meldt hunden savnet.

 

Jeg tror, at hans ejere er et pensionistpar eller en enlig pensionist der ikke aner hvad man skal gøre eller hvor man skal lede, når nærmeste politi intet har kunnet fortælle.

 

 

Og jeg synes, at det er underligt at tro, at pensionister ikke kender hundeloven og ville købe en hund af folk, som ikke overholder den... :hmm: OGSÅ selvom de ikke har internetforbindelse...

 

Jeg tænker mere, at alternativet til nogle dumme og uansvarlige mennesker, som slet ikke bør få hunden tilbage, er en hjemløs, og hvis det er tilfældet, er det rigtig trist at hund og ejer er blevet adskilt, men nok også nærmest umuligt at føre dem sammen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg synes, at det er underligt at tro, at pensionister ikke kender hundeloven og ville købe en hund af folk, som ikke overholder den... :hmm: OGSÅ selvom de ikke har internetforbindelse...

 

Jeg tænker mere, at alternativet til nogle dumme og uansvarlige mennesker, som slet ikke bør få hunden tilbage, er en hjemløs, og hvis det er tilfældet, er det rigtig trist at hund og ejer er blevet adskilt, men nok også nærmest umuligt at føre dem sammen igen.

 

helt ærligt, der er rigtig mange pensionister og mange andre som ikke kender hundeloven, der er rigtig mange hunde i Danmark som ikke er mærket og registreret.

Der er rigtig mange mennesker som ikke har internet og som derfor ikke ser en fremlysning på nettet, der er rigtig mange mennesker som ikke aner hvad de skal gøre hvis deres hund bliver væk og som bare vil læse dagbladet fordi de går ud fra at deres hund bliver fremlyst der hvis nogen finder den, hvis ikke den er fundet i den politikreds den bor i ja så får politiet i deres kreds ikke besked det vil sige at de altså ikke får besked hvis de henvender sig til deres lokale politi, måske enda landbetjenten!, så jo den stakkels hund kan meget nemt høre til et sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kan godt forstå at der efterlyses en mere systematisk måde at fremlyse hunde på.

Det er da en glimrende ide - Men kan ikke umiddelbart selv se hvordan det skal gøres ud over at de forskellige politikredse bliver bedre til at sammenkøre oplysningerne. :vedikke:

 

Men man kan jo ikke gøre mere end at fremlyse den hos politiet og lægge det ud på nettet.

 

Med de muligheder man har nu, synes man har større ansvar overfor hunden og for at undgå den skal sidde på internat for længe og i stedet komme ud i et nyt godt hjem, end man har overfor ejeren, som ikke har chippet hunden eller sørget for et hundetegn.

 

Som ejere har vi selv ansvaret for at vores hunde kan identificeres hvis de skulle blive væk.

Det skal for mig at se ikke gå ud over hunden at ejerne ikke sørger for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg synes, at det er underligt at tro, at pensionister ikke kender hundeloven og ville købe en hund af folk, som ikke overholder den... :hmm: OGSÅ selvom de ikke har internetforbindelse...

 

Jeg tænker mere, at alternativet til nogle dumme og uansvarlige mennesker, som slet ikke bør få hunden tilbage, er en hjemløs, og hvis det er tilfældet, er det rigtig trist at hund og ejer er blevet adskilt, men nok også nærmest umuligt at føre dem sammen igen.

 

 

Det er nok fordi jeg KENDER pensionister. Fordi jeg for ikke så længe siden har oplevet en gammel dame, der mistede sin lille gamle hund. Og som tog imod et tip om en anden lille hund, der skulle have nyt hjem.

Den gamle dame fik sin lille nye hund hjem og den rendte fra hende den allerførste dag, hun havde den.

Min del af bebyggelsen var rundtosset af frustration over den lille forvirrede hund, der rendte rundt og ikke hørte nogen steder hjemme. For vi havde endnu ikke hørt om den gamle dames nye hund.

 

HVIS NU vi havde indfanget hunden og afleveret den til politiet, så var historien sikkert endt der.

Og damen havde aldrig været i stand til at finde sin hund igen.

Nu var vi i stedet en masse engagerede hundeejere, der satte meget ind på at finde ud af, hvordan den lille fremmede hund var kommet til os. Og efter flere timers søgen var der endelig nogen i en udkant af bebyggelsen, der vistnok havde set hunden dagen før. Sammen med en gammel dame.

Og en videre søgning efter nogen, der kendte den gamle dame førte så endelig til en identificering af damen.

 

Alt imens måtte vi forsøge at forhindre den lille sky hund i at rende væk fra bebyggelsen, der ligger mellem to trafikerede veje.

Damen havde endnu ikke lært at kalde hunden til sig. Den var smuttet ud under hendes havelåge, da hun havde ladet den gå ud og tisse i haven aftenen før... Hun havde ikke tænkt på, at den var en lille smule mindre end hendes afdøde hund...

 

Hun fik det råd at gå hjem. Lukke havelågen op på vid gab og døren til stuen også.

Og så sørgede vi andre for, at den lille hund blev gennet hjem.

Det hele tog det meste af dagen.

Det er vel efterhånden et halvt år siden. I det tidlige forår, hvor det stadig var koldt. Hunden havde tilbragt natten i en klapvogn...

Nu er damen og den lille hund de bedste venner. Og de to går mange ture i bebyggelsen sammen. "Lille" kalder hun hunden, for at minde sig selv om hvor lille den er.

 

Og der kom forresten en nabo og satte et bræt forneden på havelågen så Lille ikke mere kan gå ud alene. Selv om jeg ikke tror at hun kunne finde på det mere......

