Hop til indhold

Hvalpeaften


Aslan
 Share

Recommended Posts

Såååååååååååå har vi også prøvet det.

 

 

Jeg var helt vildt god, min mor og far var stolte, for jeg var godt nok den største, men jeg var også den mest rolige.

 

Godt nok legede jeg dræber leg med lille damp hvalp, men vi hapsede bare i luften.

Faktisk kendte den slet ikke legen, så viste jeg ham legen ved at hapse og krænge tænder. Først kunne damp hvalp ikke, men så lærte han at krænge tænder, og så hapsede han også ud i luften.

 

Da vi alle sammen blev sluppet fri i indhegningen, så løb jeg....og vi legede alle samme jagte leg. Da så den lille hvide hvalp løb ind i et menneske, peb den, og så vendte jeg om, for det må ikke gøre ondt.

 

Mor og far var ikke så vilde med at der blev sluppet 15 hvalpe løs på en gang, tror det var en blanding af om jeg nu var for vild, og så det at jeg måske har lidt svært ved at overdskue det hele.

 

Når alle de andre hunde gøede, så kiggede jeg trælst på dem, men de forstod ikke at jeg altså gerne ville hvile....æv.

 

Damp hvalp gøede også, men det var lege gø, og så skulle jeg også lige en gang. Jeg havde dog glemt at jeg gøer helt vildt høj :oops:

 

Da alle vare gået, spurgte mor og far lige adfærds helena om nogle ting.

 

Imens hun svarede prøvede hun at give mig godbidder...min hale kom ind mellem benene og jeg rystede lidt. Så sagde helena at jeg nok kunne huske mit sidste dyrelæge besøg (tumling) og så lokkede hun mig, og drillede mig og godbidder....og så var det lidt okay.

 

Puha, jeg er træt nu, og tror jeg vil i seng!

 

Gaaaaaaaaaaab, det vil jeg gerne prøve igen en dag!

 

Natterz i hunde mennesker :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt forstå, syntes det var ok at Aslan så mange hvalpe, og for os at se hans reaktion i et rum med så mange hunde.

 

Det er dog ikke noget jeg ville præsentere ham for 1 gang om ugen, da jeg ikke tror han ville kunne holde til det.

Man kan tydeligt se frustrationen når han gerne vil sove/hvile og der er en hund der gør.

 

Men så er det jo godt at det kun er den ene gang :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det.

 

Der var nu også et par stykker der gik kolde igår, men der var også den her satans sorte netto hund, den blev ved med at gø........næsten lige ind i mit ører :evil:

 

Og hver gang den gøede, hævede ejer stemmen og sagde fy....jeg drømte ordet fy i nat :roll:

 

 

Og så min lille hvaps, der næsten aldrig siger et kuk, stakkels hvalpe øre :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

i aften skal vi til hvalpeaften på dyrehospitalet... og vi glææææder os, eller jeg glæder mig og Karla ved det ikke :mrgreen:

 

der bliver hvalpeleg først (så må vi håbe det ikke regner, så lille frøken fisefornem nægter at deltage :roll:), som vi observerer sammen med en adfærdsmennesketing (hvad hedder sådan en lige?) som giver os gode råd om hvad der er god hundeleg og hvad der er mobning osv....

 

Når hvalpene har leget er der et lille foredrag til ejerne om hvalpesundhed, aktivering osv... Og til sidst er der en rundvisning på dyrehospitalet og hvalpene kan få lov at stå på et bord og møde dyrlægen osv...

 

Jeg håber det bliver ligeså godt som det lyder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde en super hvalpeaften i går Karla og jeg.... og hun helt sikkert den dygtigste af alle hvalpene ca. :mrgreen: (det er selvfølgelig en HELT objektiv vurdering :blink: )

 

Vi legede med hvalpe og selv Karla er fremme i skoene, så er hun ingen bølle... Hun kunne snuse lige så stille til den lille forsigtige sheltie og tumle vildt med den franske bulldog :lun: og så fandt hun en fantastisk veninde i en tibetansk terrier ved navn Malou.... de blev ved at søge hinanden og de legede bare SÅ godt sammen.... det var så dejligt at se :-D

 

Og ind imellem hvalpeleg, så var der teori ude i denne hundehave, hvor vi altså stod 15 hundehvalpe og deres ejere.... Karla opførte sig eksemplarisk. Når hun ikke var fri sad hun lige så stille henne ved mig og efter anden omgang hvalpeleg faldt hun simpelthen i søvn ;-)

 

Teoridelen var rigtig fin, der var snak om forældreskab, Hallgreen blev nævnt :5up:, der var advarsler mod de hårde metoder og "gode råd" man kunne få vedr. at tumle sin hvalp osv.... så var der teori om mental aktivering og gode ideer til hundelege der brugte hovedet.... alt i alt var det bare rigtigt godt....

 

Derefter var vi oppe på dyrehospitalet og høre et liiiige rigelig langt foredrag.... men dette sov Karla igennem.... hvalpe der peb og gøede var hende dybt ligegyldigt... hun snorkboblede igennem det hele på skødet af mig...

 

og da vi skulle hjem mødte vi en skrubtudse... det var meget meget sært, men eftersom den hoppede når hun snuste til den måtte hun jo gå ud fra at den ville lege.... så ned i playbow foran den og logre glad... men det reagerede tudsen sgu ikke lige på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

deler du med mig? :blink:

 

Det var mere advarsel mod at tage imod gode råd såsom at tumle hvalpen... De lagde megen vægt på, at der altså ikke var nogen risiko for at hunden ville overtage nogen som helst form for lederskab, så vi skulle bare lade fjollede råd som disse sive ind af det ene øre og ud af det andet....

 

At det eneste man ville opnå med ting som fx at ruske eller tumle hvalpen var en hvalp der var utryg ved hvad dens ejer evt. kunne finde på.... som du jo også opdagede med Aslan :( :ae:

 

i det hele taget sagde de ikke rigtigt noget der var "nyt" for mig, men jeg har jo også læst alle de "rigtige" bøger takket være jer :5up: Da en eller anden påpegede at straf virker, så sagde de at ja det gjorde det - men man måtte jo så gøre op med sig selv hvilken type hund man ville have.... en der gjorde som man bad om fordi den gerne ville det eller en der gjorde som man bad om fordi den ikke turde andet....

 

Jeg synes det var rigtigt godt. Og selv dyrlægen, som havde været dyrlæge i 35 år var rigtig sød.... havde hvalpene oppe og nusse og lod dem slikke ham i hovedet :lun: så jeg fik et rigtigt godt indtryk af stedet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...