Hop til indhold

Bella lugter af fisk????


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Øhhhhmmmm..... Nogle gange har jeg bemærket at Bella lugter lidt grimt, sådan af dårlig fisk. Det kommer fra bagenden, men så kan jeg ikke komme det nærmere.

 

Før hun blev steriliseret, tænkte jeg at det var noget hormon-noget, men nu ved jeg ikke lige hvad jeg skal tro:vedikke:

 

Det er meget sjældent det sker, måske en gang hver måned, og er vistnok først begyndt ved omkring 7 mdr.

 

I dag skete det i forbindelse med at der var en for hende fremmede mand, der kom ind af døren efter det var blevet mørkt. Da han var gået, slikkede hun på tæppet hvor hun lå da han kom ind. Jeg lugtede til stedet, og det var helt klart derfra lugten kom.

 

Jeg kan ikke huske om hun har været ophidset (sur) de andre gange det er sket - det er som sagt ret sjældent.

 

I dag havde hun ikke aften-skidt inden, men lige så snart den farlige mand var kørt, gik hun ud og sked.

 

Kan det være noget analkirtel? For det hormonelle kan jeg udelukke, ligesom det jo ikke kan være alvorlige sager som livmoderbetændelse mm.

 

Hun er frisk og glad, feberfri, æder og skider normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det lyder fuldstændig som analkirtlerne. Det stinker fuldstændigt rædsomt når de tømmes, enten af hunden selv eller manuelt.

Ofte kan de tømmes ved forskrækkelse eller ophidselse, ja de blev tømt på en af mine hvalpe engang den trillede ned af sofaen i søvne.

 

Hvis du ca. en gang om måneden fornemmer den lugt, så ville jeg få dem tømt, det kan være ret generende for hunden at gå med fyldte analkirtler.

Jeg ville osse give hunden nøgleben eller grisehaler sådan at afføringen bliver fast og derved tømmer kirtlerne automatisk når hunden besørger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopsa, hvorfor er du altid min redning?:-)

 

Vi smutter omkring yndlings-dyrlægen og får tømt sagerne (lækkert i øvrigt:mrgreen:)

 

Hvis du er lidt frisk, så får du din dyrlæge til at vise dig hvordan man gør så du kan klare det selv fremover.

Jeg ordner det selv og gør det ude fra, dyrlægen gør det indefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg ikke helt sikker på at jeg kan overskue, det dér hjemmetømning, ad-bad!

 

Det passer måske egentlig nogenlunde med de perioder hvor hun har fået penicillin, og derfor haft dårlig mave?!

 

Anyways, får dem lige tømt, og så holder jeg øje med om det vender tilbage. Og så kører jeg fluks i Bilka i morgen efter nogle haler:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...