Hop til indhold

Forvirring omkring Olivers?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Hej igen

 

Jeg vil fluks kontakte vores producent og høre, om ikke de har lyst til vil vise dig rundt på fabrikken.

Kunne du ikke lige sende mig en mail, så tager vi den derfra? Skriv til [email protected]

 

Mange hilsner Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 180
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hej

 

Synes lige at vi skylder en forklaring på, hvorfor vores foder har skiftet udseende:

Vi har valgt en lidt grovere formalingsgrad af råvarerne i foderet for at forbedre fordøjelsen, modvirke voldsomme fald i blodsukkeret og give en længere mæthedsfornemmelse. Derfor har foderet en mere ru overflade end tidligere. Samtidig er selve produktionsteknikken ændret - dette skulle gerne give et mere sprødt foder. Dette gør at overfladen nu bliver mere tør, da olien trækker sig ind i foderet.

 

Vi har haft en længere snak omkring det her med, at der er hunde, der begynder at klø sig. Vi har ikke fundet en endelig årsag endnu, men vil lede efter en årsag, så vi kan få løst problemet. Men vi kunne rigtig godt tænke os, om I prøvede at skifte over til foderet med lam eller fisk? Alternativt så kan det være en ide at give et tilskud af lakseolie (Oliver's Omega 3 Boost).

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

 

Flipsen får Selected fish og han elsker det :vuf:

Han får anima-strath og godbidder til den humørsyge som han ikke reagere så kløende på... håber I finder ud om det er måden foderet bliver lavet på, for er sikker på at der vil være dømt officiel sørgedag i flipsens verdensherredømme hvis han ikke kan tåle mere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej igen

 

Dejligt at I er så mange, der sætter jer ind i at fodre jeres hunde med gode råvarer. Det sætter vi virkelig pris på!!

 

Og til dit spørgsmål – ja, de lettilgængelige stykker (filét, bryststykke mm.), de ryger simpelthen ud til os helt almindelige forbrugere. Det sker, at der er store partier af dette i overskud, og så bliver det altså også brugt til fremstilling af foder. Kødet overskrider naturligvis ikke udløbsdatoen!

 

Vi vil være lykkelige for besøg af vores kunder, men Oliver’s Petfood i Hvidovre er kun lager og administration, og det er måske ikke lige det, som du er interesseret i?

 

Mange hilsner fra Oliver's

Pernelle

 

 

Nej, det var nu ikke lageret jeg var interesseret i at se, men selve produktionen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad koster det?

Spørger af ren nysgerrighed.

[h=2]OLIVER´S ADULT MEDI, 13,5 kg[/h]Pris: 421,00 kr

 

 

[h=2]OLIVER´S SELECTED FISH MEDI, 13,5 kg[/h]

Pris: 499,00 kr

 

 

[h=2]13,5 kg OLIVER’S OLD and FIT[/h]

Pris: 479,00 kr

 

 

[h=2]OLIVER'S DIET and SENIOR[/h]

Pris fra: 459,00

 

[h=2]13,5 kg OLIVER´S MAXX ENERGY[/h]Pris: 479,00 kr

 

Se flere her

Køb hundemad online - stort udvalg af premium hundefoder

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske har de flyttet produktionen til DK grundet de strikse regler i Canada?

Er prisen den samme som altid?

 

Hej Gryn

Der er flere årsager til, at vi har flyttet produktionen fra Canada til Danmark, men det er bestemt ikke for at undgå reglerne i Canada! Den primære årsag er faktisk for at få et mere frisk foder. Når vi bestilte foder i Canada, så kunne der gå op til 3-4 måneder, før vi fik leveret foderet hos os. Nu kan vi bestille foder og få det leveret indenfor 14 dage, så vores foder er nu meget friskere. Ud over det, så har vi nu fået en producent, der kender EU reglerne til fingerspidserne – og det er vigtigt, for EU reglerne er blevet strammet op voldsomt. På flere områder mærker vi, at EU lovgivningen nu er strammere end reglerne fra Canada… Samtidig er vi glade for, at vi nu sparer miljøet for massive mængder udledning af CO2, når foderet ikke skal sejles den lange vej længere.

 

Bemærk at alt foder, der sælges ind over EU's grænser skal overholde samme EU lovgivning.

 

Arbejdskraft og råvarer er ret kostbare her i Danmark, men vi har valgt at holde samme priser på vores foder.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det var nu ikke lageret jeg var interesseret i at se, men selve produktionen :-)

Hej Malene

Jeg er ny bruger herinde, så der er vist gået lidt ged i mine svar - har nu fået et lynkursus og håber at det hjælper ;o)

Vil du ikke sende mig en mail, så prøver jeg at arrangere et besøg hos producenten. Mailadresse: [email protected]

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er ovenstående henvendt til?

