Hop til indhold

Papillon


Gæst CHJ87
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg har læst om racen, og finder den interessant:-D Har lige nogle spm...

Jeg har læst den ikke har underuld (på dkk's hjemmeside), vil det så sige, at den ikke fælder. Eller hænger de to ting overhovedet sammen?:blink:

 

Og jeg vil lige høre om der er nogen, som kender prisen på en med dkk stamtavle, og om der er nogle som har gode hunde, som vil kunne anvise gode opdrættere.

 

tak:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

Hej (:

 

For det første vil jeg sige at det er en fantastisk dejlige race du er ude i her, min tante har en, og den er sååå vidunderlig:oops:

 

En Papillon fælder ikke, sådan siges det. Men som alle hunde med hår og i sært lange hår, kan det ikke undgås at den vil smide lidt. (specielt i forbindelse med, ligesom alle hunde, fælder den jo lidt når den skifter til voksen, vinter og sommerpels)

 

 

Jeg vil gerne undersøge dig hvor hun er har købt den og pris.

Jeg ved at en af mine veninder købte en i foråret hos en privat opdrætter, hvor prisen lå omkring 3.000 kr.

 

håber du kan bruge lidt af det (:

Redigeret af Larsen'
Ups, en lille fejl :D
Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak.

Det lyder jo rigtig godt:-D Ja du må da gerne spørge:mrgreen:

3000? Det var billigt, det må da være uden stamtavle? Jeg har set nogle uden til 4000kr og med dru til 7000kr (mener jeg)

Men de gange jeg har skrevet herind om hunde uden stamtavler og de steder jeg har læst på nettet har folk fortalt, at der tit er problemer med hunde uden stamtavle, og dkk tavle er den mest sikre. Det derfor jeg gerne ville viden noget om priserne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'
Tusinde tak.

Det lyder jo rigtig godt:-D Ja du må da gerne spørge:mrgreen:

3000? Det var billigt, det må da være uden stamtavle? Jeg har set nogle uden til 4000kr og med dru til 7000kr (mener jeg)

Men de gange jeg har skrevet herind om hunde uden stamtavler og de steder jeg har læst på nettet har folk fortalt, at der tit er problemer med hunde uden stamtavle, og dkk tavle er den mest sikre. Det derfor jeg gerne ville viden noget om priserne:mrgreen:

 

Jo, det var uden stamtavle (: så prisen er nok lidt højere, men vil gerne lige forhøre mig. Synes det er fornuftigt at du ved at du vil købe en med dkk tavle, for det er, som du også siger, det mest sikre.

 

Men jeg forhøre mig lige, og vender tilbage :-D

 

Jeg tænkte på, har du læst om papillons pels ? for den er jo meget krævende, i forhold til så mange andre hunde ? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag en tur forbi specialklubbens hjemmeside, hvor du kan læse mere om racen og finde opdrættere og hvalpeliste: http://www.papillon-klubben.dk/

 

Opdrættere er glade for at fortælle om deres race og deres hunde, så de vil kunne hjælpe med alle de spørgsmål du må have omkring racen.

 

Og lad mig endelig træde ind i koret der messer DKK-stamtavle, DKK-stamtavle, DKK-stamtavle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst krumme00

hej har en papillion på 10mdr og hvis du ikke vil have en hund der fælder er det ikke en papillion du skal købe min han fælder rigtig meget lige i øjeblikket, men det er svært at få en hunderace der ikke gør det! jeg har givet 5500 kr for min han hund har ikke stamtavle på ham men har en kopi af forældrenes

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej, vedr. fældning. Jeg har en dejlig papillon-han på 2 år og han fælder ikke ret meget, det skal så siges at jeg er flittig mht. pelspleje, børser ham hver aften og bader ham rimelig hyppigt.

 

Stamtavle og pris-debatten vil jeg helst ikke deltage i. Men jeg er gerne behjælpelig med alt andet vedr. den dejligste hunderace i verden:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Godt nok en gammel tråd, men en papillion fælder som en sindsyg to gange om året når den skifter til sommer/vinter pels - det er håndfulde med hår der ligger alle vegne 2 minutter efter man har støvsuget. Jeg synes pelsen er arbejdskrævende, håret på ørerne filtrer helt afsindigt meget, skal friseres hver eneste dag (hun hader det), og bukserne skal enten klippes eller vaskes efter toiletbesøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nok en gammel tråd, men en papillion fælder som en sindsyg to gange om året når den skifter til sommer/vinter pels - det er håndfulde med hår der ligger alle vegne 2 minutter efter man har støvsuget. Jeg synes pelsen er arbejdskrævende, håret på ørerne filtrer helt afsindigt meget, skal friseres hver eneste dag (hun hader det), og bukserne skal enten klippes eller vaskes efter toiletbesøg.

