Hop til indhold

Boss til Rally


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Så starter rally træning op på næste lørdag. Jeg har meldt Boss og Eddie til. Det er første gang Boss skal prøve at være med til træning. Det bliver så spændende. Håber bare ikke det bliver for koldt nu. Synes ikke vejrudsigten ser for godt ud. Jeg er meget spændt på hvordan Boss klarer det. Herhjemme har vi indøvet de fleste øvelser men en ting er jo derhjemme, en anden på træningsbanen. Men håber alt går vel. Ville så gerne være prøve-klar til sommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke han bliver dygtig ligesom sin storebror? :-)

 

Det tvivler jeg på ;-). De er så super forskellige!!! Eddie er her-kommer-jeg typen der gerne vil vise sig frem og Boss er meget forsigtigt og meget magelig, så jeg er meget spændt på om rally bider på ham. Herhjemme går øvelser godt men i hans HELT eget tempo. Så nu må vi se, men jeg glæder mig meget til at prøve rally med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuårh .... :lun:

 

Dengang vi havde 2 franske bulldogs gik vi også til agility/lydighed med den ældste. Han var superdygtig, lærenem og morede sig meget. Den lille fattede INTET, seriøst. Han løb direkte ind i de små forhindringer og fattede slet ikke ideen.

 

Lad mig sige det sådan - den lille lærte det ALDRIG og han fik hurtigt lov at slippe.

 

Håber din baby ikke udvikler sig som min :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nuårh .... :lun:

 

Dengang vi havde 2 franske bulldogs gik vi også til agility/lydighed med den ældste. Han var superdygtig, lærenem og morede sig meget. Den lille fattede INTET, seriøst. Han løb direkte ind i de små forhindringer og fattede slet ikke ideen.

 

Lad mig sige det sådan - den lille lærte det ALDRIG og han fik hurtigt lov at slippe.

 

Håber din baby ikke udvikler sig som min :mrgreen:

 

Åh Stine... nu bliver jeg først rigtig nervøs... :mrgreen: Nej vi må se hi hi...Boss skal i hvert fald kun hvis han synes det er sjovt. Vi tog faktisk ikke afsted for det var simpelthen for koldt.. Næste lørdag har jeg ikke bestilt træning så nu kommer vi først igang den 18. Så håber jeg vejret agter sig lidt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Nu har vi været afsted to gange. Sidste uge gik det slet ikke. Det regnede ret meget og Boss HADER regnvejr. Plus at jeg havde givet ham hans dækken på som han ikke er så vild med. Den kombination gjorde bare at han gik helt i baglås og gad absolut ingenting (men han var ikke den eneste hund på holdet der havde det sådan i det vejr..).

 

I går var vi så afsted igen (i solskin). Det gik så super godt!!! Var rigtig stolt af ham.

 

Faktisk gik vi en ret svær bane da øvet/ekspert holdet lige havde trænet. Da vi nåede halvejs igennem banen kunne han simpelthen ikke rumme mere så vi delte banen op i to og fik to rigtig gode "halvlege" end en hel bane der var gået i kage til sidst. Han er jo ikke så gammel og vil hellere dele det op i små bidder så han stadig synes at det er sjovt.

 

Men det var en super skøn oplevelse og vi havde god kontakt. Og i dag har lille Boss været meget træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi været afsted to gange. Sidste uge gik det slet ikke. Det regnede ret meget og Boss HADER regnvejr. Plus at jeg havde givet ham hans dækken på som han ikke er så vild med. Den kombination gjorde bare at han gik helt i baglås og gad absolut ingenting (men han var ikke den eneste hund på holdet der havde det sådan i det vejr..).

 

I går var vi så afsted igen (i solskin). Det gik så super godt!!! Var rigtig stolt af ham.

 

Faktisk gik vi en ret svær bane da øvet/ekspert holdet lige havde trænet. Da vi nåede halvejs igennem banen kunne han simpelthen ikke rumme mere så vi delte banen op i to og fik to rigtig gode "halvlege" end en hel bane der var gået i kage til sidst. Han er jo ikke så gammel og vil hellere dele det op i små bidder så han stadig synes at det er sjovt.

 

Men det var en super skøn oplevelse og vi havde god kontakt. Og i dag har lille Boss været meget træt.

 

Dejligt at lille Boss synes det er sjovt. Den første gang man er til træning, kan man vist ikke forvente det store. Kommer Boss med på udstilling, på et tidspunkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at lille Boss synes det er sjovt. Den første gang man er til træning, kan man vist ikke forvente det store. Kommer Boss med på udstilling, på et tidspunkt?

 

Lille Boss kommer ikke til udstilling :megaked:. Han har desværre fået så mange spots at skulle han udstilles ville det blive i Dalmatiner klubben ;-) Det er super ærgeligt for han er en rigtig fin fyr men spots'ne er de jo ikke vilde med. Så han bliver rally-hund i stedet for. Måske kommer vi som tilskuere til Marts udstilingen i Bulldogklubben men samme dag er der også "Dog Fun Day" i vores lokale DKK klub med blandt andet opvisning af rally. Så har ikke helt bestemt mig endnu hvad jeg gør..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...