Hop til indhold

Vores Shih er ikke sig selv

Gæst husubusi
 Share

Recommended Posts

Gæst husubusi

Hej med jer.. Er ny her så håber jeg gør det rigtige :genert:

Vi har en dejlig han Shih tzu på 6 mdr..En super dejlig hund, der er altid er glad og vil hilse på alle..

Men ja nu kommer det her i d. 17/1-12 havde vi ham så til en hunde klipper, han blevet en hel del korter en vi havde ønsket,

fik afvide at han havde nogle hår knuder på sin en for potte og bag det en øre ( de var meget små,) men han havde været nød til at klippe ham ned til ca 3 cm :evil:

Da vi hentede ham og han var meget glad for at se os og logrede med halen, men da vi kom ud i bilen startede det, han ville ikke "snakke" med os og ville ikke have gode bider over hovedet.Han er også bbegyndt at bide, hvilket han ikke har gjort andet end da hans gummer kløede.. Han virker meget mut og sådan ved siden af sig selv, er stadig meget kælen, men ikke glad.. HVis vi kalder på ham, kigger han og vender så bare numsen til os, ja ja man er vel sin ege herre..

Han vil heller ikke ud at gå tur, hvilket han bare elskede før, han vidste ikke nået bedre end en tur i skoven.. Er der nogen der kan hjælpe os måske har oplevet det samme eller bare har nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at få vores glade hund tilbage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst camilla kr

Det lyder da godt nok, som om han slet ikke er tilpas lige nu, øv altså. Er det mon fordi hans pels pludselig føles anderledes? Eller har det været en dårlig oplevelse at være til hundeklipper? Måske kunne du spørge hundeklipperen, om der har været nogle problemer undervejs....

Jeg har ikke så meget klogt at tilføje angående hans ændrede opførsel, men vil gerne lige fortælle dig, at min smukke cocker spaniel også blev trimmet helt skørt i foråret - han så helt forkert ud, og jeg var bare SÅ ked af det!! Vi fik ham så først trimmet igen i december måned da pelsen var groet meget ud igen (og var meget svær at holde). Denne gang hos en anden trimmer. Og han var super fin, da jeg hentede ham (OG glad), og jeg var ved at tude af glæde!! Kan altså klart anbefale Hillerød Hundesalon til næste gang - du bor jo også i nordsjælland... :-)

Held og lykke med at få humøret tilbage!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst husubusi

Tak for dit svar og fordi du gav dig tid til at svare.., vi har tænkt lidt over om han føler sig meget nøjen og overveje lige at smutte ud og købe en lille frakke til ham :slem: Jeg har prøvet at fange klippe manden men uden held, så mail også sendt af sted til ham . håber at kunne få lidt svar fra ham. Vil da helt sikker prøve at kontakte dem i Hillerød, hvis vi begiver os ud i en klip igen :-P er jo dejlig tæt på.. Håber det hjælper når hans pels er vokset en smule ud igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Kan han være kommet til skade og have ondt et sted?

Da min blev klippet kort første gang elskede han det, og han sprang pludselig omkring med meget større energi og glæde :lun: Han var mere "fri" uden alt det pels..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Goldendelicious123

Hej Husubusi.

Jeg har haft en Dværgschnauzer, Baltezar. Han startede ud med at blive trimmet, som schnauzere jo bliver. Efter flere år med trimning, fik han pludseligt efter en trimning en meget aparte adfærd. Så underlig, at vi gentagne gange var ved dyrlægen, da vi var bange for, at noget var alvorligt galt. Dog uden, at vi nogensinde blev helt klare over, hvad det var der foregik.

Vi fik trimmet ved opdrætteren, en meget dygtig og seriøs mand, der behandlede Baltezar meget godt, så skylden kan i hvert fald i dette tilfælde ikke lægges her. I samarbejde med ham, prøvede vi efterfølgende at trimme igen, men med samme adfærd tilfølge, så efter megen snak, besluttede vi, at Baltezar fremover skulle klippes, da vi tænkte at hans adfærd kunne være stress relateret.

