Hop til indhold

Vinter mynder og projekt Thunder virker!


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde

Maatte dele disse smukke vinterbilleder vi fik taget i lobet af lordagens goeremaal...

 

Jeg var usikker paa om Thunderwrap metoden rent faktisk havde nogen maerkbar virkning indtil efter 4 dages brug - Saa maerkede jeg en klar forskel- Den virker!:shock:. Vi startede skaansomt ud de forste dage og i lordags blev vores mynde pige som altsaa er nervos/angst ved fremmede, blev sat i forskellige situationer som almindeligt "trickere" hendes angst, men altsaa nu ifort sin Thunder. Vi var i Petsmart og modte en masse forskellige fremmede, baade born og voksne maend og kvinder og paa legepladsen og iagttog fodboldkamp m. 100 plus fremmede ved vores lokale park - Uden at hun udviste nogen form for angst.

 

Jeg iagtog hende meget da det er utroligt vigtigt ikke at gaa for hurtigt frem, og man skal hele tiden laese sin hund inden man gaar skridtet videre, men sikke meget hun overkom paa en dag med stor iver og glaede. Altsaa ret fantastisk!

 

Vi var saa stolte. Chloe var afslappet og glad under hele forlobet, og stivnede paa intet tidspunkt. Hun hilste paa og sogte fremmede, hvilket er stort, da hun ofte ingen interesse har for andre end dem hun kender.

Ja, og meget afslappet som man kan se paa videoerne vi tog. Vores mynder har laert at der er forskel paa at jagte de fugle udenfor og dem i bur lader man paent vaere:blink:

 

 

 

 

Saa vi anbefaler( uden association med thunder iovrigt) at bruge en Thunder til sin hund hvis den er angst i forskellige situationer:5up:. ( Husk den skal sidde optimalt for at have indvirking paa tryk punkterne).

S1750008.jpg

S1750023.jpg

S1750006.jpg

S1750026 (2).jpg

S1750031.jpg

S1750038.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvor fedt, at den virker:5up:

 

Ja - Jeg var helt oppe og kore hele dagen igaar over hvor tydeligt det havde effekt paa hendes reaktioner og tilstand. Hun var bare glad og tilfreds uden tildens til skyhed og sogte folk hele dagen igennem. Det var bare en wow fornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvordan fandt du ud af, hvordan optimalt er? Hvor stramt sidder den? Overvejer meget en til Fønix, har haft lidt bandager på og synes jeg kan se, at de nogle gange trykker de rigtige steder og andre gange ikke

 

Det er svaert at forklare!, men jeg prover. den skal sidde saa den strammer (laegger pres) om kroppen - den maa ikke vaere los (have luft imellem hund og thunder) nogen steder. Den maa ikke sidde for stramt selvfolgelig, men min pige er folsom, saa hvis noget irriterer hende (som f.eks noget der er for stramt) ved jeg at hun selv vil sige til ved at hun feks bider i det eller paa anden maade viser ubehag. Jeg lagde den ekstra stramt til paa hende synes jeg selv og hun sagde ikke fra.

 

Den forste gang jeg provede at saette den, synes jeg den var meget besvaerlig at finde ud af hvor stramt. Jeg skulle tage den af og paa 20-30 gange for jeg fik en fornemmelsen af hvordan den skulle sidde og hvor stramt. Saa det er en fornemmelse man udvikler efterhaanden som man over sig i at tage den af og paa hunden mange gange.

 

 

Men som udgangspunkt skal man saette den lidt strammere end man umiddelbart tror og iagttage sin hunds reaktioner. den maa ikke vaere saa stram at ens hund finder den ubehagelig.

 

I starten skal man dog sorge for hunden vender sig til at have den paa, saa man ved hunden i forste omgang accepterer at have toj paa uden problemer saa det ikke har indvirkning paa hvordan hunden forholder sig til tojet.

 

Hvis man kan finde en hundetraener eller anden, som har erfaring og ekspertise med brugen af thunder, er det klart det bedste at faa denne til at vise hvorledes. Jeg fik min hundetraener til i forste omgang at vise hvorledes den skulle sidde og fik mulighed for at maerke hvor stramt det var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det virker efter hensigten. :banan:

 

Den overvejer jeg ihvertfald, at købe til Tulle, hun har de samme problemer som din Chloe.

 

Og hvor er dine hunde bare smukke :lun: De kan beskrives med 2 ord : graciøs ynde :-)

 

He,he.. kunne ikke lade være med, at grine, for i den sidste video er der nogen der klemmer på et pivedyr tilsidst i videoen og så kom min Tulle farende og troede, at det var mig.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Dejligt det virker efter hensigten. :banan:

 

Den overvejer jeg ihvertfald, at købe til Tulle, hun har de samme problemer som din Chloe.

 

Og hvor er dine hunde bare smukke :lun: De kan beskrives med 2 ord : graciøs ynde :-)

 

He,he.. kunne ikke lade være med, at grine, for i den sidste video er der nogen der klemmer på et pivedyr tilsidst i videoen og så kom min Tulle farende og troede, at det var mig.:lol:

 

Haha! Det var min lille guldklump paa fire, som altid skal afprove om pivelegetojet virker efter hensigten:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...