Hop til indhold

Tyggepinde, guffer og andet "slik"


* Laila *
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Tidligere fik Misja det meste som er nævnt i tråden, men skulle det holde mere end et par timer, var det okseknogler enten med lidt kød på eller uden. dem kunne hun bruge timer og dage på at gumle og gnave i, især sådan et ende stykke fra et okse lårben med brusk und alles var guff :mums:

 

Hun fik ofte et af de massive oksehuds "kødben", de helt store var bedre end politistavene som hun kun var 1-2 timer om at æde sig igennem :lol:

 

http://www.alttilhundogkat.dk/tyggeben_af_oksehud.6?/Generelt/HUNDE/Tyggeben m mere/Tyggeben (Gamle)/20105 Blandet 3 Str. Presset tyggeben af oksehud. 14, 21, og 27 cm./&showitem=6412

 

De kan købes mange steder irl, bla. i Super Bedst og Prima.

Dem med knuderne fik hun ikke, knuderne blev nemlig bidt af og forsøgt slugt og det holdt mine nerver ikke til...

 

I dag er hendes tænder slidte og ømme og en enkelt er flækket, så vi holder os til tørret griseøre og lig. tørret ting som hun får 1 af om dagen.

 

 

Øv mht til hendes tænder :-(

 

Hvor gammel er hun? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe min får også hver dag, næsten lidt som supplement til hans rigtige foder... Og så er det god underholdning til sådan et teenager hoved :vuf:

 

Her er det dog som oftest marvben, som han allerede har spist, hvor der så er fyld i og i fryseren. Alt andet spiser han inden for 20 min. Synes jeg har prøvet mange slags efterhånden.

Fik også nogle med hjem fra min BARF forhandler forleden, som skulle tage lang lang tid at spise, bevares han har da endnu ikke spist een under et kvarter... :stupid:

 

Jaja gode kæber og tænder har hunden da....Han er nu også flink til at spise knudeben, men dem er jeg da ikke sikker på at jeg tør købe mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere var vores hunde glade for politistave, så jeg købete 100 stk., men nu gider dyrene ikke have ulejligheden med at gnave i dem mere. Så købte jeg nogle tyggepinde (lidt tykkere ende de helt små fra supermarkedet, men dog stadig overkommelige) De var også rigtig gode i en kort periode, men nu gider Majestæterne heller ikke dem mere. Det samme med okseører og griseører. Så pt. er det tørrede "lækre" sager som hestelunger, kallun, lammekød, kylling og så naturligvis dentasticks, som især Goofy er helt pjattet med. Jeg har også købt gnawlers til dem. Dem gad de heller ikke, men prøv at købe en til Chinook, de tager lidt tid at komme igennem. (De kan købes i supermarkeder og er sådan nogle kødbensformede "hårdt-brød-agtige" ting med forskellig smag). Nøgleben og marvben uden for meget kød er da helt perfekt. (Det gider vores vovser så heller ikke mere)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tidligere var vores hunde glade for politistave, så jeg købete 100 stk., men nu gider dyrene ikke have ulejligheden med at gnave i dem mere. Så købte jeg nogle tyggepinde (lidt tykkere ende de helt små fra supermarkedet, men dog stadig overkommelige) De var også rigtig gode i en kort periode, men nu gider Majestæterne heller ikke dem mere. Det samme med okseører og griseører. Så pt. er det tørrede "lækre" sager som hestelunger, kallun, lammekød, kylling og så naturligvis dentasticks, som især Goofy er helt pjattet med. Jeg har også købt gnawlers til dem. Dem gad de heller ikke, men prøv at købe en til Chinook, de tager lidt tid at komme igennem. (De kan købes i supermarkeder og er sådan nogle kødbensformede "hårdt-brød-agtige" ting med forskellig smag). Nøgleben og marvben uden for meget kød er da helt perfekt. (Det gider vores vovser så heller ikke mere)

 

Nøj, for nogle kræsne vovser du har :sjov:

