Hop til indhold

Sikkerhedssele til hund


Buju
 Share

Recommended Posts

Vi skal have købt en sikkerhedssele til hunden, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge (der er ikke plads til bur)

 

Er der nogen der har erfaring med denne:

http://mosegaardens.dk/hundebure_hundesikkerhedssele-c-81_75_230.html

 

eller denne:

http://www.funnypets.dk/shop/hunde-sikkerhedssele-336p.html

 

Synes den første ser bedst ud, men prisen er jo selvfølgelig heller ikke den samme. Desuden står der at den er TÜV godkendt, nogen der ved hvad det betyder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal have købt en sikkerhedssele til hunden, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge (der er ikke plads til bur)

 

Er der nogen der har erfaring med denne:

http://mosegaardens.dk/hundebure_hundesikkerhedssele-c-81_75_230.html

 

eller denne:

http://www.funnypets.dk/shop/hunde-sikkerhedssele-336p.html

 

Synes den første ser bedst ud, men prisen er jo selvfølgelig heller ikke den samme. Desuden står der at den er TÜV godkendt, nogen der ved hvad det betyder?

 

Der er flere producenter der laver et bur der passer I din bil (hvad kører I i?)... Har I overvejet det? Det er en lidt dyrere løsning, men altså også lidt mere sikkert en en sikkerhedssele...

 

Jeg skal lige kigge på dine links, så vender jeg tilbage igen :blink:

 

Edit: Så har jeg kigget... Jeg ville nu gerne se lidt flere billeder af hundene med selerne på, men synes at den første du linker til ser ud til at sidde rigtig godt på hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får en fiat Cinquecento, mener du også der kan laves bur til en sådan?

Bagagerummet er jo nærmest ikke-eksisterende:mrgreen:

I så fald vil vi da bestemt overveje det, har du et link til hvem vi kan kontakte?

 

Altså Ekaterina får jo lavet bur til sin vw lupo... mon ikke bagagerummet er nogenlunde tilsvarende jeres? Men de fjerne bagsæderne, så der er plads til buret... Det kan man jo kun hvis man ikke bruger dem - bruger I jeres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Ekaterina får jo lavet bur til sin vw lupo... mon ikke bagagerummet er nogenlunde tilsvarende jeres? Men de fjerne bagsæderne, så der er plads til buret... Det kan man jo kun hvis man ikke bruger dem - bruger I jeres?

 

Øh, det har vi nu slet ikke tænkt over - men ja, jeg tror gerne vi vil have mulighed for at bruge dem.

 

Hmm, nu bliver jeg helt i tvivl. Men bilen er jo købt netop for at vi kan køre til stranden/i skoven med hunden. Men det kunne jo også være rart f.eks. at kunne tage min søster med hjem til Jylland i den...

 

Gruble, gruble:hmm:

 

Ved du hvor de har fået det lavet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad sæderne blive i bilen. Det er squ lidt ærgeligt at have pillet dem ud, hvis og så fremt i fald osv. Hvad er jeres hund for en ? Det ligner en samojede eller noget i den stil. Når den bliver voksen vil den passe som hånd i handske i bagagerummet. Min mutti har haft en bil magen til og det var rigtig fint til Berner-bassen og han er nok pt lidt større end jeres bliver som fuldt udvokset.

 

Sikkerhedsseler aner jeg intet om, så hvorfor jeg plaprer op i den her tråd, må guderne vide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh, det har vi nu slet ikke tænkt over - men ja, jeg tror gerne vi vil have mulighed for at bruge dem.

 

Hmm, nu bliver jeg helt i tvivl. Men bilen er jo købt netop for at vi kan køre til stranden/i skoven med hunden. Men det kunne jo også være rart f.eks. at kunne tage min søster med hjem til Jylland i den...

 

Gruble, gruble:hmm:

 

Ved du hvor de har fået det lavet?

 

Ja vi skiftede jo til gulplade biler efter vi fik hund. Men vi er også kun os to, og så kunne vil ligeså godt tænke på komforten og sikkerheden. Vi skal ikke have hvidpladebil igen før der sker en evt familieforøgelse, og selv der vil jeg nok se om ikke der er råd til at have en gulpladebil også.

 

I nogle biler kan sæderne jo lægges helt ned, så det ikke er nødvendigt at pille dem ud....

 

Hakon laver bure til bilerne.

 

Ekaterina får det lavet på sit arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad sæderne blive i bilen. Det er squ lidt ærgeligt at have pillet dem ud, hvis og så fremt i fald osv. Hvad er jeres hund for en ? Det ligner en samojede eller noget i den stil. Når den bliver voksen vil den passe som hånd i handske i bagagerummet. Min mutti har haft en bil magen til og det var rigtig fint til Berner-bassen og han er nok pt lidt større end jeres bliver som fuldt udvokset.

 

Sikkerhedsseler aner jeg intet om, så hvorfor jeg plaprer op i den her tråd, må guderne vide...