Hej Ninjamor

 

Jeg skal lige have øvet mig på at få svaret korrekt herinde, for noget er vist gået galt ;o)

Hvis du lige kan sende mig en mail, så skal jeg prøve at arrangere et fabriksbesøg, mailadresse: [email protected]

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej Malene

Jeg er ny bruger herinde, så der er vist gået lidt ged i mine svar - har nu fået et lynkursus og håber at det hjælper ;o)

Vil du ikke sende mig en mail, så prøver jeg at arrangere et besøg hos producenten. Mailadresse: [email protected]

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

 

Det er helt ok - jeg har sendt dig en mail og er spændt på at høre, hvad du finder ud af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers

Hvornår har der sidst været en prisstigning på foderet?

 

Hej

 

Der var enkelte produkter, der fik en prisstigning 1. januar 2011. Stigningen skyldtes at råvarepriserne generelt steg, olieprisene røg også i vejret og den canadiske dollar fulgte med. Håber at vi fremover slipper for den slags ;o(

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Malene

Jeg er ny bruger herinde, så der er vist gået lidt ged i mine svar - har nu fået et lynkursus og håber at det hjælper ;o)

Vil du ikke sende mig en mail, så prøver jeg at arrangere et besøg hos producenten. Mailadresse: [email protected]

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

 

 

i hvilken landsdel ligger jeres produktion?

- ville nemlig også gerne se det hvis det var muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Der var enkelte produkter, der fik en prisstigning 1. januar 2011. Stigningen skyldtes at råvarepriserne generelt steg, olieprisene røg også i vejret og den canadiske dollar fulgte med. Håber at vi fremover slipper for den slags ;o(

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

 

Vil vi fremover få mail eller anden info hvis det stiger igen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fået lidt foder af mine forældre for at se om det er Selected Fish han ikke tåle, hvor lang tid går der før man kan se en ændring på sådan en 8 kg.'s dværgmastiff?

 

Hej Potil

 

Det kan være rigtig svært at få afdækket årsagen til allergi, og det tager faktisk 4-8 uger. Vi har en rigtig god artikel fra vores dyrlæge, som ikke er blevet lagt på vores hjemmeside endnu. Men kan du ikke sende mig en mail, så sender jeg artiklen til dig?

 

Mange hilsner fra Oliver's/Pernelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Vil vi fremover få mail eller anden info hvis det stiger igen ?

 

Nu forhandles olivers vel også ved forhandlere, eller? Hvis ja så er det jo de frie markedskræfter der bestemmer prisen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu forhandles olivers vel også ved forhandlere, eller? Hvis ja så er det jo de frie markedskræfter der bestemmer prisen ;-)

Hej

 

Vi har jo en del der forhandler Oliver's, og vi hverken kan eller må "bestemme", hvilken pris de tilbyder.

 

Når man handler direkte hos Oliver's, giver vi i øvrigt 15% rabat, hvis man køber 4 poser foder - og så bringer i vi øvrigt altid foder gratis ud til gadedøren. Så kom der lige lidt reklame med ;o)

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Potil

 

Det kan være rigtig svært at få afdækket årsagen til allergi, og det tager faktisk 4-8 uger. Vi har en rigtig god artikel fra vores dyrlæge, som ikke er blevet lagt på vores hjemmeside endnu. Men kan du ikke sende mig en mail, så sender jeg artiklen til dig?

 

Mange hilsner fra Oliver's/Pernelle

 

Og så får du lige min mailadresse: [email protected] ;o)

Link til indlæg
Del på andre sites

i hvilken landsdel ligger jeres produktion?

- ville nemlig også gerne se det hvis det var muligt...

 

Hej igen

 

Det ender med at vi skal afsted i busser ;o)

Producenten holder til i Vejen. Send mig en mail, så finder vi forhåbentligt ud af noget.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Pernille tak for forklaringer, super i kom på banen! Jeg vil gerne lige understrege at jeg ikke ved om min hunds kløe skyldes jeres foder, vi er igang med en udredning hos dyrlægen.

 

Problemerne med kløe/irritation i ørene hos min labrador opstod da vi skiftede fra adult til fiskevarianten. Pt får han lammevarianten og han er måske en anelse mindre irriteret, men det skyldes nok det medicin han har fået ved dyrlægen for at se om han har ørebetændelse. Han får også et dagligt tilskud af jeres omega 3 olie.

 

Nu prøver vi at skifte tilbage til adult inden længe og så må vi se om det har nogen effekt :vedikke:

 

Hej igen

 

Vi har lige lagt en artikel om allergi fra vores dyrlæge på hjemmesiden: www.olivers.dk. Find den under Tips og Guides.

Du kan hente en masse ekstra relevant informationer her.

 

Mange hilsner fra Pernelle/Oliver's

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...