Hop til indhold

cairn terrier - champion


Gæst cairn
 Share

Recommended Posts

:blink: Dansk - svensk - norsk og nordisk udstillingchampion står til rådighed for tæver.

 

:?:Hvem kan benytte ham ?

  • Avlsgodkendte tæver med DKK-stambog / FCI-anerkendt stambog
  • Tæver der opfylder DKK´s etiske regler for parring

:?:Hvor foregår det ?

  • I vort hjem i Nordsjælland

:?: Hvordan foregår det ?

  • Enten afleveres tæven til os, hvor den bor i parringsperioden, hvor hun går sammen med hannen. Når de beslutter sig for at gennemføre parringen, er vi behjælpelig med at vende hundene, støtte dem m.v. Tæven indgår således på ligefod med vore egne hunde med hensyn til luftning, leg og fodring
  • Eller tæveejeren kommer dagligt for at parre tæven (Vi kan anvise overnatningsmulighed i et nærliggende feriecenter )
  • Tæveejeren er selv ansvarlig for tidsbestemmelse af det optimale parringstidspunkt !
  • Parring foretages sålænge hundene er interesseret

:?: Hvad er prisen ?

  • For selve parringen betales 2000,- kr
  • Eventuel inseminering betales til dyrlægen af tæveejeren
  • Såfremt tæven går tom - foretages ikke vederlagsfri omparring på et senere tidspunkt !
  • Der betales 1800,- kr. pr. hvalp, som er resultatet af parringen (1 hvalp kommer således til at koste 2000+1800 ialt 3.800) (3 hvalpe koster således 2.000 + 1800+1800+1800 ialt 7.400)

:?: Hvor kan jeg se flere oplysninger ?

  • Stamtavle / Udstillingsresultater / Sundhedsoplysninger m.v. = www.hundeweb.dk DKK Hundedatabasen - Registrerigsnr 01075/2006
  • På hjemmesiden under vores kontaktside
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et andet spørgsmål, er det alm. at tæve-ejeren betaler for selve parring + x-antal kroner pr. hvalp :confused:

 

Det gør alle dem jeg kender til, men mange har så også et maks antal kr. på. Forestil dig hvis tæven fik 10 hvalpe :shock:

 

Desuden falder betalingen ofte først efter 3 uger, så man betaler for det antal hvalpe der er tilbag på det tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

;-)

 

Nuvel....omparring u/b hvis tæven går tom.........

 

Parringsafgiften skal ene og alene ses som dækning af den mer-ulejlighed det er at have en tæve boende/på besøg med hvad det deraf følger (luftninger, parringshjælp under akten m.v.)

 

Desuden er det jo absolut ikke billigt "at gøre en hund til champion"...

 

Transport - overnatninger - udstillingsgebyrer - dyrlægecheck m.v. så lidt pay back er nødvendig, såfremt tæveejere ønsker gode blodlinier

Link til indlæg
Del på andre sites

;-)

 

Nuvel....omparring u/b hvis tæven går tom.........

 

Parringsafgiften skal ene og alene ses som dækning af den mer-ulejlighed det er at have en tæve boende/på besøg med hvad det deraf følger (luftninger, parringshjælp under akten m.v.)

 

Desuden er det jo absolut ikke billigt "at gøre en hund til champion"...

 

Transport - overnatninger - udstillingsgebyrer - dyrlægecheck m.v. så lidt pay back er nødvendig, såfremt tæveejere ønsker gode blodlinier

 

Det er jo ikke billigt for nogen at gøre en hund til champion :blink:

 

Det markerede - Hvordan skal jeg forstå det/tolke det??

Link til indlæg
Del på andre sites

;-)

 

Nuvel....omparring u/b hvis tæven går tom.........

 

Parringsafgiften skal ene og alene ses som dækning af den mer-ulejlighed det er at have en tæve boende/på besøg med hvad det deraf følger (luftninger, parringshjælp under akten m.v.)

 

Desuden er det jo absolut ikke billigt "at gøre en hund til champion"...

 

Transport - overnatninger - udstillingsgebyrer - dyrlægecheck m.v. så lidt pay back er nødvendig, såfremt tæveejere ønsker gode blodlinier

 

Godt at min tæve ikke skal op og bo hos dig, hvis det koste 2000,- for 2-3 overnatninger :blink:

 

Nej, spøg til side, jeg er helt med på at det ikke er billigt at gøre en hund til champion og det er da også helt fair at du får nogle af de udgifter dækket :5up: Men det synes jeg ikke forklarer at tæven ikke bliver omparret hvis den går tom? (Eller er det bare mig der ikke ved en dyt om det? :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at min tæve ikke skal op og bo hos dig, hvis det koste 2000,- for 2-3 overnatninger :blink:

 

Nej, spøg til side, jeg er helt med på at det ikke er billigt at gøre en hund til champion og det er da også helt fair at du får nogle af de udgifter dækket :5up: Men det synes jeg ikke forklarer at tæven ikke bliver omparret hvis den går tom? (Eller er det bare mig der ikke ved en dyt om det? :oops:)

 

Jeg ved ikke, hvad proceduren er for crains, men for Bernere er det normal med en gratis omparring, hvis tæven går tom. Om det handler om en champ eller ej...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, hvad proceduren er for crains, men for Bernere er det normal med en gratis omparring, hvis tæven går tom. Om det handler om en champ eller ej...

 

Det må vel også være fair nok? Ellers er det jo 2000,- lige ud af vinduet for tæveejeren :cry: (og så kan det jo også blive de samme hanner der bliver parret med hele tiden fordi man ikke vil tage chancen :confused:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må vel også være fair nok? Ellers er det jo 2000,- lige ud af vinduet for tæveejeren :cry: (og så kan det jo også blive de samme hanner der bliver parret med hele tiden fordi man ikke vil tage chancen :confused:)

 

Jeps, det er for meget, hvis der ikke indgår en gratis parring, hvis tæven går tom...eller det synes jeg i hvert fald. Og ja det maximerer chancen for de navnkundige mator hanners optræden. Det er såmen slemt nok som det er. Det er jo strengt taget tit og ofte de samme hanner der parres igen og igen...

 

Og så mener jeg heller ikke en hunds premieringer skal være det alt afgørende. Exteriør er en del af billedet, men absolut ikke det hele. Og så er det vel ikke tæveejeren, der skal betale for han hunde ejerens lyst til at gå på udstilling med sin hund...sådan helt ærligt...det må da stå for han hunde ejerens egen regning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er for meget, hvis der ikke indgår en gratis parring, hvis tæven går tom...eller det synes jeg i hvert fald. Og ja det maximerer chancen for de navnkundige mator hanners optræden. Det er såmen slemt nok som det er. Det er jo strengt taget tit og ofte de samme hanner der parres igen og igen...

 

Ja det er jo det :shock: Ikke særlig sundt for en race...

 

Og så mener jeg heller ikke en hunds premieringer skal være det alt afgørende. Exteriør er en del af billedet, men absolut ikke det hele. Og så er det vel ikke tæveejeren, der skal betale for han hunde ejerens lyst til at gå på udstilling med sin hund...sådan helt ærligt...det må da stå for han hunde ejerens egen regning...

 

Klart at eksteriør ikke er altafgørende, men tæveejeren skal jo også på udstiling med sin hund og får noget af det igen når de får hvalpene, så det er jo fair nok at hanhundeejeren også får del i festen :-D Jeg er klar over at der er mange udgifter forbundet med et hvalpekuld (især hvis man gør det ordentligt og får tjekket tæven når hun har født osv.) og der skal ikke gå meget galt før fortjenesten er til at overse. Hmmm, godt at det ikke er mig der skal fastsætte en rimelig pris for den slags :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, hvad proceduren er for crains, men for Bernere er det normal med en gratis omparring, hvis tæven går tom. Om det handler om en champ eller ej...

 

Sådan er det også inden for de racer jeg kender til :-D men det skal også være den førstkommende løbetid efter - ikke noget med at springe en over og så tro man stadig har en parring stående på opsparingskontoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det også inden for de racer jeg kender til :-D men det skal også være den førstkommende løbetid efter - ikke noget med at springe en over og så tro man stadig har en parring stående på opsparingskontoen.

 

 

Ok, så vil jeg også svare på tråden, selv om det jo egentlig bare burde være et indlæg for sig selv og diskussionen taget i en anden tråd....

 

 

Kutymen i min race er det helt normalt at have parringer stående på opsparingskontoen, og det kan vare i flere år.

