Hop til indhold

Hvor uheldig kan man være??


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Martin har en klient med en lille jrt ved navn Charlie. Charlie er en smule utryg ved andre hunde, og reagerer udfarende, hvis han ikke holdes under "stram" kontrol. Dvs, manden i huset kan lufte ham uden snor, men han er konstant under kommando, og ingen af dem slapper af.

Konen har ikke luftet ham rigtigt i et par år (!!), hun er bange for at han bider en hund, efter han kom op at slås med en nabohund, som heller ikke er gald for andre hunde (den slap ud af haven mens de kom gående forbi).

Når hun engang imellem bevæger sig udenfor med ham, er hun nervøs og angst, og det er slet ikke sjovt for nogen af dem.

 

Martin har haft et par rigtig gode sessions med dem, og hun var endelig ved at finde modet til igen at lufte sin søde lille hund.

For et par dage siden går hun på en mark hvor der sjældent er andre hunde. Charlie er i snor, hun tør slet ikke slippe ham endnu.

Hun ser et stykke væk, en mastiff, som har fået øje på dem, og kommer løbende over. Hun kalder til ejeren om hun vil være sød at putte sin hund i snor, men ejeren siger "den behøver ikke være i snor på marken"!! :???:

Hun siger igen, vil du være venlig at kalde på din hund! Men ejeren ignorerer hende. Mastiffen kommer over, og hun panikker og løfter Charlie op, da han er begyndt at knurre. Mastiffen hopper op ad hende, med poterne på hendes skuldre, i et forsøg på at komme til Charlie. Ejeren er nu helt derhende, og kæmper i lang tid med at få hunden ned fra hendes skuldre! I processen får mastiffen skubbet Charlies mor ind i et pigtrådshegn, som hun bliver viklet ind i, og hendes frakke bliver flænset.

Hun var simpelthen så chokeret bagefter :shock: men fik taget et billede af damen med sin mobil tlf, og Martin har sagt til hende at hun er i sin gode ret at melde hende til dog warden', dog ved jeg ikke om hun har gjort det. Hun kan også politimelde det, og uanset hvad bør hun jo få en erstatning for sin frakke.

Der er jo ingen tvivl om at mastiffen ikke var agressiv, for så ville det jo have været endt meget anderledes, men ejerens arrogance er chokerende! Man kan jo nok regne ud, at grunden til at hun ikke ville give den snor på er, at hun fysisk ikke var i stand til at kontrolerer den, da det tog hende flere minutter at få den under nogenlunde kontrol, efter hun var helt hende og have fysisk fat i den.

 

Martin er ude med Charlie + ejer i skrivende stund, og vores Charlie er med, for at give hende lidt selvtillid omkring større hunde, og lære hvordan hun håndterer en lignende situation, hvis det gud forbyde det, skulle ske igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Hold da op hvor jeg syntes damen med mastiffen er en egoist og et fjols. Synd for Charlies ejer - nu kan hun jo så starte forfra igen :cry:

 

Håber mastiffdamen har en rigtig dårlig smag i munden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er mine hunde jo heller ikke perfekte, men endte jeg i den situation, kunne jeg da ikke have undskyldt nok! OG givet mit navn+ adresse for en erstatning, OG givet hende en eller anden slags "undskyld-gave". Tit og ofte er det jo ikke bare uheldet der sætter spor, men hvordan det håndteres bagefter.

 

Martin og Charles er kommet hjem, og det var en stor succes. Lille Charlie fulgte rundt efter Charles, og Charles fik endda lob at snuse ham bagi en enkelt gang. Charlies mor var meget imponeret! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...