 

Man kan jo altid sætte dem i igen, eller bare lægge dem ned hvis det er muligt :)

 

Jeg turde ikke lade en hund sidde i bagagerummet af sådan en lille bil uden nogen beskyttende omkring den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad sæderne blive i bilen. Det er squ lidt ærgeligt at have pillet dem ud, hvis og så fremt i fald osv. Hvad er jeres hund for en ? Det ligner en samojede eller noget i den stil. Når den bliver voksen vil den passe som hånd i handske i bagagerummet. Min mutti har haft en bil magen til og det var rigtig fint til Berner-bassen og han er nok pt lidt større end jeres bliver som fuldt udvokset.

 

Sikkerhedsseler aner jeg intet om, så hvorfor jeg plaprer op i den her tråd, må guderne vide...

 

Jeps, det er en samojed (og han er ved at være udvokset, er lige fyldt 1 år).

 

Ja, når jeg tænker over det, så tror jeg også lige pt. at vi lader sæderne være i bilen, good point. Men jeg er lidt loren ved at proppe ham i bagagerummet tror jeg - netop pga. sikkerhedsaspektet.

 

Stod jeres så bare "i spænd" oder? Der er jo immervæk ikke meget plads :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er en samojed (og han er ved at være udvokset, er lige fyldt 1 år).

 

Ja, når jeg tænker over det, så tror jeg også lige pt. at vi lader sæderne være i bilen, good point. Men jeg er lidt loren ved at proppe ham i bagagerummet tror jeg - netop pga. sikkerhedsaspektet.

 

Stod jeres så bare "i spænd" oder? Der er jo immervæk ikke meget plads :mrgreen:

 

 

Jep han blev bare sat derned og da han ikke gad stå op og glo ud på den fynske natur mere, så lagde han sig ned og sov...

 

Hvis du alligevel kommer på, at der skal et bur i bilen, så husk at det skal kunne åbnes fra alle sider. Det er jo ikke til helt at forudse hvor den kommer fra, den bil, der evt balrer ind i en. Det ville være lidt en bet, hvis buret f.eks. kun kunne åbnes i den ende ud mod bagagerumsklappen og en bil kører ind i en bagfra, så vaps komme til at sidde spærret inde dér...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. di spørgsmål om Tüv kommer der lige et udklip fra hjemmesiden forbrug.dk :-D

 

TÜV

 

3ebd818830.jpg

Et TÜV-mærke på et produkt viser, at det er testet af organisationen TÜV NORD GRUPPEN, som er repræsenteret i 53 lande. TÜV tilbyder at teste produkter for at se, om de fx lever op til CE-mærkningens eller GS-mærkningens krav eller andre internationale eller europæiske krav. TÜV løser opgaver både for private producenter og det offentlige.

TÜV er således ikke en standard i sig selv. TÜV viser, at et produkt er blevet testet efter de krav, der stilles til produktet, fx internationalt eller i EU. Derfor er det heller ikke alle produkter, der er TÜV-mærket, da de kan være testet af andre organisationer. Du kan ofte se TÜV sammen med GS, da TÜV tit udfører test ud fra europæisk standard og tysk sikkerhedsmyndighed.

Du kan læse mere om TÜV her

Publiceret: 17-12-2007

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst futtemor

Nej, det er ikke ironisk ment. Jeg er bare lidt deprimeret over, at min søn er blevet syg.

Og ja - jeg har selv købt og bruger selen til min labrador, og den er udmærket.

 

Hilsen Marianne

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er ikke ironisk ment. Jeg er bare lidt deprimeret over, at min søn er blevet syg.

Og ja - jeg har selv købt og bruger selen til min labrador, og den er udmærket.

 

Hilsen Marianne

 

Ok, tak for dit input, det er godt at høre om andres erfaringer med diverse udstyr.

 

Men sådan generelt kunne det faktisk også være interessant at høre fra folk der har prøvet at køre galt med hunden i bilen - ikke fordi det på nogen måde er ønskeligt, men fordi seler/bure jo først virkelig bliver testet der.

 

Anyone?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Gæst Teddy's mor

Hejsa...

 

Ved godt at det er længe siden at du har bedt om et godt råd ang sikkerheds sele til din smukke Samojed, men jeg ville klart anbefale den første. Altså den der hedder AllSafe...

Jeg har selv én mage til, og har den en skøn Samojed tøs, der elsker at køre i bil med sin sele på.:blink:

Jeg er heller ikke til bure og bagagerum, da min lille Teddy-pige er mere et barn end bare en hund for mig.

 

Smil fra Teddy's mor Nete

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Jeg kan varmt anbefale denne sele

 

http://loppetjansen.dk/sikkerhed/sikkerhedsseler/ezy_dog_sele_l_sort_9011_da.html

 

Vi benytter den til begge vores labber og de sidder i baggerummet begge to. Med selen følger sådan et stykke der klikkes i sikkerhedsseleholderen. Vi har investeret i forlængerstykker, da de originale er meget korte. Derudover har vi i bagagerummet monteret sikkerhedsseleholdere i bunden. Så begge hundene er "klikket" fast lige som alle andre i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har vi og den er super nem. Vi lader dem blive på bilselen og derfor kanon nem bare at klikke på hendes sele.

 

Det håber jeg da :blink:

 

Jeg synes, at den er nem at bruge. Sikkerhedssele-delen sidder fast på den miderste sikkerhedssele på bagsædet, så er der også plads til, at hun kan lægge sig ned.

 

Jeg har den også selv, det var derfor jeg spurgte om nogen vidste om den kunne holde til et sammenstød :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...