 

En parring koster normalt 1000 kr, og 1000 pr. hvalp, levende ved 3 uger, og så er det ligegyldigt om det er en hund der har kravlet igennem avlsgodkendelse med en anden præmie eller en hund der er ++ party champion.

 

Måske min race bare ikke er særlig populær siden vi ikke kan tage de høje priser :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det er for meget, hvis der ikke indgår en gratis parring, hvis tæven går tom...eller det synes jeg i hvert fald. Og ja det maximerer chancen for de navnkundige mator hanners optræden. Det er såmen slemt nok som det er. Det er jo strengt taget tit og ofte de samme hanner der parres igen og igen...

 

Og så mener jeg heller ikke en hunds premieringer skal være det alt afgørende. Exteriør er en del af billedet, men absolut ikke det hele. Og så er det vel ikke tæveejeren, der skal betale for han hunde ejerens lyst til at gå på udstilling med sin hund...sådan helt ærligt...det må da stå for han hunde ejerens egen regning...

 

Jeg er fuldstændig enig i det markerede. Brugte vi kun de højt præmierede hunde, så ville vi meget hurtigt få snævret vores genmasse ind.

 

Tilgengæld synes jeg det er fair at sætte parringsgebyret udfra hvad hannen har vist. Hvis nogen synes mine hvalpe er for dyre, jamen så får de at vide at prisen sat udfra hvad forældrene har vist på udstilling og prøver og derfor viser lidt om hvad man kan forvente af hvalpen.

 

Jeg vil til enhver tid selv betale mere for en hvalp hvor jeg kan tillade mig at stille forventninger, end en hvalp hvor begge forældrene lige har opnået 2 pr. på udstilling og måske begge har C-hofter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så vil jeg også svare på tråden, selv om det jo egentlig bare burde være et indlæg for sig selv og diskussionen taget i en anden tråd....

 

 

Kutymen i min race er det helt normalt at have parringer stående på opsparingskontoen, og det kan vare i flere år.

 

En parring koster normalt 1000 kr, og 1000 pr. hvalp, levende ved 3 uger, og så er det ligegyldigt om det er en hund der har kravlet igennem avlsgodkendelse med en anden præmie eller en hund der er ++ party champion.

 

Måske min race bare ikke er særlig populær siden vi ikke kan tage de høje priser :megaked:

 

:oops: undskyld :oops:

 

De samme priser er også dem jeg kender til inden for "min" race - dog har vi ikke opsparringen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Indenfor beaglerne koster en parring en hvalps pris (7-8000kr). Uanset om det er en importeret amerikansk champion eller multichamp. der bruges. Jeg er enig i at det ikke kan være tæveejeren der skal betale fordi hanhundeejeren har været glad for at udstille sin hund...

 

Der skal være min. 3 hvalpe for at det kan kaldes et kuld. To hvalpe er et par, og jeg må indrømme at jeg ikke er klar over om det så er reduceret pris eller omparring.

 

Går tæven tom er det en omparring. Jeg ved ikke om det er i førstkommende løbetid, eller om man kan vente...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig enig i det markerede. Brugte vi kun de højt præmierede hunde, så ville vi meget hurtigt få snævret vores genmasse ind.

 

Tilgengæld synes jeg det er fair at sætte parringsgebyret udfra hvad hannen har vist. Hvis nogen synes mine hvalpe er for dyre, jamen så får de at vide at prisen sat udfra hvad forældrene har vist på udstilling og prøver og derfor viser lidt om hvad man kan forvente af hvalpen.

 

Jeg vil til enhver tid selv betale mere for en hvalp hvor jeg kan tillade mig at stille forventninger, end en hvalp hvor begge forældrene lige har opnået 2 pr. på udstilling og måske begge har C-hofter.

 

 

Der er det så lidt anderledes med "min" race. Der er der bare en pris...pt 11.500 som ligger rimelig fast landet over og så ses der ikke på, hvem og hvad forældrehundene er eller hvad hvalpen måske og så fremt i fald kan blive til. Det hersker der vist enighed om, at man ikke har en anelse om, når man sælger en 8 uger gammel hvalp, MEN det er så kun sangen indefor "min" race...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er det så lidt anderledes med "min" race. Der er der bare en pris...pt 11.500 som ligger rimelig fast landet over og så ses der ikke på, hvem og hvad forældrehundene er eller hvad hvalpen måske og så fremt i fald kan blive til. Det hersker der vist enighed om, at man ikke har en anelse om, når man sælger en 8 uger gammel hvalp, MEN det er så kun sangen indefor "min" race...

