Hop til indhold

Kødben og tynd mave.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

For første gang i går har mine hunde fået rå oksekødben.

Men nu har Bella bare fået rigtig tynd mave.

Hun spiste ikke et helt, men et godt stykke af et nøgleben.

Har lige været ude og gå med dem og hun besørgede 4-5 gange og tilsidst var det bare tyndt som vand.

Hvad gør jeg nu?

Sulter jeg hende til i morgen eller skal jeg koge noget havregrød og give hende små portioner eller hvad :vedikke:

Har selvfølgelig ikke mere pro-kolin hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret. Er lidt i tvivl om jeg skal faste hende til i morgen?

A 38 vil jeg købe i morgen og så give hende det sammen med ris og torskerogn.

Passede ellers meget på, at de ikke spiste alt for meget af kødbenene, til at starte med.

Personlig vil jeg faste hende et døgns tid for at give tarmen ro og give hende skåne kost, evt. med kalk tilskud, i nogle dage indtil afføringen er pæn igen. Der er meget fedt i benmarv og for meget fedt i kosten kan give nogle hunde tynd mave.

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Personlig vil jeg faste hende et døgns tid for at give tarmen ro og give hende skåne kost, evt. med kalk tilskud, i nogle dage indtil afføringen er pæn igen. Der er meget fedt i benmarv og for meget fedt i kosten kan give nogle hunde tynd mave.

.

Ja ,jeg kom også frem til, at det måtte være bedre, at faste hende.

Det er bare mega svært, når hunden sidder og kigger på en med store bedende øjne, når vi når spisetid :-)

Så hun får først noget, at spise i morgen.

Ved godt, at der er meget fedt i marvben, jeg prøvede også, at begrænse hvor meget de fik, ved at tage benene fra dem, så de ikke spiste det hele.

Må hellere holde mig til de fyldte ben med torskerogn, jeg plejer, at give dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville også faste hende , også starte langsomt op med små portioner 2 - 3 gange om dagen , hvis hun er hvalp så tilsæt endelig kalk og vitaminer.

Det går bedre med hendes mave, har lige været ude på en lufte tur og der tissede hun kun.

Derimod var hun ude 2 gange i nat og på morgenturen besørgede hun 3 gange, d.v.s der kom næsten ingen ting.

Har fået købt A-38, men vil starte langsomt op med små portioner kogt havregrød i aften og så står den på små portioner kogt ris og torskerogn fra i morgen tidlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pro-kolin er en pasta, der indeholder gavnlige mikroorganismer, der naturligt findes i tarmen på raske dyr.

Det har tillige en mild stoppende effekt ved diarre.

Man kan også bruge noget der hedder Zoolac, dette er også en pasta, der er en mælkesyrebakterieblanding, som både kan forebygge og hjælpe ved behandlingen af diarre.

Jeg plejer, at bruge dem og de hjælper rigtig godt, når man altså lige har dem hjemme :-)

Vi plejer, at købe det, hos dyrlægen. Det kan også godt være, at dyrehandlere har dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale pro kolin frem for zoolac. Sidstnævnte har ikke den stoppende effekt, derfor er den ikke helt saa effektiv. Men det er ikke altid dyrlægerne har prokolin hjemme, saa maa man kore lidt rundt efter det... (de koster det samme).

Smilla plejer at faa ris og kylling (kogt godt ud). Jeg plejer ikke at faste hende, hvis hun er godt sulten. :)

Link til indlæg
Del på andre sites