Det blev også en smule bedre med klipning fremfor trim, men ikke helt godt. Så gennem tiden prøvede jeg mange forskellige ting i forbindelse med klip. Min lille lommefilosofi kom frem til, at jeg oplevede, at det hjalp at klippe bryst og bag knap så kort, da det måske stak ubehageligt, når han bevægede sig, (Det bliver klippet helt i bund på schnauzere) og vaske ham i en god medicinsk sæbe efter endt klip, der beroligende huden og fjernede de små hårstumper. Vi kender jo selv følelsen af hår ned af ryggen efter frisørbesøg...

Ved ikke om det er tanker, du kan bruge, men held og lykke på jagten efter løsninger. Jeg ved hvor belastende det er at vide, at nu nærmer den næste klipning sig, og lille vaps er utilpas med det...

Med venlig hilsen Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst husubusi

Hej Rikke. Ja vi snakkede også om dyrelægen, men blev enige om jeg at slå koldt vand i blodet, bare fordi man for hund for første gang, behøver man vel helle ikke male fanden på væggen:blink: Og som første gangs ejer af en hund kan man altid bruge tanker og råd fra andre...Og ja må sige glæder mig da ikke til næste gang vi skal til klippe manden ..Men vi kontakt til klippe manden i dag, fik en laaang sludder med ham, hvordan Gumbas havde klaret det og hvordan klipningen forgik.. Men han beroligede os med at han ikke var spændt fast.. Men han tror måske det kunne være nået med tillid til os fordi vi havde efterladt ham hos en fremmede og han skulle havde lavet nået nyt,han sagde det kunne samlignes med, at man aflever ens barn hos tandlægen første gang også gik.. Men tænker hvorfor pokker oplyste man os så ikke om, at det kunne være en god ide at blive når det var første gang han skulle klippes.. Så vi har snakket lidt frem og tilbage og lyttet og snakkede om alle de gode råd vi har fået, og vi har fået lidt ro på, og må bare give ham den tid og al den kærlghed der skal til og prøve at vinde hans tillid tilbage.. og vil så næste gang overvej om vi selv skal klippe ham eller være der ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg læste dit første indlæg, tænkte jeg også at det kunne være noget med at I havde "forladt" ham et helt fremmede sted for at blive klippet for første gang. Vi var væk fra vores hundepiger nogle dage i sommer og min veninde var her hjemme og passe dem. Da vi så kom hjem blev vi mødt med to dejlige og glade hunde, man da vi satte os ind i sofaen satte Molly sig op til min veninde... Tror hun var noget sur over at vi havde tilladt os at forlade hende, og vi skulle i hvert fald ikke tro at hun tilgav os så hurtigt :fornaermet: Hun har også fået fjernet sine analkirtler og blev så selvfølgelig barberet bagi... Der var hun godt nok flov og ville ingen ting. Der gik 23 timer før hun ville ud og tisse :shock: Vi havde fat i dyrlægen, som sagde vi lige skulle se det an, men så kunne hun ikke holde sig og skulle ud på græsset... tre skridt sat sig, tre skridt sat sig... jeg tror det var en underlig følelse og måske koldt :vedikke: Hun virkede "flov" hvis man kan sige det sådan.

Så må I blive der ved næste klipning og se hvordan det går og rose osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Goldendelicious123

Hej igen.

Er på den ene side sket ikke utilbøjelig til at give jer begge ret i, at det kan være en ulempe at køre fra hunden et fremmed sted. Men på den anden side er jeg faktisk meget i tvivl.

Jeg har selv trimmet westie og schnauzere for andre, og det var min oplevelse i langt de fleste tilfælde, at det var en kæmpe fordel, hvis ejeren kørte imens. Hundene var langt lettere at få til at stå pænt til trim, når ejeren ikke var der, end hvis han/hun blev. Ofte blev hunden meget urolig og "pjevset", hvis ejeren blev. Og faktisk endnu svære at håndtere, hvis ejeren hele tiden stod og bekæftigede hunden i, at det her må være slemt, siden jeg hele tiden bliver rost (jo ofte med lidt bekymret stemme ufrivilligt).

