Hop til indhold

Skadet trædepude..


Shii
 Share

Recommended Posts

Dexter har fået en "flænge" i sin trædepude.. egentlig lignede det en hudafskrabning, men nu har han gnavet noget af huden af så det ligner lidt mere en rift... Det har dog ikke blødt, og det er ikke særlig dybt (vil skyde på 2-3 mm)

 

Jeg tænker vi bør tage til dyrlægen, men igen tænker jeg "Hvad kan dyrlægen dog gøre"... Det skal afgjort ikke syes, det er slet ikke dybt (det er bare huden der er skrabet af)...

 

Men det er jo et sart sted, så jeg tænker vi ringer til dyrlægen i morgen for at høre om et godt råd til hvordan det får lov at hele bedst... Og evt. om vi skal ind og have hende til at kigge på det...

 

Mit umiddelbare bud (og hvad vi har gjort her til aften) er ro ro ro, renset det, og stoppet lidt creme rundt om (det ligner poten måske har været for tør og deraf er skadet.. FY for ikke at være startet med pote voks noget før!)... Desuden fik han en fin sko på da vi skulle ud og gå, så han ikke fik skidt op i såret...

 

Har i andre gode råd, og har i selv oplevet at have en hund der fik skadet en trædepude? (forbenet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Gaia har osse haft sådan en poteskade. Det så sådan ud:

1089132_l.jpg

 

Poten blev badet og herefter fik hun en sok på når vi gik tur, så der ikke kom skidt i, og så den ikke blev "slidt". Den var ret hurtigt i orden igen. Snakkede med dyrlægen, som ikke så nogen grund til at komme med hende, så længe jeg bare holdt det rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Balou har haft op til flere gang - hvor han har "bidt" det sorte trædelag af og der er helt lyserødt område som er meget ømt (har aldrig blødt)

 

Jeg plejer bare at smørre et godt lag kopat-savle (helosan) på 2-3 gange om dagen og så selvfølge stoppe ham hver gang han prøver at bide i det og om

natten kan jeg godt finde på at give ham en sok på af mine så han ikke lige kan komme til det så let - ja den er selvfølgelig pillet af om morgenen - men så har den da holdt så længe ;-)

 

Det plejer at tage ca. en uges tid - så er det fint igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gaia har osse haft sådan en poteskade. Det så sådan ud:

[ATTACH=CONFIG]76858[/ATTACH]

 

Poten blev badet og herefter fik hun en sok på når vi gik tur, så der ikke kom skidt i, og så den ikke blev "slidt". Den var ret hurtigt i orden igen. Snakkede med dyrlægen, som ikke så nogen grund til at komme med hende, så længe jeg bare holdt det rent.

 

Det er lige præcis sådan der hans ser ud! Så har han dog bare fået gnavet "flappen" af...

 

Han ser godt nok ynkelig ud når han får en sok på når han skal ud og gå :lol: Ja grine må man jo ikke, men han humper en lille smule fordi det jo er ømt... Når han får sokken på kan man jo slet ikke støtte på poten, så står han bare og vifter med poten og humper på tre ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, det er dejligt at vide at det ikke er noget der kræver dyrlæge, sådan i hvert fald medmindre han får store smerter...

 

Det eneste problem vi har lige PT er at min kærestes mor ynker ham helt ekstremt, så når hun er i rummet så skulle man tro Dexter var ved at dø :roll: Har forsøgt at forklarer hende at det altså ikke er smart at ynke ham, fordi man netop ikke kan se hvor ondt han egentlig har...

 

Jeg får jo mega dårlig samvittighed for tænk hvis han nu HAR så ondt, som når hun er i rummet, og han bare forsøger at være stærk for os:vedikke:

 

Han har ondt når han støtter på poten, men han gnaver ikke i det, og holder sig fint i ro... Der er intet hævet eller lignende... Vi snakkede med dyrlægen i morges som også mente at det ikke var noget der krævede at vi kom derind...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Det er jo ikke så meget værre end hvis du selv fik en hudafskrabning på fingeren -det er ganske ubehageligt ja, men ikke spor farligt, og selvom det da ikke er rart at støtte på, så skulle det heller ikke gerne være forbundet med voldsomme smerter:-)

 

Nogengange tror jeg Gaia har en eller anden sanseforstyrrelse der gør at hun ikke registrerer smerter som andre hunde... Da hun skadede sin pote, rendte hun rundt som om intet var hændt. Først da hun kom susende gennem gruset, opdagede jeg at hun humpede en smule (er ret sikker på jeg ved hvornår det skete, da hun lavede et lidt vildt stunt ca 20min inden jeg opdagede en smule humpen).

Og da først poten var renset og en sok puttet på, ja så drønede hun afsted derudaf igen, uden hensyn til poten.

 

For et par dage siden lænede hun sig op af en glohed brændeovn -flyttede sig først da jeg skubbede hende væk, fordi jeg kunne ligte brændt pels.

 

Derudover har hun haft poten i klemme i en bildør -hun skreg mens den sad fast, men inden jeg nåede at få døren åbnet igen, havde hun trukket sig fri og løb upåvirket videre.

 

Reiki derimod, er jo ved at dø hvis han bare har trådt forkert på en sten e.l:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...