Hop til indhold

så går den ikke længere.. dyrlæge i morgen!


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Nu går den ikke længere.. sårene har spredt sig og ser ret voldsomme ud synes jeg .. kan ikke passe at det bare er pga. tør hud og han klør sig.

 

han har sår hele vejen op af maven.. og der kommer hvidligt sekret ud fra tissetøjet. (ligner sæd?)

 

så nu må vi se hvad de siger! og få taget en skrabetest..

tager det lang tid før man får svar på dem?

 

hvad kan det skyldes?

skab? han har ikke sår på hasterne og ørene.. ?

 

og det er ikke ømt.. jeg må nusse og pille alt hvad jeg vil.

 

er bekymret.. så nu skal det være! må tage tidligt fri i morgen fra arbejde så jeg kan nå derind. de har kun to timers åben konsultation.

 

pasta og youghurt i februar here we go.. så er det godt med en arbejdsplads der byder på gratis hjemmelavet mad hver dag!

 

bud på hvad det kan være er velkomne!!??

 

har bare skudt det til at være fodret.. da jeg suplerede foderet med rå æg forsvandt sårene i en periode.. men nu er de vendt tilbage..

 

skab kommer og går vel heller ikke? HJÆLP :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Dexter havde eksem og fik taget et skrab, og der kunne dyrlægen allerede med det samme sige "hvad det var".. Altså hun kan jo ikke sige hvad hvilken slags virus eller allergi det er, men hun kan udelukke nogle ting f.eks. med det samme...

 

Dexterne havde på maven, små "bumser" lignede det, med tør hud omkring... Vi fik en desinfeserende sæbe og en creme og det hjalp på ganske få dage!

 

Håber alt går vel i morgen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

så store er de ikke marie? det er mange små sår. diameter ca. 0.5 cm.. nogle aflange.

 

sidst havde han også bumser.. det har han ikke nu. kun sår (mange)

 

prøver lige at tage billede

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

loppeallergi havde vi også som mulighed.. men giver det store sår? ikke bare eksem?

 

sidst havde han bare fået rigelig kur fordi vi troede han havde tonsvis af lopper siden han kløede sig sådan..

indtil vi så opdagede sårene.. og dyrlægen sagde at de kom fordi han kløede sig.. men ikke så maaange? :vedikke:

 

altså.. det der er jo kun lige på det lille område foran tissetøjet.. det er jo hele maven og brystkassen der er dækket..

og resten af hans hud ser ikke ud til at lide under det.. har ikke kunne finde noget på bagdel eller ryg overhovedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindelig tissemandssnask? Hvor gammel er han? Nogle hanhunde (intakte vist mest/kun:confused:) har snask fra tisseren.. Mange oplever at det kan afhjælpes lidt med tomat.. Og det forskelligt fra hund til hund, hvor meget og om der er noget

 

Har aldrig hørt det skulle være hvidt - gult eller grønt, ikke hvidt (men kan selvfølgelig være det er et særtilfælde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt ligne furunkulose, imo, selvom det er ikke meget at gå ud fra... Men væskende sår med grønt sekret? Det kan se lidt forskelligt ud, der findes tre typer - hot spots er kun den ene og det, der bruges mest i hverdagssproget, er mit indtryk - da folk husker det :lol:

 

Første gang Møffe havde hot spot var det én mellemstor cirkelformet plamage ved haleroden, bestående er flere væskende sår. De efterfølgende gange har det for det meste været større eller mindre pletter og flere af dem. På et tidspunk var nærmest hele hans bryst fyldt med hot spots (ikke ét stort, men flere små). Det sidste han havde var tre meget små væskende sår ved haleroden, med flere centimeters afstand.

 

Det har en sælsom lugt, betændelsen. Jeg kan ikke helt beskrive det... Men lidt varm, fugtig, vammel, badr. Møffe skælder ofte omkring det og man kan ligesom hive nogle hudlaser af nogle steder og så har man ellers åbnet ned til himmerig af ildelugt :badr:

 

Møffes hot spots skyldes en allergi af en art. Vi har efterhånden fundet nogle ting, han IKKE reagerer på nu, men hvad han reagerer på ved vi ikke endnu - ind til videre ligger vores primære mistanke på højt proteinniveau, højt fedtniveau, fjerkræ eller svinekød.

