Hop til indhold

Er bekymret for min retriever


Retrieveren
 Share

Recommended Posts

Jeg har den skønneste dejlige jagt golden på 9 måneder <3

Han er nok den mest fantastiske hund jeg nogensinde har haft!

 

Barney har de sidste 4 uger virket stivbenet om aftenen og jeg synes han om aftenen var begyndt at ligge mere i sin kurv end han plejede. Jeg var lidt bekymret for symptomerne var de samme da min forrige hund Cody havde dårlige hofter (og blev aflivet for det). Den rigtige angst kom dog først da han d. 23. december fik lov at lege med Darko (min søsters unge schæfer), og vi efterfølgende gik en tur med dem. Der var jeg slet ikke i tvivl længere, han var stiv og ikke rengående. Min frygt for at hans hofter skulle være dårlige, fik mig til straks at ringe til dyrlægen, som heldigvis havde åben.

Min dyrlæge gav sig rigtig god tid til at høre om ham, se ham gå, mærke på ham og i det hele taget undersøge ham. Da min dyrlæge tog ved bagbenene og trykkede blidt på dem skreg min hund. Dyrlægen og jeg kiggede på hinanden og sagde i munden på hinanden: "Vokseværk". Det lød virkelig som vokseværk, og dyrlægen sagde at det passede med alle de symptomer jeg havde beskrevet. Han fortalte dog også at man jo aldrig kan være sikker, og han var rigtig sød at mærke på hans hofter. Vi blev enige om at se om der var bedring her efter jul og så snakkes ved. Og så skulle Barney holdes i ro hele julen. Desværre er Barney stadig ikke helt ren i sin gang, og selvom det er blevet bedre, vil dyrlægen stadig gerne have ham i røngent, så det skal han i morgen. Vi krydser alt hvad der kan krydses for at han snart er på toppen igen, og håber inderligt at det stadig kun er vokseværk.

Det er lidt nervepirrende at gå her og vente på svar, men lige nu er der ikke andet for end bare at vente...

 

Han er købt til at være konkurrence hund og jeg håber så inderligt at han bare er helt på toppen! Jeg har de seneste 4 år sagt farvel til 3 hunde, 2 af dem sidste år. To af de 3, var unge hunde (den ene 3 år og den anden knap 2 år). Jeg frygter at skal sige farvel til endnu en hund!

 

Håber ikk det blev alt for rodet, er bare bekymret for min lille retriever.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi igen vores lille retriever hjemme ved os.

Jamen der er ikke så meget nyt at sige egentlig - desværre.

Han er røngentfotograferet over hele kroppen, og alt så rigtig fint ud, på nær højre albue. Den er ikke helt som den skal være, men da han kun er 9 måneder kan det nå at rette sig. Dyrlægen vidste nærmest ikke hvad hun skulle sige til os, for måske er det helt væk om to måneder og måske er det blevet værre, det vides ikke. Men jeg håber og tror på at det forsvinder for han er efter rigtig gode forældre og det kan simpelthen ikke passe at der skal være noget galt med ham! Jeg har været uheldig nok. Så jeg håber bare inderligt at han er frisk og rask når vi tager billeder igen i slutningen af marts.

Lige nu har han vokseværk og skal holdes i ro den næste uges tid.

Så desværre gav det ikke så mange svar - nu må vi bare vente og se. Meget kan ske, både den ene og den anden vej, de næste par måneder. Men mange tak for jeres mange krydsede fingre

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ... Dupond begyndte også at gå mærkeligt der i 7-9 mdrs alderen. Han blev tjekket og det viste sig, han havde en mild B-hofte.

 

Han blev fotograferet som 1 årig og igen da han blev 2 år ..... Da havde han en A-skål og det har han stadig. :D

 

Han går stadig mærkeligt. Lidt som om, han går på tæerne og med strakte ben. Men dyrlægen siger, det er fordi han er så muskuløs i benpartiet bagtil :D Jeg skal se ham som en bodybuilder. Men vi tager stadig en eller to uger fra tid til anden, med intet andet end gåture i snor.

 

Evt. tag hunden ud til svømning. Den bruger krop, led og ben på en helt anden måde end ved leg. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar.

 

Jeg har snakket med min dyrlæge igen idag, og han havde tænkt meget frem og tilbage igår. Han sagde at vi kunne risikere at det udviklede sig til AD og at vi måske skal have sat noget behandling igang allerede nu her. Men han vidste ikke helt hvordan han skulle tolke billederne, men han vil prøve at sende dem til en rigtig dygtig dyrlæge som han havde stor tiltro til og som havde rigtig meget erfaring med det. Så nu må vi se. Måske får vi svar i næste uge, men intet er selvfølgelig sikkert før han er udvokset og vi får set det led i røngent igen.

 

Lige nu er jeg desværre bekymret for ham, og er lidt bange for om han udvikler AD. Han skulle bruges til konkurrence i agility og lydighed, men hvis hanhar AD er jeg da bekymret for om det kan lade sig gøre :( Og jeg havde sådan glædet mig til at skulle cykle lange ture med ham til sommer, men det bliver måske heller ikke muligt.

Nu ved jeg godt man ikke skal tage sorgerne på forskud, men nu har jeg været rigtig uheldig med to unge hunde og må ærligt indrømme at jeg ikke har stor tiltro til at det bare går i sig selv.

Ventetiden er laaang lige nu. Er meget bekymret for min retriever.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ville jo stadig slå et slag for kiropraktik. Husker ikke hvem de midtjyske medlemmer plejer at pege på, men det kan der hentes hjælp til.

 

Hvis hunden har nogle smerter efter en forkert bevægelse, kan det give forkert slid som resultat. Ved af flere der er "rettet op" til bedre HD resultater, og til en pris på ca. 500 kr. for en behandling, ville jeg ikke betænke mig på at prøve det. Uanset hvad ens holdning ellers er til det.

 

Der skal ikke meget til, for at en hund får lavet en forkert bevægelse. Slet ikke hvis det er en hund, der bruger sig selv hårdt. Bare det at tråde ned i et hul, man ikke havde set var der, kan give skævhed i kroppen. Mange går jævnligt til behandling med deres hunde, for løbende at få løsnet op for diverse spændinger etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville nu hellere søge en fysioterapeut eller massør frem for kiropraktor.....

 

Det er stadig en hvalp, og vil man virkelig have en kiropraktor til at rykke og hive i hundens led, når nu den måske har ondt????

 

Personligt bruger jeg ikke en kiropraktor til hverken mig eller min hund. Det kan umuligt være sundt, at få led og knogler rykket rundt på den måde. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...