Men er som sagt meget i tvivl.

Prøv at blive og se så kritisk på hvordan hunden reagere på det.

Med venlig hilsen Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, ja, det kan jeg da også godt se du har ret i... Det havde jeg ikke lige tænkt på :hmm: Måske er det forskelligt fra hund til hund og man skal finde det der passer bedst på ens hund... Det kunne også være at man kiggede kort til hunden hvert 5 min. i starten, så hvert 10, for at vise at man var der, men så den måske ikke blev så pylret. Ved det sørme ikke, men man må vel prøve sig frem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg klipper selv mine, jeg kunne aldrig finde på at sende dem til frisør. Jeg kan bedste lide at gøre det i hundenes tempo, og jeg kan gøre det over nogle dage, så de ikke skal stå i så lang tid.

Det kan være lidt takket de første dage, men hellere det og de er trygge imens. :-D Men jeg synes efterhånden jeg har fået ok erfaring i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange langpelsede racer, bryder sig ikke om at være for kort i pelsen, hvis de har været vandt til at det var længere.. Det gør dem utrygge.. Jeg kender nogen mennesker, hvor deres hund fik en trøje på, og så blev de mere sig selv..

Tror man kan sammenligne det lidt med, når vi er utrygge/kede osv, at vi bliver roligere og mere trygge, hvis vi bliver omfavnet :-) Nogen mennesker, kan bedst lide at have stramt tøj på/kugledyne for, for at kunne holde sammen på sig selv psykisk, blev de nød til at have noget på der "holdt dem sammen" fysisk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst husubusi

Hej alle.. Mange tak for jeres input,: det har hjulpet os meget, at læse alle jerer råd, egne oplevelser og hvad I evt. har bidraget med.. En lille opfølgning herfra hvordan det stå til og havd vi har gjort, måske der er nogen der kan få glæde af vores erf :rolleyes: Vi startede med at ringe til fyren der havde klippet Gumbas, Han blev ked af at høre at han han havde ændret adfær, det havde han aldrig været ude for, forklarede os hvordan han havde gjort og hvordan Gumbas havde taget det..Han bad os og holde ham infomeret om hvordan det går med ham.. Så ringede jeg til dem hvor vi havde købt ham, for lige at få en sludder med dem og om det var nået som de havde prøvet før, det var det ikke men deres bud var også, at det kunne være fordi at vi var gået fra ham, og evt kunne der også være fordi han være blevet klippet meget kort på sin kønsdele :( Det var blevet en smule bedre torsdag, han vendte da ikke rygge til os mere he he, så forsatte med god bidder og opmærksomhed..Nå men vi ventede spændt på at det blev fredag, for så kom vores børn hjem, og vi havde en ide om at det kunne live ham op. Der gik også kun, lige et par time og vi synes det havde hjulpe en del, men der manglede lige det sidste, før han var sig selv, så ringede igen til dem vi havde købt ham af, for at høre om vi kunne komme forbi og besøge dem, havde en lille ide om at det kunne hjælpe hvis han lige fik snuset lidt til det som han kom fra. Så vi kørte en lørdags tur, for at hilse på hans hunde mor, moster, den ene søster, 2 andre hunde og en kat.. Der gik kun 10 min fra vi kom og til han var igeng med at lege med dem alle, virkede som om det var en god ide , så efter 2 timers besøg kørte der en meget glader famillien hjem igen, og skal lige love for at han blev glad for at komme hjem, og virkede som om han var sig selv igen.. Søndag fik vi besøg af et venne par, også med en lille han hund.. OG der blevet leget igennem og derefter en lang tur på stranden.. Så efter en week med en masse kærlighed og god bidder, besøg og atter besøg, så tror vi at vi næste har fået vores dejlige hund igen, håber i hvertfald at når vi kommer hjem fra job mandag vil bliver modtaget af en glad hund.. HAr snakket om at når/og hvis han igen skal klippes måske begiver os ud i det selv, men vi ser tiden an..:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites