Hop til indhold

"kødben" uden protein??


Siiigne88
 Share

Recommended Posts

I får lige den lange historie i en kort udgave :slem: Nova, chow chow, har fået ben i cirka to måneder. Hun begyndte at klø, havde meget afførring, fik en lille bar plet i pelsen og "åndede" kød. Havde godt læst lidt om chow chower og protein - de kan have svært ved at optage det. Vi stoppede derfor helt med rent kød, og giver nu kun tørkost. Dette har haft en stor effekt, og alle problemer er nu væk.. Vi er dog kede af, at hun ikke har mulighed for at ligge og tygge i et ben længere. Det var til stor fornøjelse for hende at bruge en times tid hver aften, og få brugt tænderne.. Vil høre om nogle af jer kender produkter, som ikke er ren kød, som vi kan give hende.. Har prøvet denta sticks med tang, dem er hun glade for, men de er væk på 5 minutter.. Vi fryser også tørkost blandet fx med lidt vådmad ned i marvben, dette fungerer godt.. Måske i også har gode ideer til hvad jeg kan fylde marvben og kong med ? Er helt død for ideer... :???::shock:

 

Glædelig jul fra os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Stella ikke ser denne tråd, så prøv at skriv til hende og spørg, hendes hund har (haft?) intolerance for protein, så hun kender i hvert fald til nogle tyggeben uden kød. Tror desværre ikke der er vildt mange forskellige på markedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.. Håber at høre fra stella ;-)

god ide med benene stort set uden kød.

Vil gerne svare her.. Kan desværre ikke sige noget endegyldigt, men hvad jeg har hørt og læst :hmm: Man siger at chow chow blandt andet har været brugt som mad til menneskene i kina i tidernes morgen. Derfor var de ikke rovdyr, og fik derfor ikke kød men grøntsager, derfor at de ikke optager protein godt.. Noget andet der skrives om chowen er, at de har været brugt som teækdyr for nomaderne, og derfor har de været dygtige til at bruge meget lidt energi, og skal derfor have lavenergifoder... Ved nu ikke om det kan have noget med proteinindholdet at gøre :oops: Men kan i hvert fald ae, at vores trives bedre uden meget kød.. Vi må kæbe 10 kg gulerødder, det er et hit :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.. Håber at høre fra stella ;-)

god ide med benene stort set uden kød.

Vil gerne svare her.. Kan desværre ikke sige noget endegyldigt, men hvad jeg har hørt og læst :hmm: Man siger at chow chow blandt andet har været brugt som mad til menneskene i kina i tidernes morgen. Derfor var de ikke rovdyr, og fik derfor ikke kød men grøntsager, derfor at de ikke optager protein godt.. Noget andet der skrives om chowen er, at de har været brugt som teækdyr for nomaderne, og derfor har de været dygtige til at bruge meget lidt energi, og skal derfor have lavenergifoder... Ved nu ikke om det kan have noget med proteinindholdet at gøre :oops: Men kan i hvert fald ae, at vores trives bedre uden meget kød.. Vi må kæbe 10 kg gulerødder, det er et hit :shock:

Okay, det lyder godt nok vildt, at man kan ændre et dyrs grundlæggende kostbehov.. Eller hvad sådan noget hedder :lol:

 

Jeg har egentlig altid troet, at alle hunde grundlæggende havde behov for at få den samme slags mad. Selvfølgelig med undtagelse af hunde med allergi og lign., men ellers..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Hmm... er du sikker på det er protein generelt og ikke bare den valgte kødtype der er problemet? Kød indeholder kun ca 18% protein (lidt afhængig af kødtype, men ca deromkring), og det er faktisk mindre end i det meste tørfoder, som typisk ligger omkring 22-30% (nogen over -f.eks. Orijen)

 

Så måske det var et forsøg værd at prøve en anden kødtype. Hest skulle efter sigende være godt til hunde der ikke tåler "hvad som helst"

 

Ellers er mine hunde ret glade for klove fyldt med enten fedt (de kan godt tåle det) eller f.eks. deres tørkost opblødt i vand og så i fryseren. De holder ikke så længe som et godt ben, men MEGET længere end dentastix og hvad man nu ellers kan få af den slags

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg har også en hund som budda omtaler, som ikke tåler kød. Vi har også gransket nettet for at finde gode ben.

 

Ville lige dele det med dig, så du har lidt at vælge i mellem.

De fleste vegetariske ben holder ikke ret lang tid, men køber dem alligevel da Teitur elsker dem.