 

DEN gamle dame har ikke familie i Danmark. Hun er næsten døv og er af den grund ret ensom og isoleret uden hund.

Og gamle mennesker forstår altså ikke det med registrering og hundelove.

Jeg TROR at hunden nu er blevet ejerskiftet. Men jeg ved det ikke.

 

Men man kan jo kun gætte og gætte, hvad der er baggrunden for en hund som Foxy, når man af en eller anden mystisk grund slet ikke kan få oplyst findested.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå at der efterlyses en mere systematisk måde at fremlyse hunde på.

Det er da en glimrende ide - Men kan ikke umiddelbart selv se hvordan det skal gøres ud over at de forskellige politikredse bliver bedre til at sammenkøre oplysningerne. :vedikke:

 

Men man kan jo ikke gøre mere end at fremlyse den hos politiet og lægge det ud på nettet.

 

Med de muligheder man har nu, synes man har større ansvar overfor hunden og for at undgå den skal sidde på internat for længe og i stedet komme ud i et nyt godt hjem, end man har overfor ejeren, som ikke har chippet hunden eller sørget for et hundetegn.

 

Som ejere har vi selv ansvaret for at vores hunde kan identificeres hvis de skulle blive væk.

Det skal for mig at se ikke gå ud over hunden at ejerne ikke sørger for det.

 

---Det går vel netop ud over HUNDEN hvis man fjerner den fra sin familie. Ejeren skal have en stor bøde. Ja. Hunden skal da ikke straffes.

 

 

Man kunne lave ét sted -og kun ét sted, hvor alle skulle efterlyse og fremlyse hunde.

Det kunne være hunderegisteret eller Dansk Kennelklub eller det kunne være et nationalt politiregister. Så alle fremlysninger og efterlysninger var at se på alle lokalpoliti-hjemmesider. Det sidste ville kræve, at al lokalpoliti vidste at de SKULLE søge eller oprette fremlysning i det landsdækkende register hvis de blev kontaktet telefonisk.

 

Det er jo tit ligegyldighed og manglende engagement, der gør at en bortkommen hund må tilbringe flere dage i en pension frem for hurtigt at blive genforenet med sin ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
---Det går vel netop ud over HUNDEN hvis man fjerner den fra sin familie. Ejeren skal have en stor bøde. Ja. Hunden skal da ikke straffes.

 

Jamen hvad synes du er acceptabel ventetid inden man begynder omplaceringen af hunden?

Alt over 14 dage er for mig, for lang tid for en hund at være i en pension/internat og hvor tit omplaceres hunde inden for den tidsramme?

Synes da det må være værre for hunden at bo på et internat i måneder, fremfor at komme til et nyt og kærligt hjem :vedikke:

 

Hunden er jo i mine øjne netop heller ikke fjernet fra sit hjem, men er bortløben, smidt bort osv.

Jeg vil til enhver tid prioritere en hurtig omplacering, fremfor en lang fremlysningsperiode, som måske/måske ikke føre til at hunden finder sin ejer.

 

Man kunne lave ét sted -og kun ét sted, hvor alle skulle efterlyse og fremlyse hunde.

Det kunne være hunderegisteret eller Dansk Kennelklub eller det kunne være et nationalt politiregister. Så alle fremlysninger og efterlysninger var at se på alle lokalpoliti-hjemmesider. Det sidste ville kræve, at al lokalpoliti vidste at de SKULLE søge eller oprette fremlysning i det landsdækkende register hvis de blev kontaktet telefonisk.

 

Tror såmænd det vil være ganske fornuftigt og er ikke uenig i det.

Men hvad skal man gøre med hundene indtil det system engang kommer?

 

Det er jo tit ligegyldighed og manglende engagement, der gør at en bortkommen hund må tilbringe flere dage i en pension frem for hurtigt at blive genforenet med sin ejer.

 

Kender ikke lige til nogen statistik på det, så hvor ved du det fra?

Er da nysgerrig efter at se hvor den går gal, siden det er svært at finde sin hund igen - Endda så svært at nogle aldrig finder den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fremlysningen ligger jo heller ikke her.

Nej det har alle mennesker ikke, men jeg tror at alle mennesker har en tlf, og kan dermed ringe til den politikreds de bor i, nu er der jo ikke så mange kredse

Sydsjællands politi

Midt- & Vestsjællands politi

Nordsjællands politi

Københavns Vestegns politi

Københavns politi

Så det er vel til at overskue for selv en pensionist at ringe hvis man mangler sin hund

Mener da at selv pensionister kan komme i tanke om at det må være stedet man starter med at ringe til (iøvrigt med det samme hunden er løbet væk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Moderatorgruppen anmoder venligst alle om at holde sig til topic. Hvis I ønsker at diskutere fremlysning/omplacering generelt, er I velkomne til at oprette en ny tråd til dette formål.

 

Mvh Moderatorgruppen.

 

Ups, havde ikke set denne :oops:

 

 

Ja, denne tråd er omplacering af lille Foxy

 

Der ligger en anden tråd om ham under debat

http://www.hunde-forum.dk/debat/28911-hvad-er-der.html

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvordan er han med børn?? Og katte???

 

Det er svært for mig at svare på, da vi her på stedet ikke har nogen af delene ;)

 

Børn kan jeg ikke forestille mig skulle være noget problem, da han er sød og kærlig over for alle

 

Katte ved jeg ikke rigtig med, han har jo sikkert levet et stykke tid alene ude i den store verden, og dermed sikkert jagtet efter føde for overlevelse.

Om han vil jagte katte, eller lade den være ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...