Hop til indhold

Sån-ja's hvalpe


chr68866
 Share

Recommended Posts

  • Svar 196
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Oh, jeg uvidende person vil gerne hører forklaringen på det?

 

Forklaringen er simpel. Jeg har kun tæver herhjemme (4 stk) og jeg vil ikke have en hanhund boende da jeg hverken synes det er sjovt for ham eller mig når tæverne er i løbetid.

 

Dette er Sån-jas sidst kuld da hun er 7 år. Derudover har jeg hendes kuldsøster og en hund med allergi + PRA, dvs 3 tæver der absolut aldrig må komme ud for en hovsaparring.

 

Tilbage har jeg en hund som med tiden ville skulle parres med denne hanhund.

 

Alternativet når nu jeg ikke kan have ham boende er at finde en værtsfamilie han kan bo hos.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forklaringen er simpel. Jeg har kun tæver herhjemme (4 stk) og jeg vil ikke have en hanhund boende da jeg hverken synes det er sjovt for ham eller mig når tæverne er i løbetid.

 

Dette er Sån-jas sidst kuld da hun er 7 år. Derudover har jeg hendes kuldsøster og en hund med allergi + PRA, dvs 3 tæver der absolut aldrig må komme ud for en hovsaparring.

 

Tilbage har jeg en hund som med tiden ville skulle parres med denne hanhund.

 

Alternativet når nu jeg ikke kan have ham boende er at finde en værtsfamilie han kan bo hos.

 

De er så nuttede sådan nogle små cockere-hvalpe :-D

 

Det er ligefør man skulle forsøge at blive udstationeringsvært :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så deres og du har KRAV på den til paring?

Eller skal du betale mad, dyrelæge osv mens de passer og plejer ham?

 

(jeg melder mig ikke frivilligt, jeg er bare nysgerrig)

 

 

Hunden er deres, men jeg har krav på det antal parringer vi aftaler os frem til. De betaler mad osv.

 

Tilgengæld sælges han til reduceret pris. Er man oven i købet udstillingsinteresseret og vil udstille ham eller gå på prøver, så er jeg villig til at han skal koste gratis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv (eller rettere hun bor hos mine forældre) sådan en lokumsaftale hund. Det er en tæve, og opdrætter skal have første kuld hvalpe på hende. Herefter overgår ejerskabet til mig.

 

Hun har heller ikke kostet noget.

 

Det er ikke unormalt at man laver meget bytte-bytte købmand i hundeverden.

 

Godis min black/tan tæve har jeg fået mod at en af hendes kommende hvalpe skal retur til opdrætter.

 

Sån-ja er her på udstationering og skal tilbage til sin ejer engang i fremtiden. (måske)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kunne du lære at udstille den også og blive sådan en lille fiks en i spadseredragt :mrgreen:

 

Ihhh - Er du tosset det ville klæ' mig :shock: eller også må jeg hellere holde mig langt væk fra jeres udstillingverden, og "nøjes" med at forsøge at begå mig i min egen del af hundeverdnen.

 

Vi har nemlig noget så simpelt som jeans og løbstærktsko på i ringen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh - Er du tosset det ville klæ' mig :shock: eller også må jeg hellere holde mig langt væk fra jeres udstillingverden, og "nøjes" med at forsøge at begå mig i min egen del af hundeverdnen.

 

Vi har nemlig noget så simpelt som jeans og løbstærktsko på i ringen :mrgreen:

 

 

og udstyrsstykket er ikke engang voldsomt i udstillingverden. Så skal du prøve at gå på markprøve. Udgiften til det rigtige jagttøj overstiger langt de små habitjakker.

Link til indlæg
Del på andre sites

og udstyrsstykket er ikke engang voldsomt i udstillingverden. Så skal du prøve at gå på markprøve. Udgiften til det rigtige jagttøj overstiger langt de små habitjakker.

 

Jo tak - nu er jeg jo ud af jægerfamilie :mrgreen: Der ruller nogle kroner over disken i jagtforretningerne :mrgreen:

 

Dog har jeg lige hørt om en dame der skal med sin mand på jagt og det kræver jo også lidt - udstyr for 10.000 ca. :shock: Og så skal hun bare traske rundt og GLO :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde besøg af en bekendt der har opdrættet hunde i 20 år igår.

 

Hun havde aldrig set så rolige hvalpe før, og aldrig mødt en hundemor der i den grad gad sine børn.

 

Jeg synes også de er ekstremt nemme. Imorgen bliver de 5 uger, og jeg bliver ved med at tænke, hvornår kommer det slemme?

 

Tjah - :hmm:Så starter det "slemme" sikkert fra imorgen :shock::mrgreen: :blink:

 

Det er rigtig dejligt at høre, at de alle har det fint og at hundemor er god ved de små :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde besøg af en bekendt der har opdrættet hunde i 20 år igår.

 

Hun havde aldrig set så rolige hvalpe før, og aldrig mødt en hundemor der i den grad gad sine børn.

 

Jeg synes også de er ekstremt nemme. Imorgen bliver de 5 uger, og jeg bliver ved med at tænke, hvornår kommer det slemme?

 

 

Jeg håber for dig at de bliver ved med at være nemme.

 

Aslans opdrætter sagde at de var sååååååååååå nemme....lige indtil de fik en hvis alder....og så var der så meget fart over feltet at man kunne blive helt stresset.

 

 

Får vi snart nogle flere billeder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hvalpene blevet 5 uger, og de er stadig lige bedårende :lun:

 

Idag har jeg haft hvalpekøbere på besøg og Buffy (den anden røde cocker jeg har) valgte at optræde på slap line og spurte ud på marken og rulle sig i en kolort for så at vende tilbage for at hilse på de mennesker:roll:

 

At de stadig var interesserede da de kørte fatter jeg ikke, for Buffy viste lige nøjagtig hvad en cocker er gjort af for et stof.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hvalpene blevet 5 uger, og de er stadig lige bedårende :lun:

 

Idag har jeg haft hvalpekøbere på besøg og Buffy (den anden røde cocker jeg har) valgte at optræde på slap line og spurte ud på marken og rulle sig i en kolort for så at vende tilbage for at hilse på de mennesker:roll:

 

At de stadig var interesserede da de kørte fatter jeg ikke, for Buffy viste lige nøjagtig hvad en cocker er gjort af for et stof.:oops:

 

DYGTIG Buffy :klap::klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hvalpene blevet 5 uger, og de er stadig lige bedårende :lun:

 

Idag har jeg haft hvalpekøbere på besøg og Buffy (den anden røde cocker jeg har) valgte at optræde på slap line og spurte ud på marken og rulle sig i en kolort for så at vende tilbage for at hilse på de mennesker:roll:

 

At de stadig var interesserede da de kørte fatter jeg ikke, for Buffy viste lige nøjagtig hvad en cocker er gjort af for et stof.:oops:

 

Haha :lol:

Godt at Buffy kan vise dem hvor gode cockere kan være til at aktivere sig selv :lol: Buffy ville da bare dufte godt når der nu kom gæster :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da som det er det vi skal. Medbringer hjælper der kan:

 

a: underholde de andre nede i kassen, mens der bliver taget billeder

b: stå og underholde den der får taget billede

c: tale i en lind strøm, mens der køres kage ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da som det er det vi skal. Medbringer hjælper der kan:

 

a: underholde de andre nede i kassen, mens der bliver taget billeder

b: stå og underholde den der får taget billede

c: tale i en lind strøm, mens der køres kage ind

 

Det er godt nok en hjælper der kan mange ting på en gang og mange steder :mrgreen:

 

Er det en du lejer ud til feks. rengøring? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvis det bare var sådan. Hjælper kan kun én ting ad gangen. Men måske man skulle overveje udlejningen alligevel. Så ville jeg måske kunne få en indtægt, der kunne smides til en person, der rent faktisk kunne varetage den hjemlige rengøring...

 

Jeg er nemlig ikke selv god til at svinge kost og spand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...