 

Gnawlers har jeg prøvet en gang og det gør jeg ikke igen - nøj, hvor bliver sådan en ulækker og nøj hvor den stinker - det lugtede konstant som om han råpruttede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj, for nogle kræsne vovser du har :sjov:

 

Gnawlers har jeg prøvet en gang og det gør jeg ikke igen - nøj, hvor bliver sådan en ulækker og nøj hvor den stinker - det lugtede konstant som om han råpruttede :mrgreen:

 

Hæ hæ ja de bliver dejligt fedtede! Goofy prutter i forvejen, så lugten af gnawlers er ikke slem til sammenligning! Men rå marvben/okseknogler bliver også lidt klamme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanette&simba
Tidligere var vores hunde glade for politistave, så jeg købete 100 stk., men nu gider dyrene ikke have ulejligheden med at gnave i dem mere. Så købte jeg nogle tyggepinde (lidt tykkere ende de helt små fra supermarkedet, men dog stadig overkommelige) De var også rigtig gode i en kort periode, men nu gider Majestæterne heller ikke dem mere. Det samme med okseører og griseører. Så pt. er det tørrede "lækre" sager som hestelunger, kallun, lammekød, kylling og så naturligvis dentasticks, som især Goofy er helt pjattet med. Jeg har også købt gnawlers til dem. Dem gad de heller ikke, men prøv at købe en til Chinook, de tager lidt tid at komme igennem. (De kan købes i supermarkeder og er sådan nogle kødbensformede "hårdt-brød-agtige" ting med forskellig smag). Nøgleben og marvben uden for meget kød er da helt perfekt. (Det gider vores vovser så heller ikke mere)

 

Tror i ikk, at det er fordi de bliver træt af at få det samme?:roll:

For har nemlig oplevet det samme med min. Altså, at når han har fået for mange

så gider han dem ikke? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror i ikk, at det er fordi de bliver træt af at få det samme?:roll:

For har nemlig oplevet det samme med min. Altså, at når han har fået for mange

så gider han dem ikke? :hmm:

 

Tjo. Det er bare meget hurtigt de bliver trætte af tingene. Tror mere det er dovenskab - at de ikke gider tygge! De er nogle seriøse gourmethunde, men det er jo nok vores egen skyld, fordi vi giver dem lækre sager, og så gider de jo kun det fremover de slyngler! (Jeg bagte leverpostejskiks til dem - før var de købte kiks udemærket, men nu gider Goofy kun "mors hjemmebagte")

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Tjo. Det er bare meget hurtigt de bliver trætte af tingene. Tror mere det er dovenskab - at de ikke gider tygge! De er nogle seriøse gourmethunde, men det er jo nok vores egen skyld, fordi vi giver dem lækre sager, og så gider de jo kun det fremover de slyngler! (Jeg bagte leverpostejskiks til dem - før var de købte kiks udemærket, men nu gider Goofy kun "mors hjemmebagte")

 

:sjov: Altså skal man bare lade være med at bage til dyrene, hvis man ikke har tænkt sig at gøre det resten af deres liv :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Altså skal man bare lade være med at bage til dyrene, hvis man ikke har tænkt sig at gøre det resten af deres liv :drille:

 

Ja! Og ikke lave hjemmelavede frikadeller osv hellere, for så er de købte pludselig heller ikke fine nok til Gourmethundene! (Fik jeg fortalt at de elsker sushi? Og det skal være fra den gode nede på havnen, den i midtbyen laver ikke acceptabel sushi, når man er gourmethund! - så kan man da bare spytte ud i sofaen!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja! Og ikke lave hjemmelavede frikadeller osv hellere, for så er de købte pludselig heller ikke fine nok til Gourmethundene! (Fik jeg fortalt at de elsker sushi? Og det skal være fra den gode nede på havnen, den i midtbyen laver ikke acceptabel sushi, når man er gourmethund! - så kan man da bare spytte ud i sofaen!)