 

 

Jeg tror det er meget generelt. I min race er det pt. ingen linier i hvalpeprisen. En af landets (i mine øjne) dygtigste opdrættere, der stort set altid parrer uden for landets grænser, er den absolut billigste m 7.500 for hvalpe. Samtidig har en anden opdrætter sit første kuld, med 2 forældre hunde der er på 2. pr. niveau. taget 9000 for sine. Topscoren er den i mine øjne mest uansvarlige med 12000. Så vi har meget varierede priser.

 

Jeg tager selv 8000 for mine. Mor er dobbeltchamp og vildtsporpræmieret, faren ikke noget udstillingsunder, men har lavet udstillingschampions og vildtsporchampions og har et herligt temperament. Jeg har parret i Sverige.

 

Og nu skal jeg nok holde op med at ødelægge tråden :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Hm nu lige med hensyn til det med at det bliver dyrere at benytte en han med mange titler... Tjah, vil man parre med en han der netop er højt præmieret så koster det og det er fair nok, for man vælger selv at benytte sig af den hanhund. Går man ikke så højt op i præmieringerne så kan man jo bare finde en anden han-hund og spare de penge.

 

Hvis nu man nu samligner det med en brugsgenstand, feks bil, så betaler man også mere for en ferrari end for en VW Golf selvom begge biler er gode til det de er lavet til, nemlig at bringe en sikkert fra A til B. (og bemærk nu venligst at jeg skrev samligner og ikke sidestiller;-) )

 

 

Med hensyn til parringsafgift... I vores race er der også gratis omparring hvis første forsøg fejler og priserne er slet ikke så høje for hunde der er DK, N og SCH men okay sådan er der forskel fra race til race... Synes dog det er imponerende at en så lille hund kan koste 2000 kr. at ha' boende:blink: (og er det så også 2000 for dem der vælger at komme selv feks. 2 gange:oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm nu lige med hensyn til det med at det bliver dyrere at benytte en han med mange titler... Tjah, vil man parre med en han der netop er højt præmieret så koster det og det er fair nok, for man vælger selv at benytte sig af den hanhund. Går man ikke så højt op i præmieringerne så kan man jo bare finde en anden han-hund og spare de penge.

 

Hvis nu man nu samligner det med en brugsgenstand, feks bil, så betaler man også mere for en ferrari end for en VW Golf selvom begge biler er gode til det de er lavet til, nemlig at bringe en sikkert fra A til B. (og bemærk nu venligst at jeg skrev samligner og ikke sidestiller;-) )

 

 

Med hensyn til parringsafgift... I vores race er der også gratis omparring hvis første forsøg fejler og priserne er slet ikke så høje for hunde der er DK, N og SCH men okay sådan er der forskel fra race til race... Synes dog det er imponerende at en så lille hund kan koste 2000 kr. at ha' boende:blink: (og er det så også 2000 for dem der vælger at komme selv feks. 2 gange:oops:)

 

Men det gør man ikke, hvis man er fornuftig, fordi den hvalp man nu køber efter den her premie- og udstillingstyr er et levende væsen, der også bærer gener fra moders side. Den er et forslag, en forhåbning, et godt gæt, men skal nok heller ikke regne med mere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Men det gør man ikke, hvis man er fornuftig, fordi den hvalp man nu køber efter den her premie- og udstillingstyr er et levende væsen, der også bærer gener fra moders side. Den er et forslag, en forhåbning, et godt gæt, men skal nok heller ikke regne med mere....

 

Haha så folk der går højt op i udstilling er ikke fornuftige. Så fik vi da det på plads!:vinken:

 

Jeg står med 3 eksteriørmæssigt meget gode hunde, de er efter eksteriørmæssigt meget gode forældre og har kostet derefter. Min tæve blev parret med en eksteriørmæssigt super god han og har fået et kuld hvor samtlige udstillede har mindst 1 cert, desuden er en af tævehvalpene blevet bir få dage efter hun fyldte 9 måneder. I guder hvor er jeg ufornuftig!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...