Hop til indhold

Olde English Bulldog


Gæst Sunshine
 Share

Recommended Posts

Gæst Sunshine

Hej!

 

- Jeg er ny her på siden, og jeg meldte mig til fordi jeg har nogle spørgsmål omkring olde english bulldog.

Mig og min kæreste har igennem længere tid læst meget omkring denne race, og syntes den passer til os og vores liv.

Vi kunne rigtig godt tænke os sådan en hund - men jeg har et spørgsmål som jeg er ret forvirret over selv:

 

Jeg har kigget lidt rundt på nogle forskellige forums om oeb'en var en muskelhund, nogle siger den er, mens andre siger at den ikke er - den er jo ikke på listen om de forbudte muskelhunde - eller på observationslisten.

 

 

Vi skal flytte her i det nye år, og vil først finde en når vi er kommet på plads og det hele, så den ikke bliver stresset.

 

Den nye boligforening vil ikke have muskelhunde - ej heller beslægtet.

Høre Oeb'en under muskelhund eller beslægtning ? :confused:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Med den regel i boligforeningen ville jeg nok ikke vælge en OEB, for det er helt sikkert at omverdenen vil opfatte den som en "muskelhund" hvadenten I selv synes det eller ej. Jeg er allerede flere gange blevet spurgt om min OEB er en "kamphund" og han er kun 4 mdr. :shock:

 

Det skal så også lige siges at racen er skabt af en blanding af bl.a. Ambull og Pit Bull, 2 af de forbudte racer, og den har en del egenskaber til fælles med disse racer, bl.a. en øget tendens til aggression mod andre hunde. Det er bestemt heller ikke hvad man kunne kalde en begynderhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...