 

De problemer har jeg slet ikke, navnlig ikke med fældningen.

 

Men har din paps dårlig mave siden der kommer på bukserne, under toiletbesøg?

Jeg klipper hårene omkring numsen med en afrundet saks ;-) når jeg bader Victor, så der ikke sætter sig "noget", måske du skulle prøve det, altså forebyggende.

 

Som pelspleje bruger jeg en masse balsam i øre og bukse-partiet til sidst i vasken, som jeg lige lader virke et par minutter, så har jeg ingen problemer med filter og udredning, det var kun forbigående. KW's er godt synes jeg, det samme er John Paul Pet.

 

Kh.

Silke

Link til indlæg
Del på andre sites

Vasker du ørerne? Jeg er altid vildt grundig med at undgå vand i ørerne, og dvs jeg ikke tør vaske selv øret. Kan hun godt tåle at få vand i ørerne?

Nej hun har ikke dårlig mave, men når hømmen kommer ud så falder den ned på pelsen og der kommer lidt aftryk. Synes hun er så fin med lange bukser at jeg nogle gange lader være med at klippe, og så må hun under bruseren.

Tilstået, jeg er ikke til langhårede hunde, så jeg er måske bare overrasket over fældning, men to gange om året ligger der kugler af hår større end selve hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Vasker du ørerne? Jeg er altid vildt grundig med at undgå vand i ørerne, og dvs jeg ikke tør vaske selv øret. Kan hun godt tåle at få vand i ørerne?

Nej hun har ikke dårlig mave, men når hømmen kommer ud så falder den ned på pelsen og der kommer lidt aftryk. Synes hun er så fin med lange bukser at jeg nogle gange lader være med at klippe, og så må hun under bruseren.

Tilstået, jeg er ikke til langhårede hunde, så jeg er måske bare overrasket over fældning, men to gange om året ligger der kugler af hår større end selve hunden

 

Ja jeg vasker altid ørene, det er jo en hund med opret-stående ører (ikke som cocker osv. hvor én dråbe vand kan give infektion pga. det lukkede tætte miljø). Men de groomere jeg har set på udstillinger og på nettet gør jo meget ud af ørene på papsen, så det skulle jo være sjovt den ikke kan tåle det. Vær dog forberedt på at hun selv ryster vandet ud af ørene under badet:lol:

 

Så vask du bare løs med moisture-shampoo på ørene og så søb godt ind i balsam, det er vigtigt man kommer helt ind ned til "hovedbunden" ved ørene" for det er jo der filterne dannes, men det behøver jeg nok ikke fortælle dig:lol:. Det gør vi her i huset sådan en gang hver 14 dag ca. og kammem smutter igennem Vic's frynser. Jeg plejer også at spraye let med mink-olie (KW) efter hvert bad, det forebygger også filter.

 

Nårh:mums: okay...Vic har også lange bukser, dem klipper jeg heller ikke (har aldrig gjort det). Den med en strejfende høm har vi også prøvet et par gange, men jeg har sådan nogle vådservietter fra John Paul Pet, og hvis det kun er ganske lidt kan det ofte klares med sådan en.

 

Så meget som du beskriver fældningen, fælder min Victor slet ikke. Det er mere fordelt over hele året. Men jeg har heller ikke en ordentlig chance for at se det, for jeg har også 2 katte. Men som sagt, jeg synes ikke det er galt.Jeg ser i hvert fald aldrig sådan en kugle efter ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst Anni A

Denne tråd er vidst efterhånden ved at være meget gammel, men vil alligevel lige komme med mit besyn på det med fældningen:-)

 

Jeg har en papillon hvalp på ca. 6 mdr.

 

Da hun skiftede fra hvalpepels til voksenpels (har stadigvæk lidt hvalpepels) fældede hun lidt, men ikke så det bare sådan røg af, men når jeg børstede hende, kom der masser af hår på kammen.

 

Nu børster jeg hende ca. en gang om ugen, og hun fælder ikke det mindste, har heller ikke oplevet at hun har haft knuder i pelsen.

 

Der ud over bliver hun badet hver 4-6 uge:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Jeg har haft papillon siden 1977 og det er en dejlig og nem hund.

Kun med en DKK stamtavle er du garanteret at anerne har været udstillet og at de mindst har opnået en 2.pr.Dvs at de er race typiske.

Pelsen er let at holde når den er rigtig,dvs at den er som silke uden underuld.og det der fældes fjernes nemt ved alm.støvsugning.

Den skal redes en gang dagligt,ligesom dit eget hår.

Hvalpen skal helst have lært at blive redt og få klippet negle,

hos opdrætteren.Pris i DKK er ca.8000 - 10000 kr hvalp incl alt.

Besøg nogle forskellige DKK opdrættere og få vist hundene og se pelsen.

Med venlig hilsen

Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...