 

Anyways. Det der kan du næppe banke ned selv, hvis det er hot spot/furunkulose og så udbredt, som du giver udtryk for... Det er simpelthen for stort. Men en anden gang, så har jeg rigtig god erfaring med at klippe pelsen af omkring såret og så duppe det to-tre gange dagligt med klorhexidin og tørre grundigt bagefter med køkkenrulle, så der ikke er fugtigt. Flere har også godt erfaring med noget aloe vera, det har jeg ikke rigtig fået forsøgt mig så meget med endnu, da jeg ikke har turdet på "friske" hot spots. Men har prøvet på næsten-eliminerede hot spots uden det har givet bagslag, i hvert fald.

Kaliumpermanganat 3% skulle også kunne bruges, da det udtørre området, så der ikke er fugtigt (og måske desinficerer lidt). Jeg har ikke selv nået at prøve det, da jeg ikke har kunnet få fingrene i det.

 

Lidt om lidelsen (mine dyrlæger har så aldrig taget et skrab eller en vævsprøve):

netdyredoktor - Furunkulose

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Håber det er noget simpelt - Petrine havde kun udslet enkelte steder (og det nåede ikke at blive så voldsomt, men ellers lignede det rigtigt meget). God bedring

 

hvad var behandlingen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

hmm.. har læst lidt.. kunne godt være loppeallergi.

 

der står også at hunde der får kostilskud og olier ofte har svagere symptomer.

det kan være grund til det forsvandt under "æggekuren/olie" kuren? :hmm:

 

så står den vel bare på loppekur 1gang/mnd? resten af hans liv. og muligvis foderskift? da der jo står at ved loppeallergi har hunden også ofte allergi over for andre ting?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner helt det eksem Dexter havde... Men dyrlægen kan sige det helt præcist med et skrab! Og så kan du få den helt rigtige behandling for det..

 

Jeg var super bange for Dexters, fordi jeg synes sårene så forfærdelige ud, men heldigvis var det "bare" et udslæt, og det var behandlet super let...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Det ligner helt det eksem Dexter havde... Men dyrlægen kan sige det helt præcist med et skrab! Og så kan du få den helt rigtige behandling for det..

 

Jeg var super bange for Dexters, fordi jeg synes sårene så forfærdelige ud, men heldigvis var det "bare" et udslæt, og det var behandlet super let...

 

 

han har bare været i kløestilende-steroide-antibiotika kur før for det

Link til indlæg
Del på andre sites

sårende væsker ikke?

 

 

 

minibillen: han er godt og vel 9 mnd? .... så jeg skal forstå det som han er konstant "han-dyr"? :ler:

 

Væskende er så meget sagt, for det skal ikke forstås sådan, at det flyder fra sårene... Men er der pels, bliver den klæbrig. Det var sådan jeg opdagede Møffes første hot spot, netop fordi hans pels blev helt klistret på stedet. Men så lang tid er der aldrig gået siden.

 

Men det er ikke sikkert, at det er et hot spot, jeg ville bare lige give mit besyv med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det fra tissenmanden liger forhudsbetændelse... Det har vores westie konstant. Vores dyrlæge siger at enhver hanhund med bare lidt respekt for sig selv, har lidt forhudsbetændelse :slem:

 

Vi bruger noget der hedder CleanGenital (Forhudsrens) og det virker udemærket synes jeg.

 

Ah, endnu en fordel ved kastration - at man undgår forhudsbetændelse. Hvis hunden har det konstant, så er det da værd at overveje at få gjort noget ved det.

 

Til TS - jeg synes også, det ligner loppeallergi. Eller en anden form for allergi, som viser sig i huden. Hvad for noget foder får han?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...