kharder Skrevet November 24, 2011 Rapporter Share Skrevet November 24, 2011 Hej med jer, Vi er i fuld gang med kennelhoste og ørebetændelse i begge ører. Desværre tror vi, at Bella har gået med betændelsen i noget tid, da hun egentlig ikke har været mærket af det. Vi adopterede hende for ca. 3 måneder siden og fik for en sikkerhedsskyld tjekket ørene da hun var hos dyrlægen. Nu hvor vi er i gang med behandlingen af ørene er de åbenbart blevet ømme. Problemet er, at Bella er en Sankt-Bernhard på ca. 47 - 48 kg. For at kunne dryppe ørene er min kæreste og jeg nød til at holde meget fast på hende og det virker som et decideret overgrep på hende. Dette har gjort, at hun nu ligger meget for sig selv i et andet rum. Vi har svært ved at få hende til at komme og putte ved sofaen. Årsagen er nok, at hun tror at hun skal have dryppet ørerne. Egentlig tror jeg nok, at jeg bare har brug for at høre om der er en chance for at hun bliver sit gamle jeg igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 24, 2011 Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 Åhnej... Stakkels Bella... ---Hvad er det for nogle dråber, hun er blevet dryppet med? Min egen Silke er ørehund på grund af mild allergi. Og de første mange gange vi skulle dryppe ører, så måtte vi skifte øredråber efter få gange fordi det simpelthen gjorde for ondt. Nogle øredråber indeholder syre. Og hvis hunden har ridset sig selv i øret fordi den har kløet sig, så kan man godt forestille sig, hvordan det må føles at få hældt syre i et sår... endda inde i øret... Hvis vi ikke havde fundet øredråber til Silke, som hun kunne acceptere, så ville jeg have overladt det til dyrlægen. Silkes øredråber hedder Aurizon. De virker både mod svamp og mod betændelse og så indeholder de noget kløestillende også. Vi bruger også en meget mild ørerens, der hedder trisEDTA, når Silke ikke har ørebetændelse. Hvis jeres hund skal genvinde tilliden til jer, så skal I først og fremmest have tillid til hende. Hvis hun SIGER at det er ubehageligt, så ER det ubehageligt. Hvis I løser det problem, så vil hun få tillid til jer. Hvor gammel er Bella? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 24, 2011 Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 Vi har en Cavalier som også er ørehund. Jeg er helt enig med Birgitta at det er vigtigt at det er noget hunden kan tåle. Første gang Sille havde ørebetændelse var vi også to om at holde hende. Det gik der et par dage med, men så fandt hun ud af at det faktisk var rart og at det hjalp. Hun synes stadig ikke det er sjovt, men hun finder sig i det. Jeg håber I finder en løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 De øredråber som Bella får for betændelsen hedder Surolan Vet og dem vi bruger til at løsne skidt og ørevoks hedder Anibio ørerens. Det virker heldigvis som om at hun er ved at være ovre kennelhosten. Her til aften hoster hun ikke rigtig længere, men nyser hvidt slim / snot ud af næsen. Jeg har snakket med dyrelægen omkring øredråberne, og de vil gerne se hende til kontrol i starten af næste uge, hvor hun så er blevet dryppet i en uge (hun skal dryppes i ti dage). En positiv ting er, at hun ikke rigtig brokker sig når vi renser ørerne efter de første dråber. Det kan være, at jeg tager sorgerne på forskud, for hun bliver mere og mere glad og henvender sig mere og mere til os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 24, 2011 Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 Ja, giv hende lige en chance, det er ikke sjovt at få dryppet noget i ørerne, men hvis det bliver bedre for hende, så kan det være det være det ikke er så slemt med øredrypningen alligevel :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 24, 2011 Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 Øøøh... I renser først med anibio ørerens, ikke? Er det noget dyrlægen har anbefalet? Jeg kan ikke finde produktresume på de dråber. Det KAN være dem, der er problemet. De ser lidt mystiske ud.. De andre øredråber indeholder kløestillende ingrediens også ligesom dem jeg bruger til Silke. Så det kan være, at Bella kan mærke, at de virker med det samme. Men måske skulle i finde noget andet at rense ørerne med............. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret November 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2011 Vi renser ørene først. Rensedråberne kan du læse om ved at søge på anibio ohrenpflege. De er importeret fra Tyskland. De er ikke anbefalet af dyrlægen, men vi købte dem da vi troede hun "bare" havde lidt beskidte øre. Når man kigger på ingredienslisten, så virker det ikke som om de indeholder noget problematisk. Vi lavede hakkebøffer i aften og hun fik en smule af kødet og der gik det noget lettere. Det var mere interessant at få kødet. Så det er sådan vi må gøre det fremover. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 25, 2011 Rapporter Share Besvaret November 25, 2011 Vi renser ørene først. Rensedråberne kan du læse om ved at søge på anibio ohrenpflege. De er importeret fra Tyskland. De er ikke anbefalet af dyrlægen, men vi købte dem da vi troede hun "bare" havde lidt beskidte øre. Når man kigger på ingredienslisten, så virker det ikke som om de indeholder noget problematisk. Vi lavede hakkebøffer i aften og hun fik en smule af kødet og der gik det noget lettere. Det var mere interessant at få kødet. Så det er sådan vi må gøre det fremover. Næ. Det mest problematiske i de øredråber er måske vand.. Hvis Bella havde en svampeinfektion, så måtte der ikke komme vand i øret, for svampe trives med vand. --ooops, jeg googlede lige på en af ingredienserne........ Der er Teatree-olie i produktet. Personligt tåler jeg ikke teatree-olie. Det svier voldsomt og huden bliver rød og irriteret og så svier det endnu mere.... Måske sker det samme for Bella? --At indholdsstofferne er vegetabilske og naturlige er IKKE en garanti for at de er hudvenlige. Masser af planter har jo skrappe og irriterende safter. Og det der kan bruges med gavn på hel og rask hud, kan være skadeligt og voldsomt sviende på rød og irriteret hud. ---Jeg synes I skal snakke med dyrlægen om en supermild ørerens til Bella. Måske kan I undgå at betændelsen kommer tilbage, hvis I renser ørerne jævnligt.. Ja, måske vil hun ligefrem komme til at elske det, ligesom Silke. Hun synes det er rigtig rart at få nulret kløende ører...... Ihvert fald må Bella elske samtidig at få serveret hakkebøf:madtid:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret November 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2011 Tak for hjælpen... Jeg snakkede med dyrlægen i dag og fik nogle andre rensedråber. Jeg havde overhovedet ikke tænkt over, at der er tea-trea olie i. Men der er jo rigtig mange der får allergiske reaktioner på det stads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 25, 2011 Rapporter Share Besvaret November 25, 2011 Det var godt :5up: lad os håbe det hjælper, så det ikke er så traumatisk for hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret November 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Bare for at give jer en update, så er vi jo i gang med de nye rensedråber. Jeg er overbevist om at det nok skal blive rigtig godt. Bella er dog stadig lidt nervøs for at få dryppet sine ører, men det er jo forståligt nok hvis det har gjort ondt. Men jeg har brugt rigtig lang tid på at introducere den nye flaske og sat den op til hendes ører uden at trykke osv. Nu virker det næsten som om hun nyder at få ordnet ører. Hun "hoppede" lidt da hun fik dråberne, men da jeg rensede med vat lå hun og blundede og næsten snorkede. Det samme skete da hun fik dråberne mod betændelsen, men hun stak ikke af. Så jeg er nu ikke så nervøs længere for om Bella bliver sig selv igen, for jeg kan se mere og mere af hendes skønne, frække og "provokerende" personlighed igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret November 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 I skal jo også lige se pigen i mit liv... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Jaah.. Det var godt. Sådan nogle smukke ører skal man da ikke putte slemme ting ind i.. Bella ved godt, at I prøver på at hjælpe hende. Hun har jo haft det rigtig skidt med de ører. Nu kan hun mærke, at der er en bedring og det vil hun altid elske jer for. I forstod hvad hun prøvede at sige.. Det er den slags, der skaber tillid. Forøvrigt siger Silke, at det er skønt at få renset ører:mrgreen:. Hvor er hun dejlig, den smukke Bella... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 26, 2011 Rapporter Share Besvaret November 26, 2011 Det var dejligt med en opdatering og især når den er god :5up: Hun er godt nok rigtig sød den "lille" Bella Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret December 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 15, 2011 Jeg troede ikke en hund kunne spinde, men Bella kan. Vi har også I lang tid været i tvivl om hun er en "ægte" hund. Vi har nu været i gang med at ordne ører de sidste ca. tre uger, og det er bestemt ikke de to værste tidspunkter længere. Når vi kommer med flaskerne og vattet, så bliver ørerne vippet tilbage så vi kan komme til. Når vi tørrer med vattet, falder hun næsten i søvn. Selvom det virker som om vi er kommet i bund, er der stadig noget snask på vattet. Det er forskelligt fra dag til dag hvor meget der er. Nogle dage er der intet. Vi har vænnet os til, at skulle være mere opmærksomme på hendes ører og rense dem, men hvor meget snask er for meget? Jeg regner med, at snakke med dyrlægen i morgen og høre dem om hvornår de vil se Bella til kontrol. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret December 16, 2011 Rapporter Share Besvaret December 16, 2011 Silke er allergi-hund og har irritable ører. Det betyder også, at hun hele tiden danner mørk ørevoks. Den fjerner jeg hver dag. Selve øregangen tørrer jeg bare med blødt papir vædet i ørerens på pegefingeren. Ørelappen og alle krogene nær øregangen tørrer jeg først med blødt papir dyppet i ørerens og bagefter renser jeg de dybe folder og kroge i øret med vatpinde dyppet i ørerens. Det er nemt at se, når alt det snavsede er tørret væk. Til sidst tørrer jeg godt efter med tørt papir og tørre vatpinde. Og til allersidst blæser vi ørerne helt fri for fugt med en kold hårtørrer. Fugt i ørerne er med til at gærsvampen trives. Lige nu slutter jeg med at gnide noget creme med binyrebarkhormon på huden i ørerne, fordi hun er noget plaget af irritation. Den creme skal smøres på 2 gange daglig, så vi renser ørerne 2 gange daglig. Når irritationen er væk, så nøjs vi med at rense ører én gang daglig. Og når ørerne er helt raske gør vi det kun en gang om ugen... Hvor meget snask? Snask skal væk. Uanset hvor meget, der er. Og hvis Bella virker plaget, så er det en dyrlægesag. Du KAN ikke se, hvad der er dybt inde i øregangen. Med Silke oplever jeg, at snasket faktisk kommer udefra. Hvis jeg renser ørelappen godt omkring øregangen, så kommer der næsten intet snask inde i øregangen.. ----Men er det ikke bare skønt at rense ører på en hund, der kan lide det?:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 16, 2011 Rapporter Share Besvaret December 16, 2011 Hvor er det bare dejligt, at det er blevet en god oplevelse for hende at få renset ører :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts