Hop til indhold

Ansvar/sygeforsikring


Gæst Ninjarotten :)
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjarotten :)

Hej :-D

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en dejlig lille chihuahua/ninjarotten Romeo :hjerte:

Vil som de fleste andre gerne gøre det bedst muligt..

Har prøve at finde rundt i de forskellige forsikrings tilbud til hunde

Men det eneste jeg fik ud af det er jeg er blevet mere forvirret

Vil høre om jeres erfaringer

Mvh Karina

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også både ansvar og sygeforsikring hos Agria. Heldigvis har vi endnu ikke haft brug for den, men servicen i forbindelse med oprettelse, nogle spørgsmål jeg havde osv., så var de rigtig søde at snakke med og gode til at hjælpe. :5up:

 

Det er vidst 135 kr. om måneden vi betaler for begge dele. Og en rigtig god ting synes jeg er at man betaler pr. måned og ikke kun én gang årligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min er forsikret hos Dyrekassen Danmark. Jeg har tidligere også haft hunde forsikrede i Gartnernes. Nu er Agria kommet til Danmark, og det var også et selskab jeg kunne overveje, hvis jeg skulle tegne ny forsikring. Én ting jeg vil ha', er at sygeforsikringen er livsvarig, hvilket ikke er tilfældet for alle selskaber. Selskaberne ændrer tit og ofte på sine hundeforsikringer, så man bli'r desværre nødt til at selv tjekke nettet rundt, og se betingelser og dækninger igennem. Vi kan sagtens fortælle dig om vores forsikringer - men det er ikke sikkert at de samme betingelser/dækninger gælder ved nytegning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Dyrekassens HundTotal forsikring (alt i én pakke). Er ret begejstret, de har dækket alt jeg har sendt ind på Møffe uden så meget som at hæve et øjenbryn :-)

 

Hvilket ind til videre indkluderer 3 dyre operationer m.m....

 

De dækker 80%, minus selvrisiko og medicin, man har med hjem. Derudover dækker de også i en vis udstrækning alternative behandlinger (kiropraktik, akupunktur) og genoptræning efter operation.

 

Det koster vist næsten 2000kr. årligt, men så har jeg også livsforsikring med.

 

Agria er billigere ved nogen hunderacer, så det skal man også huske. Det er ret dyrt at forsikre sin berner der i forhold til i Dyrekassen, i hvert fald da jeg tjekkede op. Til gengæld kan man tilføje, at man vil have dækket arvelige lidelser hos dem (fx hofteledsdysplasi), det kan man ikke hos Dyrekassen - men så bliver forsikringen selvfølgelig også dyrere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjarotten :)

Tusind tak for jeres svar

Har kigget rundt og talt med flere

Blev faktisk bare mere forvirret

Fandt ud af jeg både skulle tage højde

for selvricciko og beløb den lille fyr skal forsikres for og om det er med livslang dækning

Derfor syntes jeg det var meget nærliggende at høre herinde hvad i har valgt og hvad i har erfaringer med

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjarotten :)

Endnu engang tak for hjælpen :hjerte:

Efter endnu engang ringen rundt

Blev valget Agria, fordi de os dække racetypiske skavanker

Har ud over ansvar og sygeforsikring tilvalgt 3 extra pakker så alt medicin mælketænder og genoptræning

efter skader os er dækket ind og alt sammen for 177 om måneden :klap:

 

Super dejligt at få det ordnet. Ønsker alle en dejlig dag :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu engang tak for hjælpen :hjerte:

Efter endnu engang ringen rundt

Blev valget Agria, fordi de os dække racetypiske skavanker

Har ud over ansvar og sygeforsikring tilvalgt 3 extra pakker så alt medicin mælketænder og genoptræning

efter skader os er dækket ind og alt sammen for 177 om måneden :klap:

 

Super dejligt at få det ordnet. Ønsker alle en dejlig dag :vuf:

Mange tak for dén oplysning - det var jeg nemlig slet ikke klar over at man kunne. Så har lige haft ringet - og det må jeg sige, endnu engang meget imponeret over deres kanon gode service - og heldigt jeg læste det nu, for det skal gøres inden hvalpen er 4 måneder, det fylder Ayo på tirsdag - men der var slet ingen problemer, så nu har vi også forsikret dét. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har været heldig med mine hunde ( har 4 stk ) og de har ik fejl noget, kun en enkelt omgang hot spot og en gang spoleorm. Men jeg overvejer at kigge på min forsikring om jeg måske skal skifte til noget andet. Jeg har en kennel forsikring ( forsikre op til 5 hunde ) hos top danmark. Men jeg synes at det er lidt uoverskueligt og specielt fordi jeg skal have til fire hunde. Er der nogen af jer der har erfaring med forsikring af mere en én hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine grander er også forsikret i Agria og jeg er meget positiv over alle de muligheder der er.

Forsikres en hvalp før den er 4 mdr. dækkes senere behandlinger til ledmæssige skavanker. Det tror jeg ikke findes ret mange steder.

Og så synes jeg det er super, at man kan købe tillægsforsikringer til lige netop ens eget behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Herovre i Sverige går ansvar under indbo. Har ikke besluttet mig for om jeg vil have sygeforsikring til min nye hund endnu. Det koster 500 (svenske) kroner om måneden. Sikkert pga. racen. Det synes jeg er ret dyrt. Og jeg har alligevel pengene hvis den skulle komme noget til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bentley-Samojede

Jeg har også Agria..

Super søde at snakke med, og du kan faktisk selv bestemme hvordan du vil have din hund forsikret, idet der er tillægsforsikringer..

Jeg fik dem anbefalet af opdrætter, fordi de dækker ting, som andre ikke gør.. Og prisen er egentlig også overkommelig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Dyrekassen Danmark (Eller Concordia om man vil). Vi har både gode og mindre gode erfaringer. Da vores labbe flækkede en klo og skulle have den ordnet i fuld narkose afviste de i første omgang, fordi "hunden jo bare havde fået klippet negle".. De kom så på bedre tanker, da de fik en pæn henstilling. Anden gang vi brugte den var der ingen problemer. Men ja det er en jungle. Der er stor forskel på dækningsbeløbet de forskellige steder og på, hvor mange penge man selv skal have op af lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
Gæst BrunBisse
Hvad er selvrisikoen på hos agria??

 

Nu har det gået nogen tid siden du stillede dit spørgsmål, men den mest alm. er 917,-, som max. opkræves én gang i en selvrisikoperiode på 125 dage uanset antal forskellige diagnoser.

 

Vil du have flere oplysninger, så send mig en privat besked.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...