 

Så er det måske ikke så smart jeg her til aften har lavet hjemmelavet mad til hunden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PrimaPet

Det er altid svært med tyggeben til hunde, fordi de store hunde ofte har en tildens til at spise dem, før man får set sig om :)

 

Hvis de bliver trætte af politistavene kan man evt. opløse dem lidt i vand først, så er de lidt blødere i kanten og det kan ofte være nok til, at se synes de er sjove igen.

 

Ellers kan jeg anbefale oksehud - gerne det naturlig tørret. Dem kan du få i gode størrelser, således at det tager lidt længere til at få dem spist.

 

Alternativ skal han have noget aktiveringslegetøj at hygge med om aftenen.

Har du overvejet noget KONG - leo og mike f.eks.? Hvor du kan komme leverpostej inden i, som han så skal slikke ud?

Du kan også komme dem i fryseren, så det er endnu mere udfordrende.

Og ja - de kan også komme i opvaskemaskinen :)

 

De kan sættes sammen på mange måde - både leo og mike.

Det er ret genialt, og så er det robust legetøj, som kan tåle det meste.

De skal selvfølgelig ikke ligge med det hver dag, når man ikke er der. Man anbefaler, at man tager det fra dem igen, når de har tømt dem.

 

Håber det gav lidt inspiration.

 

Venlig hilsen

Suzan Schmidt

 

PrimaPet.dk - kvalitetsprodukter til kæledyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja! Og ikke lave hjemmelavede frikadeller osv hellere, for så er de købte pludselig heller ikke fine nok til Gourmethundene! (Fik jeg fortalt at de elsker sushi? Og det skal være fra den gode nede på havnen, den i midtbyen laver ikke acceptabel sushi, når man er gourmethund! - så kan man da bare spytte ud i sofaen!)

 

Hold op, den havde jeg ikke regnet ud - sådan er Voodoo også :lol: Han spiser også kun luksus sushi.

 

Vi bruger gnawlers det tager gerne et par dage. grise okse og kalveøre ordner hun på mindre end en halv time.

 

 

Ej gnawlers skal jeg da lige prøve, har ikke hørt om dem før, Motor er også frygtelig hurtig om det meste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op, den havde jeg ikke regnet ud - sådan er Voodoo også :lol: Han spiser også kun luksus sushi.

 

 

 

Ej gnawlers skal jeg da lige prøve, har ikke hørt om dem før, Motor er også frygtelig hurtig om det meste.

 

Jeg har fået sådan nogle fine røde pletter på gulvtæppet fra gnawlers :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvide hund får brune forben af gnawlers, men hun får dem alligevel :mrgreen: Det kan nemt tørres af, eller går hurtigt af igen. Hun tager vel 4-5 dage om en gnawlers i mellemstr. Når hun får sådan en laver hun næsten ikke andet end at tygge, hun har vel fået 1 af dem om mdr. Sommetider kan man være heldig at købe dem til 10 kr, men ellers koster de 19 kr på tilbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cicero og Vinnie får tyggeting hver dag, ofte flere gange dagligt.

Cicero har et enormt behov for at gumle på ting. Han har et stykke legetøj af ret hårdt gummi, som han har tygget det halve af, og generelt bliver alt hans legetøjet gumlet i småstykker. Når han kommer ind med pinde eller andre mere eller mindre delikate fund fra haven, bliver de som regel byttet med en tyggeting, og så skal Vinnie jo også have noget. Jeg har faktisk lige belønnet dem med griseører, fordi Vinnie sladrede om at Cicero havde stjålet en sko :genert:

 

Griseører, tyre"ting" og politistave er det mest populære, men jeg køber også sommetider hårde pressede ben, som varer længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Og så vidt jeg husker, så stinker de helt vild.

Den med bacon-smag lugter som om der er en der har brækket sig :badr:

 

Min hvide hund får brune forben af gnawlers

 

Perfekt! De bliver da et hit så! :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...