 

Men af de lidt mere hårde typer ben som holder længere er der bla den her Veggies Light den kan også købes hos nogle dyrelæger har jeg set. Teitur vejer 16 kg, men får de ben til hunde fra 20 kg og opefter, de er nemlig okay store og holde et stykke tid da de er meget hårde. Teitur kan hvert fald godt bruge en halv time på det. Der er intet kød i. Teitur skulle lige prøve dem et par gange før han synes de var et hit, men nu er han helt vilde med dem.

 

 

Så har vi også stor succes med nylon og silikone ben. Særlig i de perioder min hund slet ikke måtte få andet end sit tørfoder. Kan klart anbefale dem her Nylonben - 17 cm her er den med vanilje det største hit.

 

lige DEN her har vi ikke prøvet, så kan ikke vide om det er af samme matriale som den ovenover, eller om det er af gummi, men Teitur har et magen til hvor det er gummi og ikke nylon som ovenfor. og med kyllingsmag som også virkelig er et hit. Nylonben med kdsmag eller den her som er den jeg købte til Teitur, fandt den i en dyrebutik til 25 kr http://www.chadyr.dk/products-legetoej-(1020)/nylabone-flexible-giant-(018214778189).aspx så nogle gange er man heldig

.

Hvis din hund kan tåle hjort, er det her bare et hit uden sammenligning. De er desværre ikke ret store og godt dyre, men de holder også længe. Teitur har haft sine to i snart 4 måneder. ZiwiPeak Good Dog tyggeben (hjorte skank)

 

 

Hvis din hund kan tåle fisk som oftes slet ikke har det samme protien som kød, er de her også rigtig gode AllergiHunden.dk - Havkatteguf, 23 cm

 

så er der dem her med alger men de holder ikke længe Kb BioSnack med alger

 

og dem her som er med bla spinat, kalicum og paprika Kb Bio Bites mix, tandbrste large

 

ligesom dem her Kb Bio Sticks - tandrensende godbid til hunde, 24cm

 

så er der også nogle andre som holder længe, men jeg kan ikke finde dem på nettet nogen steder, men flere dyrehandler og og dyrelæger sælger dem. Der er nogle med ost, nogle med laks og nogle med yogurth og nogle med mælk. Der er dog tyndt oksehud udenom, men ved ikke om din hund kan tåle det. Min hund kan godt en gang i mellem spise sådan en uden at der sker noget. der findes også et ben med elghud http://www.hundeogkattefodershop.dk/shop/luxus-tyggeben-i-234p.html men synes simpelthen det er for dyrt. Men hvis jeg vinder i lotto engang skal det klart afprøves.

 

håber du kan bruge noget af overstående

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man er også nogle gange heldige at de har nogle af tingene i dyrebutikkerne, så man slipper for at betale porto over nettet. Men desværre er der ikke meget salg i de vegatariske ting til hunde, så flere og flere ting udgår. For nogle måneder siden fandt jeg over nettet, nogle hundekiks som var vegetariske som Teitur var helt vilde med. Men de er desværre udgået :( øv bøv. Nu kender jeg kun nogle fra kingsmore med ost, men de er ikke noget hit. Man kunne også en overgang få sådan nogle knudeben med alger og tang og pebermynte smag som jeg fandt på en hjemmeside. Var derinde for en måned siden for at bestille nogle flere, men de er også udgået. De holdte ellers rigtig længe og gav god ånde og Teitur var vilde med dem. Men kunne også engang i butikkerne købe marvben med en blanding af pebermynte og klorofyl, men de er også udgået. Så dog at maxizoo havde nogle enkelte tilbage, men fik at vide at de også snart udgik. Det er rigtig ærgeligt. Men ren tørret kød bliver mere og mere populært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange, mange tak stella.. Hvor er det fedt at du vil dele din erfaring, så jeg sparer mange timer med søgning på internettet.. Tror egentlig ikke hun er allergisk, eller måske, ved ikke.. Men når vi fodrer hende med meget kød, reagerer hun i hvert fald.. Vil da lige prøve at undersøge hest. Og så havde jeg godt set de nylon ben, men må indrømme jeg var lidt skeptisk, så virkelig dejligt at høre du har gode erfaringer med dem :banan: Vil prøve at køre i maxizoo, og se hvad de har af de produkter du nævner.. For synes det er så synd hun ikke har så meget mere.. Vil helt sikkert også benytte mig af fyldte marvben noget mere.. Endnu engang tak fordi du tog dig tiden til at skrive det lange indlæg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...